השר ליברמן VS השר כץ: "אי ונמל בעזה זה פרס לטרור"

    איתי גדסי | פוליטי No Comments on השר ליברמן VS השר כץ: "אי ונמל בעזה זה פרס לטרור"

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תוקף את תכנית הדגל של שר החבורה ישראל כץ – אי בעזה – ואומר: "פרס לטרור; הדרך הטובה ביותר להבריח אמצעי לחימה" • וגם: "הודהמתי מהצעתו של אולמרט באנאפוליס ואבו מאזן הוא זה שסירב לחתום"

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, נאם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, באירוע של "סלון בינלאומי בתל אביב" במהלכו תקף ליברמן את הרעיון אותו מנסה חברו לממשלה, שר התחבורה, ישראל כץ, לקדם.

    "אי ונמל בעזה זה אומר לתת פרס לטרור ולעודד אותו. זו תהיה הדרך הטובה ביותר להבריח אמצעי לחימה לעזה. אי אפשר לשמור על הביטחון שלנו בשלט רחוק, בלתי אפשרי לשמור על ביטחון בעזה עם פקחים בינלאומיים. מה שקורה בעזה הוא מאבק פנימי בין חמאס לפתח ובין אבו מאזן ליחיא סנוואר. ומי שאחראי למשבר, זה חמאס. אנחנו לא חלק מהמאבק הזה. אנחנו מוכנים לספק חשמל לעזה, אבל קודם שישלמו. צריך להבהיר את זה, בעיקר לקהילה הבינלאומית" אמר.

    עוד אמר: "אי ונמל בעזה זה אומר לתת פרס לטרור ולעודד אותו. חמאס יגיד שתודות למאבק שלו, הוא השיג השקעות במיליארדים, ונמל חדש בעזה. מי ישלוט בנמל הזה מבחינה ביטחונית? זו תהיה הדרך הטובה ביותר להבריח אמצעי לחימה לעזה. אי אפשר לשמור על הביטחון שלנו בשלט רחוק, ושמישהו יהיה אחראי לביטחון שלנו. יש לנו ניסיון מר מהעבר עם דברים מהסוג הזה, בין היתר עם כוחות בינלאומיים שהגיעו לפקח, ואז הכול קרס ברגע האמת. בלתי אפשרי לשמור על ביטחון בעזה עם פקחים בינלאומיים".

    שר הביטחון הוסיף: "אנחנו אומרים למדינות ערב המתונות, אנחנו מוכנים לשתף אתכן פעולה, יש לנו ניסיון במאבק נגד הטרור ואנחנו מוכנים להיות בעלי ברית. חוזי השלום עם מצרים וירדן הוכיחו את עצמם, וזו דוגמא טובה לאחרים. אני לא רואה נכונות אמיתית של הפלסטינים להתקדם ולהגיע לפיתרון כולל. עד עתה נכשלנו בכך. נדהמתי מהצעתו של אהוד אולמרט באנאפוליס, אבל אבו-מאזן סירב לחתום עליה. הנוסחה של שטחים תמורת שלום זו הטעות הגדולה שלנו".



    0 תגובות