מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: "להפעיל שיקול דעת היכן להחמיר והיכן להקל"

    קלמן טלר No Comments on מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: "להפעיל שיקול דעת היכן להחמיר והיכן להקל"

    מרן הראשל"צ, הגר"י יוסף נשא נאום בכנס הרבנות הראשית ואמר: "אנשים חושבים שרב שמתיר כל דבר הוא עדיף יותר, אבל זה לא נכון. הכוונה היא, שאם רב הוא חכם ומחפש איך למצוא היתר, זה עדיף מאשר לאסור מספק"

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס הרבנות הראשית בהשתתפות עשרות רבנים במלון 'כינר', נשא דברים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, שהתייחס לדרך הפסיקה: "אנחנו, הרבנים, לא בעלי הבית על התורה, דבר שהוא אסור, אין אפשרות להתירו. וכל רב צריך להפעיל שיקול דעת היכן להחמיר והיכן להקל", פתח הראשל"צ והמשיך: "רבני ישראל צריכים להשתדל שלא להחמיר חומרות על הציבור, יש לפסוק על פי עיקר הדין, ולא להורות חומרות לצבור, כאשר שומעים חומרות, לפעמים זה יכול להרחיק".

    הגר"י יוסף אמר לרבני הערים, כי הם צריכים לשים לב שיש טעות בציבור במושג 'כוחא דהיתרא עדיף', "אנשים חושבים שרב שמתיר כל דבר הוא עדיף יותר, אבל זה לא נכון. הכוונה היא, שאם רב הוא חכם ומחפש איך למצוא היתר, זה עדיף מאשר לאסור מספק", אבל, הדגיש הראשל"צ, "הכל במסגרת ההלכה".

    הרב הראשי הוסיף בדבריו לעשרות הרבנים: "רק בענייני עגונות וממזרות יש מצווה להתאמץ להתיר, כי התורה מרחמת עליהם, וכמו שנאמר בפסוק 'ראיתי דמעת העשוקים ואין להם מנחם', וכמו שמרן האבא זצ"ל בזכות היותו גדול בתורה מצא פתרון לכל אלף העגונות של מלחמת יום הכיפורים, ולא השאיר תיק אחד פתוח".

    עוד הוסיף הראשון לציון לרבנים ואמר להם כי על הרבנים להשפיע על בני הנוער, הראשון לציון סיפר כי הוא זוכר איך אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כאשר שימש כרבה של תל אביב, היה מתקשר בעצמו למנהלים ומנהלות של בתי ספר לא דתיים, והיה מבקש להגיע ולמסור שיעורים בפניהם. "מזכירו של מרן היה אומר לרב: זה לא מכובד שהרב מתקשר להזמין את עצמו. ומרן היה עונה לו: לא אכפת לי מהכבוד, אכפת לי מעם ישראל שלא יודעים יהדות, ואני רוצה ללמד אותם" סיים הראשל"צ את דבריו הנרגשים.

    את הדברים אמר מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א ביומו השני של כנס הרבנות הראשית לרבני הערים והמועצות המקומיות אשר מתקיים לראשונה על ידי הרבנות הראשית ביוזמת המנכ"ל הרב משה דגן.



    0 תגובות