ח"כ מרגי: "הרסו את מהות המימונה – הכל סביב מופלטה"

    המדינה לראשונה שחקנית במסגרת הצהרונים, מכניסים תכנים פדגוגים, פיקוח והורדת מחירים. אני חושב שזה יותר נכון שאוכלוסיות מוחלשות ישלמו פחות על הצהרונים
    עמית דניאל No Comments on ח"כ מרגי: "הרסו את מהות המימונה – הכל סביב מופלטה"

    הכאב בקע מתוך גרונו באשר לאופן בו נחגג חג המימונה כיום "מטרת המימונה – חיבור בין עם ישראל, הציפייה לגאולה – לא שירים ומקצבים שכמעט ואינם יהודיים" • מושב הקיץ? "אטפל בחינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר – לא ייתכן שהמדינה תפלה לרעה" • התאגיד? "מקווה שהטרגדיה הזו מאחורינו" • וגם, ההצלחה במאבק על הצהרונים

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    המדינה לראשונה שחקנית במסגרת הצהרונים, מכניסים תכנים פדגוגים, פיקוח והורדת מחירים. אני חושב שזה יותר נכון שאוכלוסיות מוחלשות ישלמו פחות על הצהרונים
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" ובתחילה תקף את חג המימונה, אותו חוגגים יוצאי מרוקו, כפי שמתפרש היום באמצעות כלי התקשורת.

    "כל החגיגות של הפוליטיקאים, עם כל הכבוד, המימונה פתוחה לכל דכפין ברגע שמיחסים את זה לפוליטיקאים ורק אנשים מסוימים מוזמנים, זה עוקר את המהות של המימונה. גם כל השירים והמקצבים שהמציאו למימונה זה ממש לא המימונה" אמר מרגי בכאב.

    עוד הוסיף ואמר "איך שמציגים את זה בתקשורת ושוב, המוסיקה שמשודרת ומקשרים אותה למימונה, כמעט לא יהודית. חג המימונה כשמו כן הוא חג האמונה, הציפייה לגאולה. להחדיר את האמונה בגאולה השלמה ש'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל', להכניס את המופלטה כאילו היא מרכז הבמה זה עוול. אנחנו קושרים את חג הפסח, הבתים פתוחים. כל עם ישראל יחד. חיבור של עם ישראל".

    באשר לשאלה מה לדעתו ממתין בהיבט הפרלמנטרי בקיץ הקרוב, אמר "אני מקווה שקדחת החקיקה הזו קצת תירגע" על התאגיד והמשבר שבא בעקבותיו, אמר "אני מקווה שכרגע אנחנו בספיחים האחרונים של הטרגדיה הקרויה 'התאגיד' אני מקווה שזה מאחורינו. אנחנו צריכים להמשיך בקואליציה הזו ולפעול עוד למען שיפור לאזרח, עוד חוקים חברתיים לאוכלוסיות כמו נכים ואוכלוסיות מוחלשות. התבשרנו אתמול בנוגע לצהרונים" אמר בנוגע בנוגע להודעת שר האוצר בעניין.

    "אני שמח ששר האוצר נענה" אמר מרגי בנוגע לצהרונים שהזכיר "המדינה לראשונה שחקנית במסגרת הצהרונים, מכניסים תכנים פדגוגים, פיקוח והורדת מחירים. אני חושב שזה יותר נכון שאוכלוסיות מוחלשות ישלמו פחות על הצהרונים".

    בנוגע למצב שהיה עם משבר התאגיד בו הקואליציה היתה נתונה כפסע לפני הבחירות, אמר "המערכת הפוליטית בנויה מדברים פוליטיים, טקטיקות ואסטרטגיות. אני לא רואה שום סיבה רציונאלית לבחירות. הקולאיציה פעלתנית ועושה".

    ח"כ מרגי אמר לסיום, כי הנושא שמעסיק אותו בימים אלו זה החינוך המיוחד במוסדות המוכרים שאינם רשמיים (המוכש"ר) "אני עכשיו מתעסק בנוגע לחינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי. כל מי שמטפל באוכלוסיות הללו יודע שעד היום הם סבלו מתקצוב. לא ייתכן שילד שהצרכים שלו מוגדלים יופלה לרעה בגלל שהוא במוסד כזה. מילא בחינוך רגיל אני מבין שהמדינה רוצה לתת עדיפות למוסדותיה אבל ברגע שהמדינה מבקשת להקים גופים כאלו לא ייתכן שהמדינה תפלה אותם לרעה" אמר.



    0 תגובות