מנכ"ל איגוד הת"תים: "ש"ס פחות מחוברת"; מלכיאלי: "דברים בטלים"

    מי שחושב שש"ס מפקירה את תלמודי התורה, הישיבות והכוללים, מי שהולך למקום הזה, חוטא לאמת ומנסה ליצור אש במקום שאין אש וחבל
    עמית דניאל 5 Comment on מנכ"ל איגוד הת"תים: "ש"ס פחות מחוברת"; מלכיאלי: "דברים בטלים"

    סערת תקצוב התתי"ם • מנכ"ל איגוד תלמודי התורה, שלמה ברילנט, בשידור: "שר החינוך יכול לשנות את המצב הקיים; ש"ס פחות מחוברת לנושא" • ח"כ מלכיאלי: "דברים בטלים; דברים חוטאים לאמת"

    מי שחושב שש"ס מפקירה את תלמודי התורה, הישיבות והכוללים, מי שהולך למקום הזה, חוטא לאמת ומנסה ליצור אש במקום שאין אש וחבל
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא תקצוב תלמודי התורה עלה באחרונה עם הודעתה של סיעת יהדות הורה כי תצא למאבק בנושא וכי תדרוש שתקצוב התתי"ם יהיה מדוייק ונכון בהסתמך על הסכמים קואליציונים והחלטת בג"ץ שהתקבלה בנושא. שלמה ברילנט, מנכ"ל איגוד התתי"ם, שוחח עם איתי גדסי בתכנית "הפוך על הפוך" ודיבר על האפשרות של שר החינוך לשנות את הנהלים, לא פספס את ההזדמנות לשבח את יהדות התורה וגם, טעם שסיעת ש"ס פחות מחוברת לנושא תקצוב התתי"ם והנפיק לכך סיבה משלו.

    "עצם זה שיצאה הודעה של הסיעה שהיא מתכוונת להילחם, זה אומר הכל" אמר על הודעת מפלגת יהדות התורה שהתפרסמה בימים האחרונים והסביר על הסיבה למאבק "בעקבות בג"ץ היסטורי חל על מוסדות הפטור לקבל 55% מ-100% תקצוב. אבל עד היום לא ברור מה זה 100%. פה ניתש ויכוח שגם מכון המחקר של הכנסת, שהוא גוף אובייקטיבי לגמרי, מודה שה-100% זה לא 100% מלא אלא ריק. בסופו של דבר זו שאלה של חישוב".

    על הוועדה שהיתה אמורה לקום ולדון בנושא הוא אומר "הוועדה שהיתה צריכה לקום, לא הוקמה. האמת, לא משנה אם תהיה ועדה או לא, הם יודעים את האמת. הכל שאלה של שר החינוך ומשרדו" הוא אומר ובדבריו מכוון כלפי התנהלות שר החינוך "העובדות ברורות. השאלה אם רוצים באמת לטפל בזה או לא. התשובה שקיבלנו שרק השר יכול להחליט אחרת ולשנות את מה שהיה בעבר ובעבר כאמור, החישוב היה שגוי".

    לסיום, נשאל ברילנט איפה סיעת ש"ס במאבק הזה וענה "איפה סיעת ש"ס בעניין הפטורים? צריך להבין, באופן מסורתי מכיוון שהפטור עובר דרך החינוך העצמאי, למעט מספר מוסדות קטן שעוברות דרך מעיין החינוך התורני, יהדות התורה יותר מחוברים לעניין אבל אנחנו פונים גם אליהם בהחלט. אם כי למיטב זיכרוני זה נמצא בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה".

    מיד לאחריו עלה ח"כ מיכאל מלכיאלי וכשנתבקש להגיב לדברי ברילנט על השתתפותה של ש"ס במאבק למען תקצוב תלמודי התורה, אמר "אלו דברים בטלים. מי שיסתכל לא רק על הצעת החוק, אלא על מי שנלחם בנושא בני הישיבות והאברכים, אם זה בהסכמים הקואליציונים של ש"ס, היא לא פחות ממפלגה אחרת, נלחמת על זה".

    "ש"ס תנועה חרדית" אמר "מי שחושב שש"ס מפקירה את תלמודי התורה, הישיבות והכוללים, מי שהולך למקום הזה, חוטא לאמת ומנסה ליצור אש במקום שאין אש וחבל" אמר.

    האזינו:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ברילנט צודק שש"ס לא מספיק מחוברת, אבל גם בנוגע ליהדות התורה, כך לא עושים מלחמה!!
      יש ראש ממשלה שלפחות 4 תיקים מרחפים מעל ראשו, הוא נמצא בחולשה ולא יכול לצאת לבחירות, מנגד
      גם מימינו אצל המתנחלים – הבית היהודי יש המון מה להפסיד, ושלא לדבר על כחלון שבחירות עכשיו יחסלו את מפלגתו! אז מה ההסבר
      שלא שמים אולטימאטום לכיבוד ההסכמים הקואלציונים? מה ההסבר שמניחים לחגי כ"ץ מהחשבות של משרד החינוך יחד עם החשכ"ל של האוצר לקזז למוסדות חינוך גם מתוך הפירורים שהם מקבלים! הרי הם מבצעים בשיטתיות חיסול ממוקד מוסד אחר מוסד? מה ההסבר שמניחים לגור רוזנבלט לשלוח את כלבי הציד שלו חוקרים פרטיים! לא פחות! לחפור במוסדות החינוך החרדי כאילו שהם יושבים על מטמון ולא על הררי זבל!
      והנה כעת נתבשרנו שמשרד החינוך הוציא נוהל איתנות פיננסית חדש, כאשר רואי חשבון בדקו והעלו שלפיו 50% ממוסדות החינוך החרדי לא יעמדו בו ולפי נוהל זה עליהם להיסגר!!!
      כבר זמן ארוך מאוד במושגים פוליטיים מאז כינון הממשלה, לא ראינו כאן מאבק אמיתי, ובטח לא מלחמה! המלחמה נעשית רק נגדנו! ולא ראינו שמחזירים מלחמה שערה! עם כל הכבוד לברילנט (ויש כבוד) ההכרזות של החכי"ם החרדים על מלחמה נאמרו כבר בעבר ולא ראינו לכך שום כיסוי! פשוט מניחים למוסדות החינוך החרדים להתמוטט בזה אחר זה! יש מנהלי מוסדות שכבר קרסו נפשית! ואחרים כלכלית וסגרו את המוסדות! כולנו יודעים שאם זו ההתנהלות שהייתה מול הד"ל או מגזר רוסי או אפילו דרוזי, האדמה הייתה רועדת! לכך אנחנו מצפים מהחכי"ם החרדים.

      1. מלחמה! מלחמה, תספור כמה פעמים זה כתוב בתגובה שלך, ממתי אנחנו ציבור לוחם?

        1. עוד לא הבנת? גם שוחר שלום אם הוא בריא בנפשו אז הוא נבין- כשנלחמים בך אז אם תקצה או לא
          אתה במצב מלחמה, ואז או שאתה נלחם או שאתה מת, כך זה במלחמה גשמית וכך זה במלחמה רוחנית
          שלכל הפחות נדרשת השתדלות ומסירות נפש! וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו

        2. נראה אם יורידו 10% מהמשכורת שלך או של אשתך כמה פעמים תגיד אתה מלחמה