עם כיפה: נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בשיעור תורה

    איתי גדסי 3 Comment on עם כיפה: נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בשיעור תורה

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בפתח ישיבת הממשלה את החלטת אונסקו באשר למערת המכפלה והקריא את פרשת קניית המערה ע"י אברהם אבינו • וגם, שב על החלטתו לקצץ מיליון דולר מהתשלום לאו"ם לטובת הקמת מוזיאון מורשת בחברון

    צילום: לע"מ
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצבעה שהתקיימה בארגון 'אונסקו' ל האו"ם במסגרתה "הוחלט" כי מערת המכפלה היא לא אחר מאתר מורשת פלסטיני. נתניהו חבש כיפה ואמר: "אני מבקש לקרוא מספר בראשית, פרשת חיי שרה: "וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם, אֶל-עֶפְרוֹן, וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן, אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת–אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף, עֹבֵר לַסֹּחֵר… וְאַחֲרֵי-כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת-שָׂרָה אִשְׁתּוֹ, אֶל-מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה עַל-פְּנֵי מַמְרֵא–הִוא חֶבְרוֹן: בְּאֶרֶץ, כְּנָעַן. וַיָּקָם הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, לְאַבְרָהָם–לַאֲחֻזַּת-קָבֶר: מֵאֵת, בְּנֵי-חֵת" (בראשית פרק כג, פסוקים ט"ז-כ')".

    "הקשר בין עם ישראל וחברון ומערת המכפלה הוא קשר של קניין ושל היסטוריה, שספק אם יש לו משל בתולדות העמים. זה כמובן לא הפריע לוועדת המורשת של אונסק"ו ביום שישי לקבל עוד החלטה הזויה – היא קבעה שמערת המכפלה, אותה מערת מכפלה, היא אתר מורשת פלסטיני".

    "בעקבות ההחלטה הזאת החלטתי לקצץ עוד מיליון דולר מדמי החברות של ישראל לאו"ם ולהעבירם להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע בחברון, והכסף ישמש גם למיזמים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון" אמר נתניהו ופנה לשר אלקין: "אני סומך עליך, זאב, שתגיש לנו הצעה מסודרת בעניין הזה".

    "מול הכחשת אונסק"ו, ישראל תציג בפני העולם את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בן אלפי השנים של העם היהודי לחברון, וכך נעשה גם מול החלטה הזויה נוספת של אונסק"ו בדבר היעדר הקשר בירושלים. לכן הנחיתי היום להשלים את התהליכים לבנייתו של מרכז קדם לתצוגה של מיצגים היסטוריים וארכאולוגיים לעיר דוד. זה הולך להיות מבנה מרהיב עם תצוגות מרהיבות. העולם כולו יראה את האמת והמבקרים הראשונים שאני אזמין אותם לשם, זה משלחות אונסק"ו לאו"ם".

    "בעניין סוריה: ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית בסוריה, אבל אסור שהפסקת אש זו תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנדון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ושהם יתחשבו בדרישותינו".

    "אנחנו מצדנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו – מניעת התעצמות חיזבאללה דרך סוריה, בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו, או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      רק עכשיו אני מבין את הטריק האדיר של נתניהו:
      הוא כל הזמן מדבר על זה "שאברהם" קנה את מערת המכפלה, וחוזר על זה שוב ושוב שאברהם קבר שם את שרה.
      ממבט ראשון זה עלול להיראות מהלך לא מושכל, שהרי גם המוסלמים טענים שהם נכדים של אברהם אבינו דרך ישמעאל, אז למה היהודים חשובים יותר מהם? הרי גם הם יורשים של אברהם? וגם אם תגיד שאח"כ קברו שם את יצחק – זה עדיין לא ראיה מבחינתם, כי מי אמר שזה היה בהסכמת ישמעאל.
      אבל זה מהלך הכי גאוני שיש, ולמה? כי הפלסטינים טענים שהם יושבים כאן בארץ כבר "אלפי שנים" והם צאצאי העם "הכנעני" הקדום, כלומר הם לא מתכחשים שהיהודים כבשו את ארץ ישראל מיד הכנענים בימי יהושע, אבל הם טענים שהם קדמו ליהודים, כי הם עצמם הכנענים האלה…
      אבל כשנתניהו מצמיד אותם לקיר, ואומר להם: תודו, או שאתם נכדים של ישמעאל, או של כנען – זה מבלבל להם את כל הטענות הדימיוניות שלהם.
      אין לי מידה אחרת: מהלך אדיר!!

    2. 2

      מה הוא מוריד, טמבל!
      שישאר עם הכיפה כבר.
      מה מפריע לו??????????????

    3. 1

      הוא גאון ברוך השם לישראל הקב"ה מקדים רפואה למכה והביא לנו בשליח הפעם זה ביבי