הרצוג על הקוד האתי: "קוד ההשתקה של בנט"

    איתי גדסי 1 Comment on הרצוג על הקוד האתי: "קוד ההשתקה של בנט"

    ח"כ בוז'י הרצוג שוחח בפתח ישיבת סיעתו על הקוד האתי אותו מבקש השר בנט להכניס למוסדות האקדמיים ולפרסומים אודות מהלכים מדיניים שהחלו לרקום עור וגידים בהם היה מעורב: "נתניהו הוא שגילה רפיסות ובגד בהזדמנות"

    ח"כ בוז'י הרצוג צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חשד לפיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, התייחס בפתח ישיבת סיעתו לקוד האתי עליו הכריז שר החינוך, נפתלי בנט ולפרסומים אודות המהלכים המדיניים אותם ניסה לקדם עם נתניהו "מדינת ישראל יכולה היתה היום להיות בעיצומו של תהליך מדיני אזורי עצום שכמוהו לא ידענו מאז הקמת המדינה. מנהיגות אמיצה יכולה הייתה לתת מענה אמיתי ומהותי לטרור ותקווה אמיתית לדור שלם, שאפשר וצריך למצות את התקווה לשלום. אני לא מעוניין להרחיב מעבר, אבל לכל מי שהיה קטן אמונה – מילאתי את תפקידי המוסרי למנוע מלחמה ולשאוף לשלום וביטחון למדינה. נתניהו הוא שגילה רפיסות, הוא שבגד בהזדמנות והוא שנכנע ללחצים של לוין, אלקין, ובנט" אמר.

    "לצערי, אני לא רואה סיכוי מהותי שהדבר הזה ישתנה. את נתניהו צריך להחליף.  כדי להחליף אותו אני מתכוון למצות כל אפשרות להקמת גוש פוליטי מרכזי.  אם יהיה תהליך אמיתי, נתמוך בתהליך כזה מספסלי האופוזיציה. יש מי שמדברים על שלום ועל תהליך מדיני. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לפעול באמת ולדבר הרבה פחות".

    "לסיום" אמר הרצוג והתייחס לקוד האתי עליו חתם בנט "אני מגבה את ראשי האוניברסיטאות, ואת התאחדות הסטודנטים, ועליהם להשליך את קוד ההשתקה של בנט לפח האשפה של ההיסטוריה. שוחחתי היום עם רם שפע ראש ההתאחדות ונתתי לו גיבוי מלא מכולנו כאן. מי שהביאו את הפגיעה החמורה ביותר בחופש הביטוי, מי שמבקשים להצר את סמכויות ביה"מ, מי שתמכו במפגיע בגזל ובגנבת קרקעות ומי שעשו קריירה על הסתה – אלה לא ינחילו למוסדות המחקר הדגולים של מדינת ישראל קוד השתקה, קוד שבור ערכית ומוסרית".

    "זהו מעשה חמור שפוגע באחד מהכוחות העצומים שגנוזים בתוך עם ישראל ומדינת ישראל – החירות להתווכח, החירות לשמוע והחירות להביע דעה נוגדת. זה מה שנותן לעם שלנו כוח וחיות אלפי שנים. היכולת להתווכח ולחלוק ולשאול שאלות ולא לפחד מדעות שונות. החירות האקדמית היא ציפור הנפש של עולם המחקר, החשיבה, החינוך, וההשכלה וכאשר סותמים פיות למשוררים ולסופרים, לאמנים ולשחקנים, לשופטים ולאנשי תקשורת ועכשיו לאנשי אקדמיה – זו פשיזאציה מסוכנת מאוד" אמר הרצוג.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רואים שהוא לא קרה את הקוד האתי כי הוא קובע בדיוק את מה שהרצוג אומר שצריך שיהיה איזוון ואסור שתיהיה שמיעה של עמדה אחת ללא זכות ויכוח והעמדת הצד השני