המתווה המלא: רישיון לחמש שנים

איתי גדסי No Comments on המתווה המלא: רישיון לחמש שנים

על פי המתווה החדש: בית ספר חרדי יקבל רישיון לחמש שנים • "מדובר במהלך פורץ דרך שיסיר חסמים בירוקרטיים שהכבידו לאורך שנים על בעלויות ומוסדות חינוך. המתווה החדש הוא צעד נוסף בהגברת האוטונומיה שאנו מעניקים למוסדות החינוך"

כיתה • אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל משנת הלימודים תשע"ט משרד החינוך יפעיל מתווה חדש למתן רישיונות לבתי ספר וגני ילדים במוכר שאינו רשמי. בהתאם לזאת, המשרד יעניק לבעלויות על מוסדות אלה רישיונות ל- 5 שנים, במקום המצב הקיים, בו רוב המוסדות נדרשים לחדש את הרישיונות מדי שנה. יצוין, כי לשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח המשרד העניק זה מכבר רישיונות במסגרת המתווה הישן.

שינוי המתווה יצור שינוי עמוק ומשמעותי בכל הליכי הבירוקרטיה מול הבעלויות בכך שהיא תצמצם את הצורך שלהם למלא מדי שנה טפסים רבים ולהתרוצץ כדי לקבל אישורים המוגדרים לשנה אחת בלבד. בעניין זה יצויין, כי בעבר במקרים בהם לא ניתן לבעלות רישיון לפני פתיחת שנת הלימודים, המוסד החינוכי לא תוקצב. בתוך כך, בעלויות נדרשו לקחת הלוואות כדי לשלם שכר למורים. בשלוש השנים האחרונות היו מקרים רבים של מוסדות שלא קיבלו אישור רישיון ובהתאם לזאת גם תקצוב.

לצד אלה, המתווה החדש יעודד את הבעלויות על בתי הספר להבטיח את תקינותם של המבנים במטרה שיוכלו להיכנס למסלול הירוק המאפשר להם לקבל רישיון ל- 5 שנים רצופות. לעניין זה חשיבות רבה, שכן גם אם יימצא שהם נדרשים להמציא אישור רלוונטי, התקצוב שלהם לא ייפגע.

בתי הספר יוכלו לקיים תהליכים ארוכי טווח בתחום הפדגוגי והפיננסי וכן להבטיח יציבות בתעסוקתם של עובדי הוראה ותומכי הוראה (אבות בית, מזכירות, לבורנטים וכד'), שכן לקראת פתיחת שנת הלימודים הבעלויות יעסקו בתכנון הפדגוגי והפיננסי ובניהולה התקין והשוטף של שנת הלימודים, ולא בהתרוצצויות אחר מילוי טפסים וקבלת חוות דעת מגורמי המקצוע.

משרד החינוך מוביל במהלך השנים האחרונות תהליכים של הפחתת הרגולציה על מוסדות החינוך באמצעות הרחבה של האוטונומיה הניהולית. המתווה החדש מהווה נדבך נוסף בהפחתה של הרגולציה על מוסדות החינוך. לצד האוטונומיה המשרד פועל ללא פשרות כדי להבטיח את מוגנותם של התלמידים ברמת הבטיחות והתברואה.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "מדובר במהלך פורץ דרך שיסיר חסמים בירוקרטיים שהכבידו לאורך שנים על בעלויות ומוסדות חינוך. המתווה החדש הוא צעד נוסף בהגברת האוטונומיה שאנו מעניקים למוסדות החינוך. צעד זה מצטרף לשורה של שינויים עמוקים שאנו מובילים בנושא הרישוי, בין היתר, באמצעות שילוב מערכות טכנולוגיות שקיצרו את הליכי מתן הרישוי. אנחנו נמשיך לשקוד על דרכים נוספות שיקלו ויעמיקו את שיתוף הפעולה שלנו עם השותפים שלנו לדרך – הבעלויות ומנהלי מוסדות החינוך"

סגן שר החינוך, מאיר פורוש: אני מברך את השר בנט שהתניע את התהליך כדי להקל בנהלי הרישוי. לאחר דיונים רבים, המשרד מגיע היום עם בשורה שתקל על מנהלי המוסדות. בתקופה הקרובה נמשיך לשקוד על הרחבת המתווה ולהחיל אותו על כל מוסדות המוכר שאינו רשמי והפטור"



0 תגובות