חמאס: 2 הרוגים בתקיפת ישראל • גורם בכיר: "לא תקפנו"

קובי פינקלר No Comments on חמאס: 2 הרוגים בתקיפת ישראל • גורם בכיר: "לא תקפנו"

3 טילים נורו אמש לעבר העיר אילת • חמאס מדווח כי בתקיפה באזור רפיח נהרגו 2 מאנשי הארגון • בכיר בצה"ל: לטענות החמאס לפיהן חיל האוויר תקף הלילה ברפיח והביא למותם של שניים מאנשיו, אין שחר. יתכן ומדובר בתקיפה מצרית

רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש נורו מספר טילים לעבר אילת, מערכת כיפת ברזל יירטה אותם, ולא היו נפגעים בגוף, למעט 4 נפגעי חרדה.

לאחר הירי, דיווח חמאס כי במהלך הלילה הותקפו מטרות של הארגון באזור רפיח, וכי כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני מחבלים. יעד התקיפה היה מנהרה שעוברת באזור רפיח.

גורם בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "לטענות החמאס לפיהן חיל האוויר תקף הלילה ברפיח והביא למותם של שניים מאנשיו, אין שחר".

הגורם הוסיף כי "למערכת הביטחון אין כל עילה לתקוף באזור וכי מדובר בסכסוך פנימי בין החמאס התומך בארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) שלקחו על עצמם את הירי משטח מצרים לאזור אילת, לבין המצרים שרואים בהם את המנוע מאחרי הירי".

כתבנו קובי פינקלר מציין כי במערכת הביטחון מזהים זה זמן רב את הקשר החזק בין ארגון החמאס בעזה לשלוחת דאעש סיני, והחמאס אף שלח מספר רב של לוחמים מיחידות העילית שלו לסיני, כדי לעזור לדאע"ש במלחמתו כנגד המצרים בניסיונו לתפוס את השלטון בסיני.

גם סוגיית המנהרות בין רפיח העזתית לזו המצרית, הייתה עילה (ולא פעם), לטענות המצריות כי במנהרות אלו עוברים חומרי לחימה, ציוד וידע מחמאס לדאעש בתמורה להעברת חומרי לחימה בתוך סיני לשטח הרצועה.

תקיפה כמו שזו שבוצעה אמש ברפיח, אין לה שום קשר לישראל והיא חלק מהמאבק המצרי הן כנגד המנהרות והן כנגד שלוחת דאעש שירו אמש את הרקטות לאילת.

לא מן הנמנע שהחמאס ביקש להגיב בדרך עקיפה שלא תפגע בו, על התקיפות הרבות שבצעו בראשית השבוע, טנקים וכלי טיס במרחב הרצועה בתגובה לירי.

ישראל ומצרים נמצאות בקשרים בטחונים מצוינים וגם הבוקר הועברו מסרים למצרים לטיפול בחוליית הירי שביצע את הירי לאילת.

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת אמר: "הבוקר עשו את דרכם לגני הילדים ובתי הספר, כ12000 תלמידינו היקרים, שעת השיעור הראשון, הוקדשה בכל מוסדות החינוך לאירוע, ליל אמש. העיר אילת שבה במהרה לשגרה, פסטיבל הג׳אז ייפתח הערב, ארבע טיסות נוחתות במהלך היום מארבעה יעדים באירופה והעיר מלאה בתיירים. חגורת הבטחון העוטפת את אילת שוב מוכיחה את עצמה ומאפשרת לנו לחיות בתחושת בטחון, זו הזדמנות מצויינת להודות לצה״ל למשטרה ולחיילי סוללת כיפת ברזל על עבודתם המשובחת, אך ובעיקר חשוב לחזור לשגרה ובכך לשדר מסר ברור לאותם ארגונים החפצים ברעתינו והרוצים לשבש את שגרת חיינו שדרכם לא תצלח, מערכות הבטחון ותושבי אילת חזקים ומחוסנים ועומדים איתנים מול גורמי הרשע.



0 תגובות