קץ לחוסר הצדק: יוכרו כל נפגעי פעולות האיבה נגד יהודים בחו"ל

הפלא ופלא, יותר מ-50 ישראלים הוכרו בחמש השנים האחרונות, רק החרדים האלה נפלו החוצה. לכן הדבר זה עושה צדק
איתי גדסי No Comments on קץ לחוסר הצדק: יוכרו כל נפגעי פעולות האיבה נגד יהודים בחו"ל

ביזמת ח"כ ישראל אייכלר אושר סופית החוק להכרה בנפגעים בפעולות איבה בחו"ל באופן שיחול גם רטרואקטיבית עד חמש שנים אחורה "חוק שעושה צדק"

זירת הפיגוע ב"שרלי הבדו" בצרפת
הפלא ופלא, יותר מ-50 ישראלים הוכרו בחמש השנים האחרונות, רק החרדים האלה נפלו החוצה. לכן הדבר זה עושה צדק
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה המכיר בפגיעת איבה שארעה בחו"ל, אף אם לא הוכח שהמטרה לא הייתה פגיעה בישראל או בעם היהודי.

כל נפגע מפעולת איבה שנעשתה על ידי ארגון שאחת ממטרותיו היא לפגוע בישראל או ביהודים יוכר כנפגע פעולות איבה. החוק בא לתקן את המצב הקיים, שפעולת איבה לא הוכרה אלא אם היתה במוצהר נגד ישראל או יהודים. לכן, לא התייחסו לאלו שנפגעו או נהרגו מפעולות טרור בינלאומיות שהועדה במשרד הבטחון לא השתכנעה כי מטרתן העיקרית היא פגיעה בישראלים.

יוזם החוק, ח"כ ישראל אייכלר, נשא דברים לפני ההצבעה והזכיר כי לפני שנה בדיוק, מחבל התאבד בבריסל ורצח אנשים רבים ומאות פצועים. בתוכם היו שני פצועים, יהודים ישראלים, חרדים, שלא הוכרו כנפגעי פעולות איבה. זאת כאשר הועדה הכירה בנפגעי פיגוע באינסטנבול שבוע לפני זה, שקרה ב-19.3.16 בידי מחבל מאותם ארגונים אסלאמיים קיצוניים, שהתפוצץ והתאבד בטורקיה ממניעים דומים, הפצועים והנפגעים שם כן הוכרו. טענת הוועדה במשרד הביטחון הייתה "שאין להם כלים לדעת" שבאמת הם נפגעו בגלל שהם יהודים.

לפי העדות בחקירה של המחבל היחידי שנמלט ונתפס, התכנון הייתה לפגוע בסמיכות לדלפקי הטיסות לתל-אביב וניו יורק. המחבלים התקרבו אליהם וזה היה מכוון. אבל לא היה כאן מי שיבדוק ויאשר את זה מול בית-המשפט שם, ובגלל זה הפצועים נפלו בין הכיסאות. כבר שנה שלמה של סבל, חודשים של אשפוזים בבתי-חולים, עברו הפצועים ובני משפחותיהם. הביאו אותם בטיסה מבלגיה. אף גורם ישראלי לא התייחס אליהם. פשוט כאילו הם לא קיימים. כמה שניסיתי ודיברתי אפילו העליתי את הנושא פה בכנסת. עכשיו הגיע התיקון הנדרש, לאחר מאבק בוועדה, להחיל את החוק רטרואקטיבית.

ח"כ אייכלר אמר "החוק הזה בא ממש משמים לעזור לאותם אנשים שהם נמצאים בסבל מחפיר. עד היום הזה הם עדיין הולכים על קביים. אחד מהם צריך עוד לעבור ניתוחים, יש לו רסיסים. אני רוצה לברך את כל אלה שהיו שותפים לדבר הזה. כי אילולא החוק הזה, הוועדה של משרד הביטחון לא היתה מתייחסת אליהם. הפלא ופלא, יותר מ-50 ישראלים הוכרו בחמש השנים האחרונות, רק החרדים האלה נפלו החוצה. לכן הדבר זה עושה צדק"



0 תגובות