נתניהו: "השיקול להפעיל קבינט לא פשוט"

יש מהלכים. אני מקווה שבסוף הם יאפשרו לנו להחזיר את אדר ואורון לקבר ישראל
איתי גדסי No Comments on נתניהו: "השיקול להפעיל קבינט לא פשוט"

ראש הממשלה הופיע היום בוועדה לביקורת המדינה בעקבו דו"ח צוק איתן שהתפרסם לאחרונה • באשר למבנה הקבינט: "אין דרך מכנית להחליף את ההחלטות שמקבלי ההחלטות צריכים לקבל" • על הישג המבצע "הרמטכ"ל אמר שזו התקופה השקטה ביותר מאז 'ששת הימים'; חמאס לא השיג את מטרותיו" • על הנעדרים: "יש מהלכים להשבתם" • וגם, אין גבול לחוצפה – ח"כ זאחלקה דרש לדון במספר ההרוגים בעזה

ישיבה מיוחדת של הקבינט הביטחוני • אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע''מ
יש מהלכים. אני מקווה שבסוף הם יאפשרו לנו להחזיר את אדר ואורון לקבר ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה לביקורת המדינה דנה בשעה זו בדו"ח מבקר המדינה בנושא מבצע 'צוק איתן', בהשתתפות רה"מ, בנימין נתניהו שאמר בדיון "אין מקום לשינוי אופן קבלת ההחלטות מול הקבינט, חמאס כשל בכל מטרותיו במבצע, יש מגעים להחזרת הדר גולדין ואורון שאול"

"הורתי לראש המל"ל לתקן את הליקויים" אמר ראש הממשלה בפתח דבריו "חלקם תוקנו. ועדת עמידרור העבירה שורה של המלצות, נביא אותם בפני הקבינט, שבוע הבא או בשבוע שלאחריו. היא לא ממליצה לשנות את המבנה הקיים של הקבינט. השיקול להפעיל קבינט לא פשוט, איך וכמה, כמה מידע לחשוף, אלה שאלות שאני מעלה כאן. לא הייתי עוסק בשינוי בסמכויות. בא ננקה את הרעש הצדדי, בסוף אנחנו צריכים להיות מוכנים לאיומים הרבה יותר גדולים, אל לנו ליצור מערכת שלא תוכל לקבל החלטות. יש כאן שיקולי דעת חשובים ואין דרך מכנית להחליף את ההחלטות שמקבלי ההחלטות צריכים לקבל".

במהלך הדברים יצאו הורים שכולים נגד טענות כי אילולי ההדלפות הקבינט היה מקבל יותר מידע "שילמתי בחיי הבן שלי, תכבדו אותם" קרא אחד ההורים השכולים. בהמשך יצאו הורים נגד דבריו של ח"כ ג'מאל זחאלקה שדרש לדון גם במספר ההרוגים בעזה בזמן המבצע.

הדר גולדין ואורן שאול הי"ד

הדר גולדין ואורן שאול הי"ד

רה"מ נשאל לגבי מאמצים למנוע את הלחימה והשיב "השתדלנו להימנע מהמלחמה בכל דרך" על המבצע עצמו הוסיף כי "החמאס מורתע, מעת לעת יורים סוררים. את אותה הרתעה צריכים כל הזמן לתדלק, אני לא מוכן לקבל טפטופים ויש לנו תגובה נחרצת וחזקה מול כל טפטוף כזה. הישובים בעוטף עזה גדלו בממוצע ב-7 אחוז, חלק הרבה יותר. קצב שלא גדלו מעולם. הדברים מעידים עדות ברורה מה תוצאות המבצע בשטח. אנשים מצביעים ברגליים. אמר הרמטכ"ל כי זו התקופה השקטה מאז ששת הימים".

"המודיעין מצביע שהחמאס הכין עצמו למבצע רב היקף שמטרתו הייתה להסיר את הסגר הימי, כתוצאה ממהלכים כאלה ואחרים מהלכים שביקש לקדם. התכנית האופרטיבית הייתה מתקפה משולבת רבת זרועות – אוויריות עם אלפי טילים על ערי ישראל, דרך הים באמצעות מאות פשיטות קומנדו ימי, באוויר עם מצנחי רחפי, וביבשה חדירה בעשרות מנהרות שחצבו, עם מעבר של כוחות בסדר גודל של עד גדוד כדי לחטוף ולהרוג גם בישובים וגם באזורים. הם חשבו שיוכלו להוציא זאת לפועל. אף אחת מהמטרות של החמאס לא הושגו, הסדר הביטחוני נותר בעינו. החמאס לא עומד בהתעצמות שהציב לעצמו, לא נבנה נמל ימי או שדה תעופה. אין לשלטון חמאס לגיטימציה הוא במצוקה מתמשכת".

על כיבוש הרצועה ציין רה"מ "הבעיה הגדולה ביותר היא למי תמסור, מי ינהל את הרצועה לאחר מכן". לגבי הנעדרים ממבצע צוק איתן – הדר גולדין ואורון שאול – ציין רה"מ "אנחנו בקשר עימם, אני אומר למשפחות את האמת לאמיתה, הם כיבדו עד היום את הדיסקרטיות של המהלכים. יש מהלכים. אני מקווה שבסוף הם יאפשרו לנו להחזיר את אדר ואורון לקבר ישראל".



0 תגובות