פרופ' רוטשטיין: "לא יעלה על הדעת שיקיימו סלקציה במחלקת אונקולוגיה"

עמית דניאל No Comments on פרופ' רוטשטיין: "לא יעלה על הדעת שיקיימו סלקציה במחלקת אונקולוגיה"

ד"ר איריס פריד, שהגישה את התפטרותה: "כל החולים שלי יודעים איפה הם יטופלו ברביעי ליוני, אני אסע לכל מקום לטפל בהם בהתנדבות" • פרופ' רוטשטיין: "שביתה פראית ומרד מאורגן; מוזמנים להתנדב ב'הדסה'; לו הייתי הורה, הייתי עושה מה שהרופא של ילדי היה מורה לי"

בית החולים הדסה עין כרם צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סאגת התפטרות רפואי מחלקת האונקולוגיה לילדים בבית החולים הדסה עלתה לשידור היום בתכנית "הפוך על הפוך" עם תחקיר מקיף שערך אשר גרייבר. לשידור אליו הצטרף אפרים דוד, עלו אבידן כלפא, אב לילד שחלה בסרטן, ד"ר איריס פריד ופרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם'.

"זה חוסר אחריות של רופא להותיר כך את הילדים" אמר האב, אבידן כלפא "לא ייתכן כי רופאים אונקולוגיים שתפקידם מחייב הרבה יותר, יעשו בעצה אחת מהלך הפוגע בילדים. גם אם הם חולקים על ההנהלה, הפיתרון צריך לבוא מתוך המערכת ולא בנטישה של המחלקה".

לעומתו, עלתה ד"ר איריס פריד, רופאה במחלקה שהגישה יחד עם חבריה למחלקה את מכתב ההתפטרות שייכנס לתוקף בארבעה ביוני ואמרה: "בהדסה יש שישה רופאים שמט]לים ב-160 חולים בשנה. זה חצי ממה שצריך להיות אנחנו עושים עבודה כפולה ואנחנו נלחמים עד הסוף למען החולים כדי שלא ירגישו שום דבר. באה ההנהלה ומכניסה לתוקף נוהל שאומר שאני צריכה לקבל עוד עשרות חולים מחו"ל. אם אקבל את עשרות החולים הנוספים בשביל כסף של המנכ"ל, זה יסכן את חיי החולים שלי". ד"ר פריד אמרה כי במצב הקיים בו לדעתה מסכנים את חיי החולים, היא תמליץ למטופליה לנסוע למרכז אך אמרה כי קיים פתרון אידיאלי. "הפתרון הטוב ביותר זה שתיפתח מחלקה נוספת בירושלים לחולי סרטן שהדסה תתעסק בתיירות מרפא ובכסף ואנחנו נתעסק בריפוי החולים של ירושלים" אמרה.

האזינו לריאיון המלא:

עוד הוסיפה "אין חולה שלי שהשארתי אותו ללא מקום טוב בארץ. אתה יכול לעבור חולה חולה שלי א' כל אחד יהיה לו מקום ב' בגלל שהחולים שלי יסעו אני בהתנדבות אסע לטפל בהם בכל מקום בארץ אני לא אמכור את שבועת הרופאים שלי בשביל הכסף של הדסה" אמרה.

פרופ' רוטשטיין הגיב לדברים: "אני שנה בסך הכל בהדסה. לא עשיתי שום רפורמה במחלקה. ילדים חולי סרטן זה הדבר הכי קרוב לליבנו. אני הקמתי את המחלקה להשתלות מח עצם בהמטו אונקולוגיה ילדים בתל השומר כשניהלתי את בית החולים 12 שנה. גידלנו שם דור של נפילים שיודעים את המלאכה. אני מתחייב בפני עצמי לעשות את אותו דבר בהדסה".

"נקלעתי לשביתה פראית ומרד מאורגן משהו שלא נתקלתי בחיי. בשנה שעברה אחרי שסוכם עם שערי צדק מה שסוכם באו אלי עם אולטימטום 'אנחנו עוזבים'. אף מנהל אני לא מאחל לו לעמוד במצב הזה. אף מנהל אני לא ממליץ לו לעמוד מול חברת יחסי ציבור שמכניסה מסרים. אני על כבודי ומחל למרות שאני משוכנע שמספר הרופאיםנ לא שונה משמעותי מבתי חולים אחרעים נתן אישור לקלוט רופאים נוספים. כל חטאי זה סבדיוק הביקורת של איריס פריד. מה רוטשטיין עשה? שינה את ההשתלה לכך שרק ד"ר סטפנסקי שהיא רופאת ילדים מומחית להשתלות ילדים היא מהבטובות בעולם היא ורק היא תעשה את ההשתלות. גייסתי לשם עוד רופאת ילדים מה שלא היה שם שלושים שנה. הושתלו שם למעלה מ-800 ילדים".

באשר לטענות כי הוא חפץ בתיירות מרפא שתתפוס מיטות על חשבון הילדים הישראלים רק כדי שהמחלקה תרוויח כסף, אמר רוטשטיין: "שטויות במיץ עגבניות. אין מצב לא היה ולא יהיה שילד ישראלי יסורב טיפול. אנחנו צריכים להבין נקודה אחת, אם הם טוענים שאלכסי או מוחמד צריכים למות בגלל שהם אלכסי או מוחמד, זה לא ייתכן. אני לא מוכן לסלקציה, שיגידו, את זה נקבל ואת זה לא נקבל. יש במחלקה הזו 18 מיטות לא נכנס שם אף פעם 18 וחצי ילדים. יש פה התארגנות לעבור לשערי צדק". בהתייחסו לד"ר גל גולדשטיין, מנהל המחלקה החדש אמר "גל כבר שבועיים עובד במחלקה".

"האחריות עלי. לא ברחתי מהאחריות ואני מתחייב שגם ברביעי לשישי הילדים יקבלו את הטיפול. היא תקבל את כל הירושלמים בסבר פנים טובות. ביום שהרופאים היום יפסיקו להפנות אותם למרכז הם יישארו בירושלים. שבאה רפואה ואומרת לילדים שלה תלכו למקום אחר בתור הורה הייתי עושה את זה. מי שמוכן להתנדב לטפל בבתי חולים אחרים שיתנדב גם בהדסה".



0 תגובות