החרדים החרימו: הצבעה על מנכ"לית בתי הדין נדחתה

    איתי גדסי No Comments on החרדים החרימו: הצבעה על מנכ"לית בתי הדין נדחתה

    ""השאלה היא מה הזכות של בית הדין לקבוע את דרישותיו" אמר ח"כ מקלב ויחד עם ח"כ מלכיאלי החרימו את הדיון על בחירת מנכ"לית למערכת בתי הדין ובכך הביאו לדחיית הדיון

    ח"כ אורי מקלב צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה היום (ד') דיון נוסף בתקנות הדיינים. התקנות הוגשו לאישור הוועדה לבקשת השר לשירותי דת לפי מתווה שהוצע על ידי בג"צ במסגרת העתירה של בתיה כהנא דרור נגד השר לשירותי דת, שעניינה מניעת מינוי מנכ"ל קבוע לבתי הדין הרבניים "עד מתן הזדמנות אמתית לנשים שתבחן מועמדותן לתפקיד". ביהמ"ש העלה אפשרות לפתור את הסוגיה על ידי הוספת מסלול נוסף לארבעת המסלולים לכשירות להיבחר לרב עיר שבתקנות שירות הדת היהודיים, כלומר סעיף קטן שעניינו אך ורק כשירות לרב עיר לצורך כשירות לשמש כמנהל בתי הדין הרבניים, שיחול על נשים וגברים כאחד, ובו לקבוע תנאי כשירות כגון היות המועמד או המועמדת בעלי רישיון לעריכת דין וכן בעלי רישיון לשמש כטוענים רבניים, ותק מקצועי, עיסוק מקצועי בענייני משפחה לרבות בבתי הדין וכן בחינות מתאימות לעניין זה.

    יו"ר הישיבה, רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה: "יש לנו תפקיד חשוב לנסות ולהגיע לתקנות שתאפשרנה לכל אחד ואחת שעומדים בתנאים שנקבע להתמודד על התפקיד, שתפתחנה את שערי התפקיד הניהולי גם בפני נשים ושלא תהיינה ניסיון להתיימר רק לכאורה לעשות זאת".

    את התתנגדות רשמו ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) וח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). ח"כ מליכאלי אמר: "יש המון נושאים הלכתיים שמגיעים לשולחן המנהל. החיכוך היומיומי מול הרבנים הראשיים ובתי הדין מצריך את מקסימום הידע ההלכתי. כשראיתי את התקנות לא האמנתי ששר הדתות חתום עליהן. הלכו דרך ארוכה כדי לאפשר לנשים להתמודד. יש כאן ניסיון לכרסם במעמד בתי הדין ולהשוות את התפקיד לפקיד אחר".

    ח"כ אורי מקלב אמר: "השאלה אינה אם אישה יכולה להתמודד, אלא על זכותה של מערכת בתי הדין לקבוע את דרישותיה. סדרי הדין בבתי הדין הם הרבה יותר בפן ההלכתי. ההלכה שזורה בסדרי הדין. רק לא מזמן דובר על סנקציות של סרבני גט. זה עניין הלכתי – מנהל בתי הדין קובע הרכבים בתיקים מיוחדים. מי שלא מתמצא עלול לקבוע הרכבים שגויים. מנהל בתי הדין שלא יהיה לו ידע ושפה הלכתית מובהקת יגרום לאנדרלמוסיה".

    כאמור לאור החרמת החכי"ם החרדים את הדיון, ההצבעה נדחתה. בשולי הדברים נציין כי מרגש היה לראות שורה של דוברים עסוקים במעמד בתי הדין.



    0 תגובות