מקלב: "עלינו לעקור את תופעת עובדי הקבלן במערכת החינוך"

    איתי גדסי 2 Comment on מקלב: "עלינו לעקור את תופעת עובדי הקבלן במערכת החינוך"

    ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) התייחס אמש בדיון שנערך במליאת הכנסת לסוגיית עובדי הקבלן: "אי אפשר בחברה מתוקנת, אנושית וצודקת להמשיך לעשוק את עובדים אלו, זה לא העסקה – זהו עושק של הרובד הנמוך ביותר בחברה"

    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on פיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת הרב אורי מקלב (יהדות התורה) התייחס במליאת הכנסת להעסקת עובדי הוראה כעובדי קבלן, במסגרת דיון דחוף במליאת הכנסת אמר ח"כ מקלב: "מדוע החברה למתנסים אשר מעסיקה את אותם עובדי הוראה בסופו של דבר כאשר חויבו להעניק לעובדים תנאים מלאים לפתע אינם מעוניינים בעובדים ".

    "עובדי קבלן – אין להם את האפשרות להתמודד מול מעסיק אשר עושק אותם ולא נותן להם את המגיע להם, אמר ח"כ מקלב והוסיף: המעסיקים יוצרים אפליה מובנת בארגון בין עובדי החברה לעובדי הקבלן, עובד אחד נהנה מכל זכויות העובד, חופשה, חגים משכורת קבועה ועוד, – ולצידו עובד אשר לא נהנה ואפילו לא במאומה ואף מועסק רק עשרה או אחת עשר חודשים בשנה"

    ח"כ מקלב קרא בנאומו להפסיק צורה זו של העסקת עובדים כעובדי קבלן: "זה פוגע בכדאיות העסקה שלהם, זהו צורת העסקה שעלינו לעוקר אותה מהשורש, אי אפשר בחברה מתוקנת, אנושית וצודקת להמשיך לעשוק את עובדים אילו, זה לא העסקה זהו עושק של הרובד הנמוך ביותר של החברה – עד מתי יהיה זה לנו למוקש" – סיים ח"כ מקלב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד

      אנו קוראים לרב מקלב להרים את הכפפה ולפונות לשר משרד הכלכלה אלי כהן
      כדלהלן:

      לידיעת הרב מקלב:
      א. הגורם האחראי על פי חוק לעושק עובדי הקבלן, זה משרד החינוך לפי תקדימים משפטיים בעניין עובדי קבלן המוגדרים בעגה משפטית "מסגרת יחסי עבודה מורכבים – תחומי אחריות"
      ב. עובדי החינוך החרדי במסגרת המוכש"ר והפטור נמצאים במצב חמור בהרבה לעומת עובדי הקבלן ונמצאים במעמד משפטי הרבה יותר מחייב מצד משרד החינוך, כאשר משרד החינוך עובר על החוק ומתקצב פירורי תקציב שלא על פי החוקים והתקנות,מקזז,מעכב תקציבים, ומשהה ופוסל רשיונות! כל זה פעילות עבריינית שנתנת לאכיפה בצורה פשוטה במסגרת חוק הגברת אכיפה בדיני עבודה על ידי משרד הכלכלה(השר אלי כהן! שהיה בעצמו רואה חשבון ומכיר את המספרים והפרוצדורות), למשרד הכלכלה יש את הסמכות להטיל עיצומים כספיים והתראות מנהליות כנגד הפקידים האחראיים לכל המחדל!
      ג. משרד החינוך רק השנה עיכב (ועדיין מעכב) תשלומי משכורות וחלקי משכורות לעובדי ההוראה בחינוך הממלכתי הרשמי!(לא עובדי קבלן!) בעקבות כך הוכרז על שביתה כללית בתחילת שנת הלימודים על ידי ההסתדרות המורים נעשו פגישות וכו', ולפי העדכונים מהסתדרות המורים
      עד עכשיו לא נפתרה הבעיה ומשרד החינוך ממשיך בכך לכל הדעות להפר את חוק הגברת האכיפה בדיני עבודה!

    2. 1

      ומה עם הגננות החרדיות – עובדות הקבלן של המנהלים החרדיים, להן אתה לא דואג ?!
      תתבייש לך ולכל הפוליטיקה החרדית המסואבת!