המשטרה מודיעה: שוטרים ייכנסו למירון בשבת אך יהיו אלה לא יהודים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המשטרה מודיעה: שוטרים ייכנסו למירון בשבת אך יהיו אלה לא יהודים

כך המשטרה נערכת למניעת חילולי שבת בעת היערכותה: השוטרים שייכנסו למירון בשבת יהיו לא יהודים – לשאר השוטרים תוצע לינה ואירוח מלא במהלך סוף השבוע

16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המשטרה פרסמה הודעה בדבר היערכותה להילולת הרשב"י במירון. בדבריהם, אמרו המשטרה כי קיבלה פסק הלכה מרב המשטרה, הרב ברכיהו, אך עם זאת הצטרף הרב לקריאה לדחות את אירועי לג' בעומר ליום ראשון.

"פסק ההלכה המקיף של הרב ברכיהו אשר ניתן לפני מספר שנים, סוקר את הנושא מן הזווית ההלכתית תוך התאמתה לאתגרי המשטרה בכל הנוגע לאבטחת אירועים המוניים בכלל, והילולת רשב"י שחלה במוצ"ש בפרט. בשל החשש לסכנה ופיקוח הנפש של הרבים באירוע זה, וכפועל יוצא הצורך של משטרת ישראל בשמירה על חיי אדם, שמירה על שלום הציבור ושמירה על ביטחונו, עמד הרב בפסק הלכה זה על האיזון שבצדו האחד חובת המשטרה לבצע את המשימה בהצלחה וללא סיכון חיי אדם, ובצדו האחר צמצום חילול השבת ככל שניתן" אמרו במשטרה אך עם זאת הוסיפו "נציין כי לצד ההיתרים שניתנו לכוחות הביטחון בפסק ההלכה, ציין הרב במפורש את המלצתו לדחות את אירועי ל"ג בעומר במירון ממוצ"ש ליום ראשון ברוח קריאת הרבנות הראשית לישראל בנושא ל"ג בעומר".

"לגופו של עניין" המשיכו במשטרה ואמרו "משטרת ישראל, כארגון האמון על שלומו של הציבור וביטחונו, נערכת בימים אלו לקראת אבטחת הילולת הרשב"י שתחול במוצ"ש (ל"ג בעומר). במסגרת ההיערכות המבצעית ובשיתוף רבנות משטרת ישראל, נלקח בחשבון שיקול זה – של צמצום פעילות המשטרה במהלך השבת. כך לכל שוטר המשתתף במבצע תוצע לינה ואירוח מלא במהלך הסופ"ש. כך כניסת כוח משטרתי למתחם הקבר ברגל טרם צאת השבת תיעשה ע"י שוטרים שאינם יהודים, הכל בכדי לאפשר לציבור האזרחים המשתתפים בהילולת הרשב"י לחגוג בבטחה ובביטחון".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יופי אני מקוה שזה באמת לא יהודים!!