"היה דיון האם להגדיל את אספקת החשמל לעזה אבל כנראה שהאספקה דווקא תפחת"

    קובי פינקלר No Comments on "היה דיון האם להגדיל את אספקת החשמל לעזה אבל כנראה שהאספקה דווקא תפחת"

    מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, אמר היום בריאיון לכלי תקשורת זר כי על אף שהיה בכוונת הממשלה להגדיל את אספקת החשמל לעזה, האספקה ככל הנראה תפחת: "החשמל הולך לבכירי חמאס ולמנהרות, זה הגיוני?"

    האלוף יואב (פולי) מרדכי צילום: לע"מ
    15:25
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד מחאן יונס: פשיטה רגלית וחיסול מחבלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין לרשת BBC בערבית בנוגע לאספקת החשמל מישראל לעזה ואמר: "ישראל תאלץ להפחית מאספקת החשמל לרצועת עזה. למרבה הצער חמאס גובה מדי חודש 100 מיליון שקל מתושבי הרצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית. הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון ורק אחר כך לעם".

    "ישראל היום היא היחידה שמספקת חשמל לרצועת עזה. תחנת החשמל לא עובדת וגם הקווים מדרום לא מעבירים חשמל. יש 125 מגה שמגיעים מישראל. יש גם החלטה של הממשלה הישראלית להגדיל זאת בעוד 100 מגה, אבל למרבה הצער יש בעיות פנימיות בין חמאס ברצועת עזה לבין הרשות הפלסטינית ברמאללה וזה הביא להחלטה של הרשות לא לממן את החשמל. ישראל תאלץ להפחית את החשמל מרצועת עזה. למרבה הצער חמאס לוקחת מדי חודש 100 מיליון שקל מהעם ברצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית. הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון. ישראל היא זו היחידה שמספקת חשמל לרצועה. זה אומר שרצועת עזה תלויה לגמרי בתחום החשמל על ישראל".

    אלוף מרדכי הוסיף: "אם החשמל הולך למנהרות ולפתחי חאמס, הבכיר בחמאס שיש לו שלוש בתים וחשמל 24 שעות ביממה, ולשני מיליון פלסטינים יש ארבע שעות חשמל ביום. זה הגיוני? זה סדר העדיפויות של חמאס עם העם?"

    המגישה שאלה: "אתה אומר שמנהיגי חמאס יש להם 24 שעות ביממה חשמל ולאזרחים יש שש שעות. כלומר אתה מודה בכך שאתם נכשלים בהעברת החשמל לאזרחים הפלסטינים ולא למנהיגי חמאס. הכל בגלל המצור, לא?"

    מרדכי השיב: "לא. זה בגלל סדר העדיפויות של חמאס. החמאס מעדיף את האינטרסים שלו, האינטרס של המפקדים שלו. לכל פעיל יש גנרטור עם פיוז ולאחר מכן נותנים לעם. אנחנו לא נכשלים, זה חילוקי דעות בין חמאס לרשות הפלסטינית".

    המגישה אמרה כי הרשות הפלסטינית לא אמרה אף פעם בפומבי שהיא ביקשה מישראל להפסיק לספק לרצועת עזה חשמל והיא לא אמרה באף אירוע שהיא תפסיק להעביר את הכספים המיועדים לאספקת החשמל לרצועה.

    המתאם השיב כי קיבל מכתב רשמי מהרשות הפלסטינית. הממוצע החודשי 125 מגה שאנחנו מעבירים לרצועה עולה 40 מיליון שקל. הרשות הפלסטינית שלחה מכתב רשמי שבו היא אומרת שהיא מעוניינת להעביר 25-30 מיליון שקל. המשמעות היא שיהיה צמצום חשמל לרצועת עזה. זו סוגיה פנים-פלסטינית ולא ישראלית-פלסטינית. אני רוצה להעביר נקודה חשובה, חמאס מעדיף את האינטרס שלו לפני האינטרס של העם ברצועת עזה.

    המגישה המשיכה ושאלה "אתה (המתאם) אמרת באירוע קודם שישראל לא תפסיק את הזרמת החשמל כדי לשמור על חיי אדם. עכשיו האם אתם יכולים להחליט להפסיק את הזרמת החשמל ובכך אתם יודעים, לפי ההצהרה שלך, שחיי האדם שם בסכנה?"

    אלוף מרדכי השיב "אנחנו נוריד את כמות החשמל לפי המימון שייקבע. אני אומר, אם חמאס תחליט שהחשמל שנכנס במקום שילך לפתחי חאמד ויחיא סינוואר ילך לבתי חולים ולאזרחים ובמקום שהמזוט ילך למנהרות לגנראטורים לא תהיה שום בעיה לעם ברצועה. כמו שטראמפ אמר בסעודיה בנאומו מדובר בארגון טרור והוא צריך לחשוב על סדר העדיפות של העם קודם כל".



    0 תגובות