"בל"ג בעומר נחנוך את הרכבת למירון בנסיעת ניסיון"

    איתי גדסי 3 Comment on "בל"ג בעומר נחנוך את הרכבת למירון בנסיעת ניסיון"
    השר כץ וראה"מ נתניהו בנסיעת ברכבת צילום: קובי גדעון, לע"מ
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשאילתה דחופה שהופנתה אל שר התחבורה ישראל כץ, ביקש יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס לקבל מידע עדכני לגבי תכניות משרד התחבורה לגבי הרכבת למירון. "אנחנו מתקרבים לל"ג בעומר. במשטרה מוגדר ל"ג בעומר כאירוע הגדול ביותר במדינה. בשנה שעברה כשלה התחבורה הציבורית בשל מחסור באוטובוסים. אני הצעתי את רעיון הרכבת עד כרמיאל לפני שבע-שמונה שנים, והגדירו אותי בעל חלומות.. לשמחתי השר הסכים איתי ודיווח לפני תקופה כי העבודות בעיצומן. אני מבקש לשמוע עתה מידע עדכני מה קורה בתחום. אני מדגיש שוב כי רכבת כזו תביא את הפתרון האמיתי לעלייה הרבתי, והיא תסייע בשינוע קרוב לחצי מיליון איש. השנה, כשל"ג בעומר יחול במוצאי שבת, הרכבת יכולה לעזור מאוד".

    שר התחבורה השיב: "הרב מוזס, יש לך הרבה זכויות בעניין הזה. האתר הזה שהוא אתר קדוש ליהדות הוא אתר עלייה לרגל גם בל"ג בעומר, אבל גם בראשי חודשים ובהרבה מאוד הזדמנויות אחרות, ולכן חשוב שאנחנו נביא ונארגן מערכת היסעים מסודרת, שגם תתחיל כמה שיותר מוקדם, אבל תימשך לדורות".

    "חזון הרכבת למירון הוא חזון שמתממש. אתמול הייתה לי הזכות לנסוע נסיעת מבחן ראשונה ברכבת שהגיעה עד 170 מטר מהתחנה בכרמיאל, כבר הגענו לתחנת אחיהוד, הגענו ממש לפאתי תחנת כרמיאל, וכרגע עובדים להשלים את הקטע הנוסף ובונים את התחנה היפה שגם תהיה שם.בערב ראש השנה יתחילו הנסיעות המסחריות הרגילות לכרמיאל, ויוכלו להגיע לכרמיאל, לגליל בכלל, וכמובן גם בהקשר של מירון. אנחנו פועלים לכך שבל"ג בעומר נוציא רכבת סמלית אחת לסיירת מירון, שתהיה מורכבת מנבחרי ציבור, מאנשי תקשורת ומאחרים שיש להם עניין בנושא הזה. אתה כמובן מוזמן לבוא. רצינו לעשות את זה במוצאי שבת, אתה מייעץ לעשות את זה ביום ראשון עצמו, אנחנו נשקול את העניין הזה".

    השר תיאר את התפתחות תנועת הרכבות בצפון הארץ וחשיבותן לקשר שבין הפריפריה למרכז והדגיש לגבי מירון: "העניין הזה של מירון, אנחנו מאוד מקפידים להתחבר ולאפשר, להתחבר למקומות הקדושים. אני שמח שאחרי הרבה שנים שזה לא קרה, זה סוף סוף קורה. כי כמובן כמדינה יהודית אנחנו צריכים לאפשר הגעה קלה למירון".

    השר דיווח לגבי רכבת לכותל: "החלטתי לקדם את הרכבת המהירה לירושלים, ובעזרת השם היא תתחיל בפסח הבא. מתל אביב לירושלים בפחות מחצי שעה. אנחנו נמשיך את הרכבת באופן תת-קרקעי עד אזור הכותל, שיוכלו להגיע מהארץ ומחו"ל וגם לנסוע ברכבת עד הכותל המערבי, עד אזור הר הבית, האתרים הקדושים ביותר לעם היהודי; הרכבת מאפשרת לחבר את הדברים. היא הרבה יותר בטוחה וחוסכת נסיעה בכבישים, גם בבטיחות ובחיי אדם, וכמובן בעומס תחבורתי".

    השר סיכם: "זו תשובתי הארוכה לשאלתך הקצרה, כי יש כאן בהחלט בשורות, וניפגש בעזרת השם בל"ג בעומר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השנה עוד לא יהיה רכבת למירון או כן יהיה ?

    2. 2

      דו שיח מיוחצן זה נשמע שהם דיברו מול אלפי מאזינים. ויותר ממה שדיברו אחד עם השני הם יגעו לאסוף ריטינג.

    3. 1

      באמת הוא עושה דברים טובים, הקו החדש לכרמיאל נצרך ביותר באזור הזה ואולי יקל קצת את הפקקים באזור. שימשיך להצליח!