פוליטיקאים בכירים מחו"ל סיירו בעוטף עזה: "הסכסוך לא עם העזתים"

איתי גדסי No Comments on פוליטיקאים בכירים מחו"ל סיירו בעוטף עזה: "הסכסוך לא עם העזתים"

⁠⁠⁠20 נשיאי פרלמנט וסנטורים מאמריקה הלטינית סיירו בעוטף עזה "העזתים צריכים לבחור בין החושך של המנהרות לבין האור של הכלכלה"

חברי הפרלמנט בסיור צילום: קשרי ממשל בכנסת ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרים חברי פרלמנט בכירים, בהם נשיאי פרלמנט, יושבי ראש ועדות וסנטורים, ממדינות אמריקה הלטינית (ארגנטינה, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, גואטמלה, מקסיקו, פנמה, פרגוואי ואורוגוואי), סיירו היום ביישובי עוטף עזה וביקרו במעבר כרם שלום. זו הפעם הראשונה שמשלחת פרלמנטרית מגיעה לביקור במעבר, שם חזו האורחים במו עיניהם במעבר הסחורה ההומניטרית מישראל לרצועת עזה.

את הסיור הדריך ח"כ חיים ילין אשר הדגיש: "לישראל יש סכסוך עם החמאס, לא עם העזתים. אנחנו אחראים ומחויבים לספק לרצועה את מה שהם מבקשים וקונים מישראל ומהעולם. פנינו לשיקום הרצועה ולא להחמרת המצב ההומניטרי".

בהמשך קיבלו חברי המשלחת הסבר על יישובי האיזור, בדגש על תוצרתם החקלאית. את הסיור חתמו בתצפית בנחל עוז שמשקיפה על סג'עיה וראו את המנהרה ומגדל השמירה שצמוד אליה. "העזתים צריכים לבחור בין החושך של המנהרות או האור של הכלכלה", אמר ח"כ ילין, והוסיף כי על מדינות אמריקה הלטינית ללחוץ על ארגון החמאס על מנת שיסכים להסדר ארוך טווח, אשר עשוי להוביל לשקט וביטחון בישראל ולשגשוג כלכלי ופריחה ברצועה.

מחר ייפגשו חברי המשלחת עם יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, יקיימו תצפית על טיילת ארמון הנציב עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, וידונו בשיתופי פעולה אפשריים עם הכנסת יחד עם חברי הכנסת אמיר אוחנה, מיכל בירן, מנואל טרכטנברג, מירב בן-ארי ועודד פורר.

ביום רביעי יפגשו בעכו את ח"כ זוהיר בהלול, אשר יציג בפניהם ארגון לקידום דו-קיום בין יהודים לערבים אותו הקים.



0 תגובות