"נמשיך היום עם פיטורי האנשים; הפתרון הוא סיעוד ממלכתי"

    לפי הסקרים, כמעט בכל הבחירות, אם אנו הולכים ביחד, אנו מפסידים מנדטים. היתה פעם אחת חתימה של האדמו"ר מבעלזא הקודם והבית ישראל בתש"י, על חזית משותפת
    אבי יעקב No Comments on "נמשיך היום עם פיטורי האנשים; הפתרון הוא סיעוד ממלכתי"

    האם שר הבריאות ראה את תחקיר חדשות 2? • "עשינו עשרה ביקורי פתע הערב ונמשיך בימים הקרובים" • מתייחס גם לאפשרות על ריצה משותפת עם ש"ס • וגם, מה דעת ליצמן על נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ ועל יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי?

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן
    לפי הסקרים, כמעט בכל הבחירות, אם אנו הולכים ביחד, אנו מפסידים מנדטים. היתה פעם אחת חתימה של האדמו"ר מבעלזא הקודם והבית ישראל בתש"י, על חזית משותפת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוחח בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא בעקבות התחקיר שחשף אלימות פיזית קשה מופעלת כלפי קשישים. "אני מברך על התחקיר" אמר ליצמן והוסיף "זה כמו שעון מעורר. אנחנו עושים ביקורות באופן תמידי אם כי כנראה לא מספיק. הלילה, היו עשרה ביקורי פתע בעשרה מקומות שונים. הבוקר נשמע את הנתונים. מה שפורסם, אני רוצה לקוות שזה חריג, אבל בפועל אדע במשך הימים הקרובים לאחר בדיקה שתיערך בחלק גדול מבתי האבות. אני לא אקבל שום תירוצים. המשטרה חוקרת את הדברים ואנחנו נמשיך עם הפיטורים. לא יכול שלא נגיב בצורה מזעזעת על מה שקרה שם".

    שר הבריאות מספר על החלטתו להתקין מצלמות בכל בתי האבות "החלטתי להכניס לכל בתי האבות מצלמות. מצלמות הם לא כל אבל הם חלק מהפתרון. הפתרון הוא סיעוד ממלכתי עליו אני צועק כל הזמן. חצי מהאנשים לא יהיו בבתי אבות אלא יהנו משהות בבית. הם יתוגברו עם עובדים בחלק מהשעות. זהו הפתרון האמיתי" אומר השר ליצמן ומוסיף כי הוא לא מסיר ממנו את האחריות למצב בת האבות על אף שהם משויכים גם למשרד הרווחה "אני לוקח אחריות. בתי אבות שייך גם לרווחה אבל זה לא משנה, אני לוקח אחריות" אמר.

    המראיין העלה תיאוריה לפיה קיימת גם אלימות מילולית ונפשית אם ישנה אלימות פיזית בסדר גודל שכזה, 'האם לא כדאי להעסיק אנשי מקצוע בבתי האבות?' נשאל השר והשיב "אני בעד. אני דוגל שכל העובדים גם בבתי חולים לבריאות הנפש, יעברו בדיקה לפני שמתקבלים לעבודה שכזו אבל זה לא פשוט ולא קל לעשות דבר כזה. כרגע מדברים שצריך לראות שכל מה שקורה בבתי אבות ובבתי החולים הפסיכיאטרים, צריך להיות שם מצלמות" קובע השר.

    אבל מצלמות לא שומעות נשאל השר וענה "מצלמות שומעים גם ואני הולך לבקש את קיומן של מצלמות כאלו כתנאי של משרד הבריאות" כששמע השר כי ישנה בעיה חוקית בנוגע למצלמות המשדרות גם קול, ענה "אני לא מאמין. אם היועמ"ש יגיד שאי אפשר לעשות את זה, אגיד לו שהוא אחראי למצב. לא יכול להיות שיועמ"ש יהיה בעלי הבית של המשרד".

    אחר כל זאת, כשנשאל השר האם ראה את התחקיר, ענה "לא ראיתי. אני לא רואה טלוויזיה אבל זה אולי הייתי רואה אבל לא יצא לי. שמעתי וזה מספיק לי" אמר.

    בין לבין עלה ששמו של טראמפ לאחר שהשר ליצמן לקח ממנו דוגמא בהקשר של מקום היועמ"ש במשרדי הממשלה. כשנשאל ליצמן לדעתו על הנשיא הנכנס "למה לדבר נגד מישהו שמדבר טובות עלינו?".

    לסיום, עלה נושא האיחוד בין המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, וליצמן השיב "לפי הסקרים, כמעט בכל הבחירות, אם אנו הולכים ביחד, אנו מפסידים מנדטים. היתה פעם אחת חתימה של האדמו"ר מבעלזא הקודם והבית ישראל בתש"י, על חזית משותפת. אבל זה היה אז. היום זו שאלה שאנו שואלים את מועצת גדולי התורה וכמובן שנשאל גם בפעם הבאה, אם זה יהיה אקטואלי" אומר השר אך מזכיר כי "לכל אחד יש את הדרך שלו".

    על שיתוף הפעולה בין יהדות התורה לש"ס בקדנציה הנוכחית, אומר השר "ראינו דבר בקדנציה הנוכחית. השת"פ בין דרעי גפני ואני, חזק מאד" כשנשאל האם זה יותר מהתקופה בה כיהן אלי ישי כיו"ר ש"ס, ענה "פי עשר מהתקופה של אלי ישי. מבלי להיכנס לפרטים. היום אנחנו יושבים יחד לא בדיעבד לאחר משבר, אנחנו עובדים יחד, הולכים יחד לראה"מ. אני לא זוכר תקופה שעבדנו כך יפה" כשנתבקש לפרט, אמר "אני לא רוצה לפרט הרבה. ברור ששת"פ בין שלושתנו לא היה כזה" אמר.



    0 תגובות