ליברמן: "מעולם לא היינו רחוקים כל כך מהסכם עם הפלשתינים"

    עמית דניאל No Comments on ליברמן: "מעולם לא היינו רחוקים כל כך מהסכם עם הפלשתינים"

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אומר כי "מעולם לא היינו קרובים להסדר אזורי עם מדינות ערב המתונות ומעולם לא היינו רחוקים כל כך מהסדר עם הפלשתינים" • טענות על צמצום בניה ביו"ש? "רק ראש מועצה אחד" מראיין: יוסי דגן? ליברמן: "אני לא זוכר את שמו"

    אביגדור ליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח עם יוסי אליטוב בתכנית "חמישי בשניים" והתייחס להיתכנות הסדר עם הפלסטינים, הסדר אזורי ולדברי סגן הרמטכ"ל, אלוף במיל' יאיר נווה באשר לכישלון ההתנתקות.

    "אני מסכים באופן מוחלט עם דבריו" אמר ליברמן "ההתנתקות היתה טעות. אני ומפלגתי הצבענו נגד ההתנתקות. לאריאל שרון לא היה רוב בקבינט ולא בממשלה. ההתנתקות היתה הרפתקה והיתה טעות שאנחנו משלמים עליה מחיר רב. גם מהשומרון וגם מגוש קטיף".

    "כל הרעיון של ההתנקות שהפלסטינים יהיו פתאום שוחרי שלום ושיהיו קבלני משנה שלנו לביטחון, הכל קרס. כשברחנו מרצועת עזה פינינו 21 יישובים ועשינו טרנספר לעשרות אלפי יהודים. עשר שנים לאחר שחמאס תפס את השלטון כאלה שאומרים אבל יצאנו ללא הסדר. יצאנו בהסדר חתום עם האיחוד האירופי ואבו מאזן קיבל על מגש של כסף את רצועת עזה ושנתיים לאחר מכן תפס חמאס את השלטון ואנו רואים היום את התוצאה".

    כשנשאל להיתכנות הסכם שלום והסדר עם הפלסטינים, אמר: "קודם כל המילה שלום לא רלוונטית במזרח התיכון. אני מדבר על הסדר אזורי. מעולם לא היינו קרובים להסדר אזורי עם מדינות ערב המתונות ומעולם לא היינו כל כך רחוקים מהסדר כלשהו עם הפלסטינים. צריך להבין שפעם ראשונה בעולם הערבי המתון שהסכנה האמיתית לשלטון והמשטר שלהם זה לא ישראל, יהודים והציונות אלא חמאס, אל קעידה, המדינה האיסלמית. לאחר שהחליטו מה שהחליטו לגבי קטאר, הוציאו את האחים המוסלמים מחוץ לחוק, הגדירו חמאס כארגון טרור זה לא מאהבת ציון" אמר.

    "יש שתי מדינות שחתמו על הסכם שלום אתנו. מצרים וירדן. הם עשו זאת בלי לחכות לנושא הפלסטיני. אנחנו באותו נתיב חייבים ללכת מול מדינות ערב המתונות. להיפך, רק אם נהפוך את הסדר ונגיע להסדרים עם מדינות ערביות מתונות, יש היתכנות כלשהי להסדר ביניים ארוך טווח מול הפלסטינים".

    על הלחצים מצד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר: "הנשיא טראמפ וצוותו הם אנשים מנוסים וחכמים. לומדים את האיזור, לומדים מה קורה בהנהגה הפלסטינית והם יגיעו לאותה מסקנה. אני לא רואה דרך אחרת להגיע לאיזשהו הסכם באזור ללא הסכם אזורי. את מדינות ערב המתונות מעניין המאבק באיראן ובטרור. הם צריכים את המודיעין שלנו, את הסייבר שלנו. אם יש משהו שמעניין את המדינות הללו זה היכולות שלנו בתחומים הללו וגם בתחום הכלכלי".

    באשר לטענות על צמצום הבניה ביו"ש, אמר שר הביטחון: "אי אפשר להסכים עם זה. אין ראשי מועצות שיש להם טענות. יש ראש מועצה אחד. אני קיבלתי טלפונים לאחר האישור האחרון שהתקשרו והודו על מה שאנחנו עושים" יוסי דגן? "אני לא זוכר את שמו" אמר. "במחצית שנה אישרנו יותר מ-8,500 יח"ד ביהודה ושומרון. חלקם לבניה מיידית והשאר בתהליכים. לא היתה תנופת בניה כמו במחצית השנה האחרונה".

     האזינו:



    0 תגובות