הוגשה עתירה כנגד בניה בלתי חוקית של האו"ם

    שלמה ריזל No Comments on הוגשה עתירה כנגד בניה בלתי חוקית של האו"ם

    תנועת 'רגבים' הגישה עתירה כנגד האו"ם על בניה בלתי חוקית והקמת תחנת דלק פיראטית בירושלים | בכתב התביעה מבקשים ברגבים על פי חוק תכנון ובניה להרוס את המבנים הלא חוקיים

    בנין האו"ם צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא הרחק ממשכן הכנסת, על ההר מנגד לעיר העתיקה שוכנת שכונת ארמון הנציב, ארמון הנציב הממוקם שם היה בבעלות הבריטים, והוא שייך למדינת ישראל מאז שחרור ירושלים, בתנועת רגבים מחדדים שבתחקיר היסטורי שהם ערכו לאחרונה נחשפו תיקים מגנזך המדינה, המלמדים כי באותם ימים לאחר שחרור ירושלים הוכן חוזה שכירות המעמיד לשימוש UNTSO, זרוע של האו"ם, את זכות השימוש במקום, על מנת לפקח על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לשכנותיה לאחר המלחמה חינם אין כסף. ההסכם אף קבע שהממשלה תוכל לסיים את ההסכם בהתראה סבירה. כאשר השטח נשאר רשום בטאבו על שם מדינת ישראל.

    האבסורד מתחיל בכך שהשטח המקורי של האתר עמד על 44 דונמים, היום הוא עומד 77.5 דונמים, כשאין מידע על ההיתר להגדלה החריגה הזו, והאבסורד הולך ומתעצם כאשר במקום מוקמים מבנים ומשרדים ללא אישור, כמו כן מבוצעות במקום עוד עבודות בלתי חוקיות במבנה ההיסטורי.

    בנוסף, מחדדים בתנועת רגבים את המציאות הבלתי נתפסת שמשרד החוץ צריך לבקש אישור על מנת לסייר בשטח השייך למדינת ישראל, ובסיור הראשוני שנערך בעקבות הדיווחים על בניה בלתי חוקית באתר, הוסבר לנציגי משרד החוץ שמדובר בשיפוצים חיוניים למבנה העתיק, אבל אישורי הבניה נפקדים, והעבודות מבוצעות ללא היתר.

    אי לכך הגישו בתנועת רגבים עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד ארגון האומות המאוחדות על חריגות הבניה ועל שימוש בלתי חוקי במתחם, כמו כן הארגון נתבע על יציקות בטון במבנה ההיסטורי ותחנת דלק פיראטית הממוקמת שם. ומלבד האו"ם, מופנית העתירה כנגד עיריית ירושלים וועדת התכנון שלה, וכן כנגד רשות מקרקעי ישראל.

    בכתב התביעה דורשים בתנועת רגבים לעשות שימוש על פי סעיף 212 בחוק התכנון והבניה, המאפשר להרוס מבנה גם במקרה בו "מי שביצע את העבירה מת או אינו בר עונשין מסיבות שאין בהן כדי לעשות את פעילותו חוקית".

    מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות וקשרי ממשל בתנועת רגבים אומר "זה לא סוד שהאו"ם חובט במדינת ישראל בכל הזדמנות, וגם העובדה הזו מדגישה מדוע אסור לרשויות האכיפה להעלים עין מהעבירות הבניה החמורות המתרחשות במקום" לסיום אומר דויטש "אם הדייר לא יודע איך מתנהגים, כנראה שהגיע הזמן של ממשלת ישראל לחפש דייר אחר"



    0 תגובות