חוזרים עם תשובה • סמינר בכנסת לשרי החוץ של אירופה

    יש להיצמד לעובדות: זה אינו רישיון להשתלט על אדמות. החוק מתייחס אך ורק למצב קיים, לא עתידי. בנוסף, מדובר רק באזורים שהיתה לגביהם הסכמת מדינה
    מנדי אושר No Comments on חוזרים עם תשובה • סמינר בכנסת לשרי החוץ של אירופה

    סמינר דיפלומטי מטעם מחלקת קשרי החוץ • שגרירים ממדינות העולם • הודו סין בריטניה איטליה צרפת ורבות נוספות • אדלשטין לשאלת שרי החוץ הארופים: "אם ימצא בית המשפט שחוק ההסדרה עומד בסתירה לחוקים קיימים זכותו להתערב ולא תהיה בכך פגיעה בתדמית הכנסת"

    צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    יש להיצמד לעובדות: זה אינו רישיון להשתלט על אדמות. החוק מתייחס אך ורק למצב קיים, לא עתידי. בנוסף, מדובר רק באזורים שהיתה לגביהם הסכמת מדינה
    20:40
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on ביידן פרסם מתווה לעסקה: החזרת החטופים וסיום המלחמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשמונים שגרירים ממדינות העולם, בהן הודו, סין, בריטניה, איטליה, צרפת ורבות נוספות, הגיעו היום למשכן הכנסת והשתתפו בסמינר דיפלומטי מטעם מחלקת קשרי החוץ, אשר סקר בין היתר את פעילותה הבינלאומית של הכנסת.

    בפתח הדיון אמר יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין: "כשאני מקשיב לביקורות הנשמעות ברחבי העולם נגד חוק ההסדרה, המכנות אותו בין היתר המסמר האחרון בארון הסיכוי למו"מ, אני תוהה האם אנחנו מדברים על אותו החוק. יש להיצמד לעובדות: זה אינו רישיון להשתלט על אדמות. החוק מתייחס אך ורק למצב קיים, לא עתידי. בנוסף, מדובר רק באזורים שהיתה לגביהם הסכמת מדינה, אשר האנשים שהתיישבו שם האמינו באמת ובתמים שלא תהיה דרישה משום גורם פרטי לאדמותיהם. יתרה מזאת, לאזרחים הפלסטינים אין באמת יד חופשית להחליט לגבי אדמתם הפרטית, כי שמוכר אותה ליהודי, לא רק ישראלי, דינו מוות".

    לשאלת שגריר האיחוד האירופי, השיב אדלשטיין כי על אף שבדרך כלל אינו מחסידי התערבות בית המשפט העליון בחקיקת הכנסת, הרי שאם ימצא בית המשפט שחוק ההסדרה עומד בסתירה לחוקים קיימים, זכותו להתערב ולא תהיה בכך פגיעה בתדמית הכנסת. לשאלת שגריר הולנד, השיב אדלשטיין כי אינו מוצא כל פגם בהליך קבלת החוק. "האופוזיציה קיבלה במה נרחבת להבעת עמדותיה, וגם הייעוץ המשפטי של הכנסת אישר את התהליך. לכן מחאת האופוזיציה מוזרה בעיניי".

    חברי הכנסת נחמן שי, איילת נחמיאס-ורבין, אמיר אוחנה, יוסי יונה ושרן השכל סקרו בכנס את הפעילות הבינלאומית של חברי הכנסת, ואת פעילות אגודות הידידות הבין-פרלמנטריות. חברי הכנסת יעל כהן-פארן, אלי אלאלוף, דב חנין ועאידה תומא-סלימאן קיימו פאנל בנושא מאמצי הכנסת לקידום המחויבות של מדינת ישראל לפיתוח בר-קיימא של האו"ם. את הכינוס חתם ח"כ בני בגין, אשר הרצה על תפקיד הפרלמנטים במאבק בטרור. סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ טלי פלוסקוב, בירכה את השגרירים והרימה איתם כוסית "לחיים" לכבוד שיתופי הפעולה הבין פרלמנטריים של הכנסת עם פרלמנטים בעולם.



    0 תגובות