הצדיק מלנינגרד: ננצח, כמו שניצחנו את הקומוניסטים

    הרב קוגן הזיל דמעות כאשר בירך את חיילי ומפקדי צה"ל שהגיעו להשתתף בהכנסת ספר התורה ביניהם את מח"ט שומרון גלעד עמית ואמר: "היום נולדה לנו משפחה"
    מנדי אושר No Comments on הצדיק מלנינגרד: ננצח, כמו שניצחנו את הקומוניסטים

    "הצדיק מלנינגרד" מחשובי רבני יהדות רוסיה בביקור ביצהר • הכנסת ספר תורה • ראש המועצה, יוסי דגן: "מסירות נפש" • נולדה לי משפחה אמר הצדיק • מפקד החטיבה השתתף בתהלוכה

    הרב קוגן הזיל דמעות כאשר בירך את חיילי ומפקדי צה"ל שהגיעו להשתתף בהכנסת ספר התורה ביניהם את מח"ט שומרון גלעד עמית ואמר: "היום נולדה לנו משפחה"
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בזמן שנשמעים גינויים מכל העולם כנגד בנייה בהתיישבות ביו"ש. התקבל הערב חיזוק להתיישבות מצד הקהילה היהודית ברוסיה.

    הרב יצחק קוגן המכונה גם "הצדיק מלנינגרד" מחשובי רבני יהדות רוסיה, הגיע אמש מלווה בדמויות מפתח מקהילת יהודי רוסיה, למצפה יצהר גבעה סמוכה ליצהר להכנסת ספר תורה לישיבת חב"ד "תומכי תמימים" . ספר תורה אותו תרמה קהילת יהודי רוסיה. הוקדש לעילוי נשמת כל אלו שמסרו נפשם על קיום התורה והמצוות ברוסיה הסובייטית. אביו של הרב קוגן עצמו נהרג על קידוש ה' כאשר נחקר עי הסובייטים באישום של אפיית מצות.

    הרב קוגן ופמלייתו התארחו במצפה יצהר שם התקיימה הכנסת ספר התורה וכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה. לאחר מכן נכנס הרב קוגן עם ראש מועצת שומרון לקברותיהם של אלעזר ואיתמר בני אהרון הכהן ו – 70 הזקנים המצויים על פי המסורת בכפר עוורתא שבשומרון. (כפר המרצחים ממנו יצאו רוצחי בני משפחת פוגל).

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התכבד בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה ואמר: "מסירות הנפש של היהודים שניצחה את הרשע הקומוניסטי ברוסיה, היא אותה מסירות נפש של החלוצים במצפה יצהר ובהתיישבות ביהודה שומרון וירושלים. ואותה מסירות נפש היא שתנצח את הטרור ואת הרשע בעולם" דגן הודה לרב כוגן ולראשי הקהילה היהודית ברוסיה ואמר: "אתם מחזקים אותנו היום על הגבעה הזו"

    הרב קוגן הזיל דמעות כאשר בירך את חיילי ומפקדי צה"ל שהגיעו להשתתף בהכנסת ספר התורה ביניהם את מח"ט שומרון גלעד עמית ואמר: "היום נולדה לנו משפחה" ובכך כיוון לראש מועצת שומרון ותושבי השומרון.

    איציק סנדרוי מקים ישיבת חב"ד ומרכז לחייל שומרון במצפה יצהר אותה גבעה שאותה ייסד לפני כן, הודה לרב קוגן על בחירתו "דוקא בישיבה כסמל המסירות נפש שאותה ביטא לזיכרם של יהודי רוסיה" כמו כן, במהלך האירוע קיימו הנוכחים  התוועדות חסידית באווירה רוחנית גבוהה ומיוחדת במהלכה סיפר הרב קוגן סיפורי ניסים שקרו לו במהלך מלחמת לבנון השניה עת הגיע לתמוך בלוחמים.



    0 תגובות