"לייזר עלול לגרום לעיוורון?!" • מנפצים מיתוסים על משקפיים

    חיים כץ 1 Comment on "לייזר עלול לגרום לעיוורון?!" • מנפצים מיתוסים על משקפיים

    לאורך השנים אנשים נוטים להסתובב עם דעות קדומות ורסיסי מידע על הנושא של הסרת משקפיים • הטור הבא מנפץ סטריאוטיפים ידועים • משקפיים וורודות

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסירים משקפיים? הסירו את הדעות הקדומות!
    חושבים על הסרת משקפיים? מתלבטים? חוששים? כדי להסיר את החששות, המומחים של Care מגישים לכם את העובדות מאחורי המיתוסים של הסרת משקפיים בלייזר:

    • ניתוח לייזר עלול לגרום לעיוורון – לא נכון.
    ניתוח לייזר אינו גורם לעיוורון, חד משמעית. הוא הליך פשוט של שינוי קימור הקרנית (השכבה החיצונית של העין). אין בספרות הרפואית אף לא תיעוד אחד של עיוורון שנגרם בעקבות ניתוח לייזר להסרת משקפיים. הלייזר המשמש לתיקון ראייה לא חודר לתוך העין ולא גורם נזק לחלקים הפנימיים של העין. פעילותו מוגבלת לחלק החיצוני של העין, לקרנית.

    • לא משנה איפה בוחרים להסיר משקפיים – לא נכון.
    תיקון ראייה בלייזר הוא אחד הניתוחים התלויים משמעותית באיכות הציוד הרפואי. לאיכות הלייזר ורמת דיוקו חשיבות מכרעת בתוצאות הטיפול, לכן חשוב לבחור מכון עם מכשיר לייזר חדיש ומשוכלל. ניסיונו של המנתח חשוב לא פחות גם לצורך ביצוע הניתוח וגם לבחירה נכונה של הפרמטרים שיוזנו ללייזר.

    • הסרת משקפיים נעשית בהרדמה מלאה – לא נכון.
    הטיפול בלייזר פשוט ואינו כרוך בכאבים או אי נוחות. הטיפול נעשה באלחוש מקומי על ידי טיפות הרדמה לכל עין. הטיפול בכל עין אורך כדקה או שתיים ובמהלכו מעצבים את קרנית העין ברמת דיוק מקסימאלית. הטיפול מתקן עיוות בקימור הקרנית שגרם לליקוי הראיה ולאחר התיקון העין חוזרת לראות בדייקנות.

    • אין הבדל משמעותי בין שיטות הטיפול השונות – לא נכון.
    צריך להוסיף את הצייס – שיטה שלישית וכו', קיימות שתי שיטות לביצוע תיקון ראייה בלייזר. שיטה שבה הטיפול מבוצע ישירות על הקרנית הנקראת PRK או ASA ושיטה הנקראת Lasik הדורשת חיתוך והרמת שיכבה דקה ואחר כך ביצוע הטיפול בקרנית. בשתי השיטות משתמשים באותה קרן לייזר לליטוש הקרנית. צוות הרופאים מתאים לכל אחד את הטיפול הנכון לפי תוצאות בדיקות ההתאמה. זו אחת הסיבות לחשיבות הגבוהה של בדיקות ההתאמה הקפדניות של Care.

    • ליקוי הראייה עלול לחזור אחרי כמה שנים – נכון אבל נדיר.
    צורת העין אינה משתנה לאחר הניתוח. למרות זאת אנו מדווחים מהספרות הבינלאומית ומניסיוננו על 2-4% מהמנותחים שנצרכים לעבור טיפול נוסף כדי להוריד שארית מספר שלא תוקנה בטיפול הראשון. במסגרת האחריות שאנו נותנים לכל החיים, ניתן לתקן את השארית ללא תשלום נוסף.

    • לאחר תיקון ראייה בלייזר דרושה תקופת החלמה ממושכת – לא נכון.
    זמן ההחלמה לאחר טיפול בשיטת LASIK הוא מהיר ביותר ושיפור הראייה ניכר שעות ספורות אחרי הטיפול. לרוב מטופלים חוזרים לתפקוד יומיומי תוך 24-48 שעות. ההחלמה מטיפול בשיטת PRK-LASEK נמשכת בין 4 ל-7 ימים ושיפור ראייתי משמעותי מורגש כעבור מספר שבועות. במשך תקופה קצרצרה תתבקשו להשתמש בטיפות עיניים מיוחדות ששומרות על לחות העין ומונעות זיהום. למשך כשבועיים יש להימנע מרחצה בבריכה, בים וממקומות עתירי אבק וחול.

    לרשת Care, ותק מרשים של כ-120,000 ניתוחים מוצלחים, הטכנולוגיה החדשנית ביותר ובכירי מנתחי הלייזר.כך שאתם יכולים להיות רגועים, להסיר את המשקפיים ואת הדאגות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מחכה ליום לעשות לייזר בעיניים שלא אצטרך משקפיים או עדשות.