"מערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים"

איתי גדסי 3 Comment on "מערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים"

הבחירות להסתדרות: במטה יחימוביץ' מסרבים להשלים עם התוצאה וטוענים לזיופים וצורת התנהלות בלתי סבירה • ח"כ שלי יחימוביץ': "רצון הבוחר נרמס שוב ושוב. תחילה במסכת של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים החוששים למטה לחמם, ובהמשך במעשים פליליים של ממש"

הפגנת עובדי הסתדרות צילום: דוברות ההסתדרות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מטה יחימוביץ: "מערכת הבחירות להסתדרות זויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני. משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בבוקר המאוחר אחרי ששוטטו בלילה בלווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו כבר יותר מ–500 קלפיות חשודות כמזויפות".

לטענת אנשי יחימוביץ', הם גורשו באלימות מוועדות קלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה, ועוד.

עו"ד איתן לירז אשר ייצג את יחימוביץ' בהליכים המשפטיים שבהם ניסתה ההסתדרות למנוע את ההתמודדות נמצא כעת במרכז הלוגיסטי ואומר: "מדובר באי סדרים בהיקפים עצומים, ובמאות רבות של קלפיות פגומות באופן שמקיים חשש כבד ביותר שהתוצאות אינן תוצאות אמת. ברגעים אלה נעשה ניסיון להכשיר לספירה שלא כדין קלפיות שהושחתו, וזאת בנוכחות אנשי מטה ניסנקורן בלבד".

ראש מטה יום הבחירות, חיים סגל, שהיה ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות אמר: "אני איש מקצוע, אני מנהל כבר שנים רבות מערכות בחירות ארציות ומוניציפאליות ואני יכול להעיד כי מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים. מעולם לא נתקלתי בסדרת אירועים כה חמורה".

יחימוביץ' אמרה: "שתיקה והעלמת עין מעבריינות ממוסדת ושיטתית ומביזוי כל ערך דמוקרטי של בחירות, היא בלתי אפשרית ציבורית, משפטית ומוסרית. רצון הבוחר לא רק שלא כובד, אלא שנרמס שוב ושוב. תחילה במסכת של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים החוששים למטה לחמם, ובהמשך במעשים פליליים של ממש. כמי שבליבת אמונתה חיזוק העבודה המאורגנת על רכיביה הדמוקרטיים, כאן אפשר לומר בוודאות שערך זה נרמס ברגל גסה, ואין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום".

בשעה זאת עוסקים צוותים משפטיים במיון מאות עדויות מצולמות ממעשי תרמית ואלימות בקלפיות, מקצתן תועדו בידי פעילים ואחרות בידי משרד החקירות "וייצמן יער" שנשכר מראש בידי מטה יחימוביץ', ונשקלים צעדים משפטיים מרחיקי לכת. בשעה זאת גם נגבים תצהירים מעדים למעשים.

מהמטה נמסר כי מדובר בהיקפים עצומים וחסרי תקדים של שיבושים חמורים ומכוונים המתרחשים גם ברגעים אלה. במרכז הספירה הלוגיסטי בגני התערוכה הצטברה עד כה ערימת ענק של למעלה מ – 500 קלפיות פגומות והיא הולכת וגדלה ככל שנפתחות גם הקלפיות הכשרות לכאורה, אשר בהן מתגלים פערים קיצוניים בין מספר המעטפות בקלפי ובין המספר הרשום בפרוטוקול – דבר המעיד כי נפתחו ו"טופלו" לאחר ההצבעה. הקלפיות החשודות הגיעו פתוחות לחלוטין ולא נעולות באזיקון ברזל ממוספר חד כווני כנדרש. אחרות הגיעו עם אזיקון פלסטיק רגיל אחרי שככל הנראה נפרץ אזיקון הברזל החוקי. במקרים רבים הן נסגרו באזיקון פלסטיק, כשהאזיקון החוקי תלוי עליהן כקישוט.

המשאית אשר הביאה את הקלפיות מחיפה הגיעה למרכז הספירה הלוגיסטי רק בשעה 10:30 בבוקר. שעה שהקלפיות נסגרו כבר אמש בחצות. ההסבר שניתן על ידי המנהל האזורי של חברת מל"מ היה: "היה בלאגן גדול, קלפיות נעלמו, לא מצאנו אותן, הבאנו את מה שהבאנו". גם המשאית עם הקלפיות מחדרה הגיעה בסביבות השעה 9:00 וכמוהן משאיות נוספות. כל זאת כאשר ועדת הבחירות קבעה מלכתחילה כי המועד האחרון להגעת המשאיות הוא השעה 00;06 בבוקר, שנועדה למשאית המגיעה באילת. אפילו למשאית ממרחב ת"א הממוקמת בתוך מתחם בית ההסתדרות נדרשו שלוש שעות (!) להגיע לגני התערוכה, מרחק של כעשרים דקות נסיעה. במסדרות בניין המרחב תועדו אנשים מדביקים מחדש מכסים של קלפיות שהגיעו אטומות.

בכל רחבי הארץ סולקו משקיפים וחברי ועדות קלפי של מטה יחימוביץ' בכוח ובאלימות ממקומות ההצבעה, משקיפים וחברי ועדות קלפי נשארו שעות מחוץ לקלפיות במקומות עבודה בטחוניים, קלפיות ניידות נמלטו וחמקו מהמשקיפים של יחימוביץ, וקלפיות ה"חשודות" כממוקמות במקומות שבהן היה ברור כי יחימוביץ' זוכה לתמיכה גבוהה, נפתחו באיחור מכוון של שעות.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    נכון מאוד. לצערי חזיתי בעיני.

  2. 2

    האנשים של ניסנקורן למדו מהאנשים של אריה דרעי איך מזייפים בבחירות.

  3. 1

    תת רמותית הוצאת שם רע וחילול ה ושקר