מבחינה ביולגית: לניאדו מוכנים לכל תרחיש

    "התרגיל מהווה מופת לעבודה רצינית, מסודרת וניהול שקט של מטה שעת חירום. ניכר כי הנחיות המטה ירדו לצוותים המטפלים והצוות מילא בקפדנות את ההוראות הללו. שיתוף הפעולה עם הגורמים כמו עיריית נתניה, משטרה ראוי לציון. אני מתכוונת להשתמש בעזרים טכנולוגיים ונהלי עבודה שפותחו בלניאדו עבור המטה לשעת חירום ככלי לימודי עבור כלל מערכת הבריאות במדינת ישראל".
    חיים כץ No Comments on מבחינה ביולגית: לניאדו מוכנים לכל תרחיש

    לאחר הערכות רבה בוצע תרגיל ביולוגי בלניאדו • אנשי הצוות היו יעילים ופרודקטיביים ונראה כי הם מוכנים לכל תרחיש ביולוגי • מוכנים לשעת חירום

    "התרגיל מהווה מופת לעבודה רצינית, מסודרת וניהול שקט של מטה שעת חירום. ניכר כי הנחיות המטה ירדו לצוותים המטפלים והצוות מילא בקפדנות את ההוראות הללו. שיתוף הפעולה עם הגורמים כמו עיריית נתניה, משטרה ראוי לציון. אני מתכוונת להשתמש בעזרים טכנולוגיים ונהלי עבודה שפותחו בלניאדו עבור המטה לשעת חירום ככלי לימודי עבור כלל מערכת הבריאות במדינת ישראל".
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפקד מחוז שרון בפיקוד העורף: "המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו קיים תרגיל אירוע ביולוגי חריג בהצלחה מרשימה מאד!"

    תרגיל אבח"ר (אירוע ביולוגי חריג) מתקיים לעיתים נדירות יחסית ובודק את מוכנות המרכז הרפואי לתרחישי קיצון. התרגיל בלניאדו הסתיים אתמול תוך עמידה מרשימה ביעדי התרגיל, כך סיכמו את התרגיל קציני פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות.

    IMG_3813

    הצוותות בפעולה

    IMG_3670-1

    ההנהלה בתרגיל

    תרגיל אירוע ביולוגי חריג התקיים אתמול בלניאדו ע"י האגף לשעת חירום במשרד הבריאות ופיקוד העורף. התרגיל בחן את מוכנות המרכז הרפואי להתפרצות תחלואה חריגה הנובעת מוירוס/חיידק/זיהום ביולוגי. הכנת התרגיל תורגלה במשך חודשים ארוכים.

    ההכנות כללו תרגול והדרכת אנשי צוות, הכנת חדרי בידוד, תרגול מתווי תרגיל שונים ובדיקת מלאים של ציוד מיגון, תרופות ומכשור רפואי רלוונטי. התרגיל נפתח בכתב חידה שהועבר למחלקות המרכז הרפואי מצוות פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות.

    הצוות הרפואי נדרש לזהות גורמים קליניים המהווים אזהרה לתחלואה חריגה ובהתאם לכך להכריז על אירוע ביולוגי חריג המחייב התיחסות קלינית ולוגיסטית מיידית. עם ההכרזה על האירוע הביולוגי החריג נפתח חדר מיון ביולוגי שפעל בסטנדרטים גבוהים של מיגון הצוות וכן נפתחה מחלקה לטיפול במטופלים שאובחנו בסובלים מתסמינים זהים למה שתואר בכתב החידה.

    המטה לשעת חירום בלניאדו בראשות המנהל הרפואי של לניאדו פרופ' צבי שמעוני, ד"ר רגב כהן מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומנהלת היחידה לשעת חירום גב' לידיה לנקסנר קיים לאורך כל שעות התרגיל הערכות מצב הנוגעות למצב החולים, אפשרויות טיפול, קבלת עדכונים שוטפים ממשרד הבריאות, פיקוד העורף וגורמי ביטחון.

    מטה שעת חירום הוציא הוראות מפורטות לצוותים המטפלים על מנת לבצע טיפול רפואי התואם את הגדרת המקרה העדכנית. בשעת השיא של התרגיל טופלו במיון הביולוגי ובמחלקה המטפלת בנפגעים כ-41 חולים, מתוכם 4 מונשמים. מדובר במספר גבוה מאד והעמידה ביעד המספרי הזה מעידה על מוכנות גבוהה של אנשי הצוות. הטיפול הרפואי בוצע תחת לחץ זמנים ותוך כדי ביצוע חקירות קליניות שמטרתן לאתר את הגורם המחולל את ההתפרצות של התחלואה החריגה.

    סיכום התרגיל העלה כי עבודת ההכנה שבוצעה בלניאדו הוכחה כיעילה . כל בקרי התרגיל העלו על נס את הרצינות וה"ברק בעיניים" של אנשי הצוות. גב' נעה חסדאי מהאגף לשעת חירום במשרד הבריאות אמרה בסיכום כי "התרגיל מהווה מופת לעבודה רצינית, מסודרת וניהול שקט של מטה שעת חירום. ניכר כי הנחיות המטה ירדו לצוותים המטפלים והצוות מילא בקפדנות את ההוראות הללו. שיתוף הפעולה עם הגורמים כמו עיריית נתניה, משטרה ראוי לציון. אני מתכוונת להשתמש בעזרים טכנולוגיים ונהלי עבודה שפותחו בלניאדו עבור המטה לשעת חירום ככלי לימודי עבור כלל מערכת הבריאות במדינת ישראל".

    בית חולים הלל יפה היה בית החולים ששימש כבקר לתרגיל ועוזר המנכ"ל ד"ר יואב אבו אמר בסיכום כי "התרשמנו מאד מהברק בעיניים של אנשי הצוות והרצון להעניק טיפול רפואי מיטבי למטופלים. כמו כן התרשמנו מניהול האתרים השונים: החל ממטה שעת חירום, מיון ביולוגי, מחלקת ההתפרצות בה טופלו הנפגעים והתרגולות השונות עבדו כמצופה מהם".

    פרופסור צבי שמעוני, מנהל רפואי בלניאדו סיים את דברי הסיכום באמירה כי "קשה באימונים קל בקרב. צוות שעת חירום בראשות גב' לנקסנר והיחידה למחלות זיהומיות ביצעו עבודה אינטנסיבית במשך חודשים ארוכים. אין לי ספק שעצם עבודת ההכנה לתרגיל היתה יעילה מאד ואני מברך את הצוות על העמידה המרשימה בהישגים הנדרשים מהתרגיל".

    הרב חיים המרמן, מנכ"ל לניאדו אמר כי "התרגול מהווה קיום מורשתו של מייסד לניאדו האדמו"ר מצאנז זצוק"ל וממשיך דרכו האדמו"ר שליט"א שציווה לעשות את כל מה שניתן ואף מעבר לכך על מנת להציל חיים".



    0 תגובות