תחבורה לבחורים: "על אף הבטחות החכי"ם החרדים, כלום לא קרה"

    אולם בעקבות הבטחותיהם של החכי"ם להסדיר את הנושא, באב"י העדיפו להסדיר את הנושא דרך הכנסת
    דוד קורצוייל 1 Comment on תחבורה לבחורים: "על אף הבטחות החכי"ם החרדים, כלום לא קרה"

    "אנחנו בקואליציה פרו חרדית, מתן הנחת סטודנט גם לבחורי ישיבות נאמד בכ5 מיליון ש"ח בלבד. סכום מינורי ביחס לתקציבי המל"ל (מועצה להשכלה גבוהה. אחראית על ההנחות בתח"צ לסטודנטים). וביחס לכל תקציב אחר". אומרים באב"י

    אולם בעקבות הבטחותיהם של החכי"ם להסדיר את הנושא, באב"י העדיפו להסדיר את הנושא דרך הכנסת
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה למאבקם של בחורי הישיבות להנחת סטודנט בתחבורה. ועל אף הבטחות החכי"ם החרדים, כלום לא קרה.

    בעקבות פעילותם של איגוד בחורי הישיבות, לפני כחצי שנה חבר הכנסת יעקב אשר אף הגיש הצעת חוק בנושא, אולם עד היום הוא טרם העלה את החוק בועדת שרים לענייני חקיקה. באב"י פנו שוב לחכי"ם החרדים בבקשה לזרז את הגשת החוק.

    באב"י (איגוד בחורי ישיבות) כועסים על הסחבת המתמשכת בנושא, כאשר כבר שנה הם מקבלים מסרים מהחכי"ם החרדים שהנושא בטיפול, אולם בפועל דבר לא מתקדם.

    "אנחנו בקואליציה פרו חרדית, מתן הנחת סטודנט גם לבחורי ישיבות נאמד בכ5 מיליון ש"ח בלבד. סכום מינורי ביחס לתקציבי המל"ל (מועצה להשכלה גבוהה. אחראית על ההנחות בתח"צ לסטודנטים). וביחס לכל תקציב אחר". אומרים באב"י.

    "לא ברור למה הנושא מתעכב כל כך הרבה זמן, שר התחבורה אישר את המהלך בתנאי שיאושר לזה תקציב מהאוצר. למה מחכים שהמממשלה תתפרק וילכו לבחירות?".

    כזכור לפני שנה איגוד בחורי הישיבות החתים מעל 8,500 תלמידי ישיבות על עצומה הקוראת לחכי"ם החרדים לפעול להנחת סטודנט בתחבורה ציבורית, אב"י אף שוחחו עם חכי"ם שאינם חרדים בכדי להשיג קונצנזוס רחב ככל האפשר.

    באב"י אף נפגשו עם משפטנים שונים בכדי לבדוק אפשרות אל עתירה לבג"ץ בעתירה הם רצו לטעון, כי ההנחה המוקדמת של המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה) כי לימוד התורה אינו מקצוע ראוי לסיבסוד בתחבורה, מנוגד לחוק הגיוס המכיר במפורש בלימוד התורה כערך עליון.

    ומנוגד לרוח החוק, כאשר מרוח החוק ניכר בבירור כי המדינה רואה בלימוד התורה ערך נעלה משאר המקצועות ולכן פוטרת בחורי ישיבות מגיוס. דבר שהיא לא עושה באף מקצוע אחר.

    [בפרט שמטרת החוק שיגדל המתגייסים אבל ישאר בחורי ישיבות, ואותם בחורי ישיבות המדינה תעודד את לימודם. כל עוד שהמדינה עומדת במכסות, הרי שכל בחורי הישיבות ראויים לשוויון זכויות].

    אולם בעקבות הבטחותיהם של החכי"ם להסדיר את הנושא, באב"י העדיפו להסדיר את הנושא דרך הכנסת.

    שנה אחרי ההבטחות של החכי"ם, באב"י פנו שוב לחכי"ם החרדים בבקשה לזרז את הצעת החוק, ולפעול לסיים את הליך החקיקה במושב הבא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא ממש קראתי את הכתבה, אבל איך שצחקתי מהתמונה….