אגו"י בירושלים: דרישות הרבנים הם תנאי לתמיכה בתקציב העירייה

    סיעת יהדות התורה מלוכדת, יש לנו כוחות משותפים עם ש"ס ועוד נציגים שהשבת חשובה להם. יחד עם צריך להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו מול הנהגת העיריה
    איתי גדסי 2 Comment on אגו"י בירושלים: דרישות הרבנים הם תנאי לתמיכה בתקציב העירייה

    חברי אגודת ישראל בעירית ירושלים התכנסו אמש לדיון חירום במרכז אגודת ישראל בעיר שם הצהירו: "הבהרנו לראש העיר שדרישות הרבנים הם תנאי לתמיכתנו בתקציב" • יוסי דייטש: אין ספק שאפילו החילונים מודים שיש עליה בחילולי השבת

    סיעת יהדות התורה מלוכדת, יש לנו כוחות משותפים עם ש"ס ועוד נציגים שהשבת חשובה להם. יחד עם צריך להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו מול הנהגת העיריה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי מזכירות אגודת ישראל התכנסו אתמול במרכז אגודת ישראל בירושלים יחד עם חברי מועצת העיר מטעם אגודת ישראל ובראשות יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים וסגן שר החינוך מאיר פרוש לישיבת חירום שדנה בחילולי השבת ההולכים ומתרבים ל"ע בבירה ועל רקע היערכות חברי המועצה לקראת ההצבעה על התקציב העירוני.

    את הישיבה פתח סגן השר פרוש שאמר כי על רקע התגברות חילולי השבת בירושלים ראוי להתכנס ולקבל דו"ח מפורט מחברי המועצה סביב העובדות הכואבות. "באנו להקשיב אודות תופעת חילולי השבת הכואבים וללמוד את הנושא מקרוב ובצורה בלתי אמצעית", אמר.

    חבר המועצה יוחנן וויצמן פתח ואמר כי התחושה היא שמעבר לחילולי השבת נרשם כישלון בהעברת המסרים למקבלי ההחלטות. "אני לא חושב שנרשמת עמימות סביב תופעת חילולי השבת. ישנם חילולי שבת בהיקפים גדולים. לדאבון הלב המציאות בשטח כואבת ופוגעת בכל לב יהודי. יש לי בעיה עם מה שקורה, אך בעיקר עם המגמה. ישנה סוללה של ארגונים מקומיים שעושה הכל כדי להרוס את הדת בירושלים".

    יו"ר סיעת יהדות התורה בעירית ירושלים יעקב הלפרין תיאר בפרוטרוט את היקפי חילולי השבת בעיר ואמר כי במרכז העיר קיימת התגברות של חילולי השבת. בדבריו הסביר כי הבעייתיות העיקרית גלומה בעובדה שיש פער בין מה שציבור יראי ה' תופס כהפרת הסטטוס קוו וחילול כבודה של השבת לבין מה שהחוק היבש אומר והפרשנויות הנגזרות ממנו. "במרכז העיר יש בתי עינוגים המנצלים פרצות בחוק בכל הנוגע לפרהסיה הציבורית ומציגים פרשנות משפטית משלהם. זו בעיה".

    חבר המועצה שלמה רוזנשטיין טען כי אלו שפועלים בקואליציה העירונית נגד השבת מגיעים עם כלים משפטיים מתוחכמים ויש לפעול מולם באותו מגרש. "לטענתם יש חוקים מאד ברורים שבתי עינוגים יכולים לפעול, ויש גם כללים כיצד לפעול. אך הם מנסים ללכת על הקצה. וככל שחולפים הימים הם מעצימים ומרחיבים את חילולי השבת, אילו בחסות החוק. מה שהחל כ'שבת תרבות' במינהלים הקהילתיים הפך למרכזי בילוי המוניים שזה הידרדרות חמורה וחד משמעית בסטטוס קוו".

    אחריו דיבר חבר המועצה לשעבר הרב יוסף לוק שאמר כי יש לשים על השולחן את כל הכלים העומדים לרשות הנציגים החרדיים. "סיעת יהדות התורה מלוכדת, יש לנו כוחות משותפים עם ש"ס ועוד נציגים שהשבת חשובה להם. יחד עם צריך להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו מול הנהגת העיריה".

    סגן ראש העיר יוסף דייטש תיאר בהרחבה את היקפי חילולי השבת בעיר. "אין ספק שאפילו החילונים מודים שיש עליה בחילולי השבת בעיר. קודם כל נפתחו מרכולים שזה דבר שאסור על פי החוק. בשלב מסוים סוגיית המרכולים נגררה למערבולת משפטית. בהמשך הגענו לפרשת 'מרכז התחנה'. לאורך ההקמה, העיריה מצאה את כל התירוצים כיצד להכשיר את המקום תוך עקיפת חברי המועצה". הרב דייטש תיאר בהרחבה כיצד פעילויות פנאי לכאורה אינן כרוכות בחילולי שבת בפני עצמן גוררות אחריהן חילולי שבת גדולים. בדבריו הציג פתרונות בקווים כלליים שמטרתם למזער את חילולי השבת בבירה והוסיף כי "הבהרנו לראש העיר שדרישות הרבנים הם תנאי לתמיכתנו בתקציב".

    חבר המועצה מיכל הלברשטאם דיבר על החשיבות לבצר את האחדות בקרב חברי המועצה החרדים ובקרב כל אשר קדושת השבת קרוב לליבו. "חברי המועצה החרדים צריכים לילך בקו מגובש ובקול מאוחד ומלוכד וכדי להבטיח את ביצורה של השבת ברחובה של עיר", אמר. עוד האריך בדבריו אודות פועליהם הכבירים של חברי המועצה של אגודת ישראל בכל ימות השנה ומסביב לשעון תוך מסירול נפש לכל דבר שבקדושה.

    יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה חיים מילר הרחיב אודות חילולי השבת ההמוניים בשוק מחנה יהודה. "היום אי אפשר ללכת בשוק מחנה יהודה בשבת. יש שם הוללות ופריצות. השבת מחוללת שם ואין פוצה פה ומצפצף. אנחנו צריכים לצאת בהסברה טובה סביב עניין כואב זה". עוד תהה מדוע קוצץ תקציב הפקחים הדרוזים בשבתות ובחגים. "למה קיצצו את תקציב הפקחים הדרוזים? אני מפציר בכם שתעשו הכל כדי להחזיר את התקציב הזה".

    מזכיר מועצגה"ת לשעבר הרב אבישי שטוקהמר, דיבר בכאב רב על התגברות חילולי השבת בפרהסיה הציבורית. "מה שאנחנו רואים בעיתונות החרדית על חילולי השבת מזעזע כל לב יהודי", אמר וקרא לחברי המועצה של אגודת ישראל לעשות הכל כדי למגר את חילולי השבת ברחובה של ירושלים, להרבות ולבצר את חומות השבת בבירת ארץ ישראל.

    סגן שר החינוך מאיר פרוש חתם את הישיבה באומרו כי יש לעשות כל מאמץ לביצור חומות השבת בירושלים והביע תקווה כי פועלם של חברי המועצה של אגודת ישראל בעניין זה אכן יישא תוצאות מבורכות ויניב את הפירות המצופים. "על חברי המועצה מוטלת אחריות רבה והם פועלים בתבונה ובשום שכל מול הנהגת העיריה. אני מקווה שאכן תהיה אוזן קשבת בהנהגת העיריה לדרישות הציבור החרדי בעיר ולטובת ביצור חומות השבת והשמירה על קדושתה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ישיבה למצלמות – לא מעניין אותם כלום ולא עיניין אותם כלום ולא יעניין אותם כלום כי הם …

    2. 1

      הלוואי שבסוף יועיל משהו…
      תמיד, כשזה דבר של אידישקייט נטו, (ולא תקציבים למוסדות וכדו' שזה גשמיות שעוזר לרוחניות), בסוף עושים פשרות ולא נלחמים עד הסוף!!!!