ועדת הרישוי במשרד החינוך התכנסה עם הנציגים החרדים

    פרוש: "כולי תקווה שהוועדה המורכבת מאנשי מקצוע תסיים את עבודתה במהירות ובמקצועיות לטובת מוסדות החינוך החרדיים"
    איתי גדסי No Comments on ועדת הרישוי במשרד החינוך התכנסה עם הנציגים החרדים

    לאחר האולטימטום שהציבה יהדות התורה ובהתאם להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד: ועדת הרישוי במשרד החינוך התכנסה ודנה בהסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות המוכש"ר • סגן השר פרוש הודה לשר בנט ולמנכ"ל המשרד אבוהב על הגיבוי והדחיפה להקמת הוועדה

    פרוש ובנט צילום: Miriam Alster/FLASH90
    פרוש: "כולי תקווה שהוועדה המורכבת מאנשי מקצוע תסיים את עבודתה במהירות ובמקצועיות לטובת מוסדות החינוך החרדיים"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הרישוי במשרד החינוך התכנסה הערב (ב') ודנה בהסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות המוכר שאינו רשמי.

    הוועדה מורכבת מנציגות מקצועית מטעם משרד החינוך, מוסדות החינוך החרדים וממשרדי הממשלה השונים.

    הוועדה הוקמה בעקבות ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד, בו נכתב כי תוקם ועדת רישוי להסרת החסמים והבירוקרטיה בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה.

    הסוגיה האמורה הוכנסה להסכם הקואליציוני לאחר שהוצגו טענות מצד מנהלי מוסדות שקבלה על כך שמלאכתם נעשית קשה יותר לנוכח הקשיים המוטלים אל מפתנם.

    "כמו כן לא אחת הסדרת האישורים היתה כרוכה בהוצאות כספיות כבדות על אף שחלק ניכר מהפרוצדורות הללו משוללות כל היגיון", טענו.

    כזכור, סיעת יהדות התורה הציבה אולטימטום להקמת הוועדה ויו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס ניסח מכתב בהתאם, אותו שיגר לשר יריב לוין המופקד על הקשר בין הממשלה לכנסת, וליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. במכתב הציג הרב מוזס בקצרה את עיקרי הדברים, הבהיר כי כל שנדרש להקמת הוועדה זו רק קבלת החלטה וחתימה מתאימה, וחתם באזהרה כי אם הממשלה לא תמלא את חלקה בהסכם הקואליציוני, סיעת יהדות התורה תראה את עצמה פטורה ממשמעת קואליציונית בדיונים שיתקיימו במליאה, וחבריה יקבלו חופש הצבעה על הצעות החוק השונות.

    מי שהוביל ללא לאות מאז הקמת הממשלה ועד כה את קידום הקמת הוועדה ופעל במרץ מול כל הגורמים הרלוונטיים לזירוז ייסודה הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש. עקב קשיים שהוערמו על ידי גורמים משפטיים שונים שפסלו את המועמדים שהציעה סיעת יהדות התורה וש"ס כחברים בוועדה, כינונה של הוועדה התעכב עד עתה.

    הוועדה שמתכנסת בוחנת את תהליכי הרישוי והבירוקרטיה למוסדות מוכרים שאינם רשמיים במשרד, חדשים ומחודשים, ובכלל זאת את יישום כללי הדיווח הקיימים. כמו כן היא בוחנת את כללי תקצוב המוסדות והזיקה שבין הרישוי לתקצוב, תקצוב מוסדות חינוך ודרישת 'שנתיים פעילות' לשם קבלת תמיכה במוסדות החינוך, אופן הטיפול במוסדות החרדיים לרבות מבנה החינוך החרדי. לאחר שסיימה את בחינותיה היא צפויה לגבש המלצותיה.

    סגן השר פרוש הודה לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל המשרד שמואל אבוהב על הגיבוי והדחיפה להקמת הוועדה. בדבריו מסר כי "כולי תקווה שהוועדה המורכבת מאנשי מקצוע תסיים את עבודתה במהירות ובמקצועיות לטובת מוסדות החינוך החרדיים".



    0 תגובות