הצעת חוק שערורייתית המתירה חילולי שבת המוניים תעלה היום בוועדת שרים

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק שערורייתית המתירה חילולי שבת המוניים תעלה היום בוועדת שרים

    היום, תידון בוועדת שרים, הצעת החוק של חברי הכנסת מיקי זוהר, רחל עזריה, מנואל טרכטנברג ואלעזר שטרן המתירה חילולי שבת המוניים • התמיהה: בעוד חברי הכנסת החרדים והדתיים מצויים במאבק כנגד החלטת בית המשפט העליון בעניין השבת, ח"כ מהקואליציה משתפים פעולה עם ח"כ מהאופוזיציה ומנסים לחולל פרובוקציה פרלמנטרית

    חברי הכנסת מיקי זוהר ומנואל טרכטנברג, ממציעי החוק צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום תעלה בוועדת השרים הצעת חוק של חברי הכנסת זוהר, טרכטנברג, שטרן ועזריה להסדר מעמד השבת בישראל. מעיון בהצעת החוק עולה שהחוק פורץ את המצב הקיים בארץ ומבטל את כל חוקי העזר העירוניים הנהוגים עד היום ובעצם מבטל את השבת הציבורית במדינת ישראל. החוק מתיר פתיחת בתי עסק,תחבורה ציבורית ועוד מרכזי פנאי ובילוי.

    "מבלי קשר להתנהגות הפרטית של כל אחד ואחד" אומרים במרכז ליב"ה "עם ישראל רוצה שבמדינת ישראל תישמר השבת במרחב הציבורי. השבת היא אבן יסוד באופיה היהודי של המדינה. במשך עשרות שנים השכלנו יחד חילונים ודתיים ליצור הסכמות לאומיות על קווי יסוד ולחיות יחד חיים משותפים של כבוד הדדי למסורת ישראל. עצוב שיש חברי כנסת שמנסים לקדם כפייה חילונית בחקיקה ולהפר את האיזונים המיוחדים בחברה הישראלית".

    הצעת החוק לא צפויה לעבור ותמיהה עולה היאך הצעה שכזו עולה בשיתוף חברי כנסת מהקואליציה בעוד שחברי הכנסת החרדים והדתיים נמצאים בשיאו של מאבק כנגד החלטת בג"ץ המאשרת את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חלק מהעסקים בשבת בעיר.



    0 תגובות