"חתן המשניות" של אירופה לשנת תשע"ז: שלמה ירושלימסקי ממוסקבה

    שלום בידרמן No Comments on "חתן המשניות" של אירופה לשנת תשע"ז: שלמה ירושלימסקי ממוסקבה

    חגיגה תורנית ביבשת: מאות תלמידי החינוך התורני באירופה השתתפו בסיום המשניות והמבחן הפומבי המסורתי שהתקיים השנה בציריך שבשווייץ כשבסיום הוכרז על הנער שלמה ירושלימסקי כחתן המשניות של אירופה

    צילום: אלכסנדר לאער
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות ילדים תלמידי מוסדות התורה ממרבית מדינות אירופה השתתפו בסיום המשניות ומבחן פומבי המסורתי שהתקיים השנה בציריך שבשווייץ. במעמד המרשים השתתפו רבני ציריך בראשות גאב"ד 'קהל עדת ישורון' הגאון רבי חיים משה הלוי ומייסד מפעל המשניות האירופאי הרב חיים יצחק לעהרר. בסיום המעמד הוכרז הזוכה הגדול 'חתן המשניות של אירופה' לשנת תשע״ז: הנער שלמה ירושלימסקי, תלמיד חיידר 'ראשית חכמה' של הקהילה התורנית במוסקבה שבנשיאות רב ואב"ד מוסקבה ונשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

    מפעל המשניות האירופי נוסד לפני עשרות שנים ע"י הרב לעהרר. במהלך השנה לומדים מאות ילדים ממוסדות התורה ברחבי אירופה אלפי משניות כשבסיום השנה מתקיים טקס מסורתי של סיום המשניות ומבחן פומבי במהלכו נבחנים הילדים על כל המשניות שלמדו כשבסיום מוכרז חתן המשניות של אירופה שצבר את מרבית הנקודות.

    מידי שנה מארחת קהילה יהודית באירופה את הטקס המיוחד. מאות תלמידים מתארחים במשך כמה ימים בקהילה. במהלך הימים הללו נבחנים התלמידים וזוכים לפעילויות חינוכיות מגוונות.

    בשנים האחרונות משתתפים גם תלמידים ממדינות חבר העמים ובהם: רוסיה, וביה״ס 'בית אהרון' שע"י מוסדות 'יד ישראל' – קרלין סטולין' שבפינסק בבלארוס בראשות הרב משה פימה.

    חתן המשניות של אירופה, התלמיד שלמה ירושלימסקי (13) יליד מוסקבה, הנו תלמיד מצטיין בחיידר 'ראשית חכמה' שבמוסקבה שבניהולו של הר"ר בצלאל מאנדעל. ירושלימסקי, נצר למשפחת מרנא הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, נבחן ע"י צוות בוחנים שהגיעו מישראל על 600 משניות ובהם: כל סדר מועד, ברכות, פאה, ב״ק, ב״ב, סנהדרין, ומכות וזכה כאמור במקום הראשון.

    במפגש שקיים עם הוריו והנהלת החיידר אמר הגר"פ גולדשמידט לחתן הנרגש: 'אתה אות ומופת לחינוך הטהור, לקהילה היהודית במוסקבה, ולרוסיה בכלל. הוכחת לעולם כולו כי גם לאחר 70 שנות ניתוק תורת הנצח לא תשכח מפי זרעו'. הגר"פ גולדשמידט שיבח את הנהלת חיידר 'ראשית חכמה' שלמרות הקשיים הרבים מצליח לחנך את דור העתיד ומביא את התלמידים למצויינות בלימוד התורה ובדרך ארץ למופת'.

     



    0 תגובות