יעקב אשר תוקף: "את קולך לא שמענו כשקיצצו לנו בלחם"

כולם יודעים שבחור ישיבה סטנדרטי לא נשען על האוכל בשיבה והוא נאלץ לקנות כל יום מזון במרכולים הסמוכים לישיבה וזה על חשבון ההורים. אני לא נכנס לסוגיית המימון, אני מדבר על העקרון, זה הדבר שיפיל את עולם הישיבות
מנדי אושר 8 Comment on יעקב אשר תוקף: "את קולך לא שמענו כשקיצצו לנו בלחם"

סוער במשדר המרכזי עם אבי מימרן • ברייטקופף: אני גאה בשר החינוך • לוינסון: איפה החכים החרדיים כשצריך אותם • שיקוביצקי: מדובר באלפי שקלים לתלמיד • אשר: אני בעד מזון בריא אבל תדאגו גם לתיקצוב

כולם יודעים שבחור ישיבה סטנדרטי לא נשען על האוכל בשיבה והוא נאלץ לקנות כל יום מזון במרכולים הסמוכים לישיבה וזה על חשבון ההורים. אני לא נכנס לסוגיית המימון, אני מדבר על העקרון, זה הדבר שיפיל את עולם הישיבות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לעימות עליו דיווחנו במהלך היום בנוגע לתקנות הבריאות החדשות שעוררו ויכוח בין דגל התורה לאגודת ישראל, כאשר באגודה דוחפים לקידום החוק המטיל תקנות על מוסדות החינוך בעוד בדגל התורה מבקשים לעצור את המהלך לבחינה מהחשש שמא הדבר יזיק כלכלית למנהלי הישיבות הקטנות.

הערב במשדר המרכזי מעלה אבי מימרן את שמעון ברייטקופף שתוקף בחריפות: "ישבתי היום עם שר הבריאות, ואני רוצה לומר שאני גאה בו. כולם יודעים שבחור ישיבה סטנדרטי לא נשען על האוכל בשיבה והוא נאלץ לקנות כל יום מזון במרכולים הסמוכים לישיבה וזה על חשבון ההורים. אני לא נכנס לסוגיית המימון, אני מדבר על העקרון, זה הדבר שיפיל את עולם הישיבות?"

גם חיים לוינסון המשמש ככתב לעניני התנחלויות בעיתון הארץ הביע תמיהה וטען: "גם בישיבות הדת"ל האוכל גרוע לא טעים ולא מזין. איפה חברי הכנסת שנלחמים עכשיו על תקציב ההורים היו כשהעלו פה מיסים, וארנונה, ומע"מ ודלק? דווקא שמגיע משהו כל כך נכון שדואג לבריאות – יש מלחמה?"

ומנגד, רואת החשבון אביגיל שיקוביצקי אומרת, לא מדובר כאן בסכומים קטנים,  עשינו תחשיב מדוייק של הוצאות מזון של ישיבה ממוצעת. ארוחה עולה כשמונת אלפים שקל כולל העובדים הציוד, עם תקנות הבריאות החדשות זה יעלה לשתים עשרה אלף שקל, זה מלבד סוגיית המזון בשבת, עליהם התקנות לא חלות, אז יהיה מותר מיונז בשבת או לא?

גם חה"כ הרב יעקב אשר טוען: "אנחנו לא ילד חורג. אני בעד מזון בריא אבל הוא חייב להיות ממומן  מאותו כיס שממן ילד בחינוך הכללי. אני לא מפנה אצבע מאשימה לשר הבריאות, הוא עושה את מלאכתו. כל הוויכוח שלנו הוא מול משרד החינוך. אין לי טענות על חיים לוינסון, למרות שאת קולך לא שמענו שקיצצו לנו בלחם בקדנציה הקודמת, אבל על כתבינו ברייטוקפף אני מתפלא, וכי אני נגד מזון בריא? אני בעד. אבל אני נגד אפליה תקציבית".



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    בושה וחרפה לכתב ברייטקוף האוכל בישיבות מצויין והלוואי שבבתים יהיה כזה אוכל ושליצמן ידאג לחסידי גור שיאכלו בריא בטישים שלהם ולא יבלבל במוח

  2. 7

    האמן לי שהיום ההורים משלמים הרבה יותר על אוכל קנוי עבור הילדים וכאילו אתה לא יודע את זה כאילו לא היית תלמיד ישיבה? או שאולי בזמנך היה אוכל דליקטס!!!!

  3. 6

    אז יעקב אשר חייב להיות כפוליטיקאי דיפלומט ולהגיד שהוא לא מאשים את ליצמן, אבל אנחנו כן מאשימים את ליצמן!
    ליצמן מנסה כל הזמן להתיפיף ולהיות מאמי של החילונים, ופשוט הורג אותנו עם התקנות בריאות שלו!
    שכל אחד ישים נגד עיניו, עם התקנות החדשות שום בית בישראל ובודאי בבתים החרדים לא עומדים בתקנות, עכשיו תארו לעצמיכם
    שליצמן עם המשרד שלו יאכפו את התקנות נגד ההורים וכפו עליהם לממן אוכללילדיהם לפי התקנות, כמה יוכלו וכמה לא יוכלו להתמודד עם זה כלכלית, ותארו לעצמיכם שאי עמידה בתקנות יפקיעו חלילה את הסמכות ההורית על חינוכו ואחריותו בכלל של ההורה על ילדיו! זה נשמע כבר הזוי ממש! אבל זה בדיוק מה שעושה ליצמן עם המשרד שלו נגד המוסדות החרדים. הוא נותן עוד אמתלה למשרד החינוך להכנס ולהתערב בישיבות, ולעצור רשיונות בגלל כמה גרם של מלח או סוכר יותר או פחות!
    ליצמן גיבור נגד הציבור החרדי שהצביע לו, הוא חלש! אפס מאופס! בהתמודדות מול נפתלי בנט שעושק את המוסדות עם 8% תקצוב מהסל לעומת נחינוך הממלכתי הממומן ב-100%! גם המערכה שנהלו בדגל התורה להציל קצת את התקציב הוכשלה על ידי ליצמן שחיבק את בנט ובעט בחבריו מיהדות התורה.
    נראה את ליצמן בגבורותיו מכניס לתקנות כיסוי תקציבי ממשרד החינוך!
    מדובר פשוט במעשי נבלה ובגידה מתמשכת מהסוג השפל ביותר! די! נמאסת!

    1. "ונשמרתם מאוד לנפשכם" קודם לאינטרסים של כמה "מעכארים" עלובים, מחקרים מוכיחים שתזונה נכונה מסייעת ללימודים, לעומת תזונה לא נכונה שמפריעה, כל ישיבה צריכה לחשוב קודם על הבחורים ואח"כ על האינטרסים, ואין מקום להאשים את ליצמן הוא בסך הכל את עבודתו נאמנה ו ע ו ז ר לבחורים ללמוד יותר טוב ולהצליח.

  4. 5

    כולם צודקים. ליצמן דואג קודם כל לבריאות. ויעקב אשר דואג לישיבות. לכן כל אחד מנקודת מבטו רואה את זה אחרת. הבעיה שלא ניתן להפריד בין בריאות לכסף. ולכן שני הצדדים צריכים לעבוד ביחד גם על התקציב לישיבות וגם על שיפור המזון.

  5. 4

    יש ישיבות שהאוכל שם במצב מצויין הרבה יותר מבתים חשובים, אני מכיר בחורי ישיבות שנשארים בישיבה שבת רק בגלל שהאוכל טוב לעומת זאת יש ישיבות שהאוכל שם מזעזע, לכן אין כללים צריך לפתור את הבעיה באופן כללי

  6. 3

    מנהלי המוסדות מעדיפים לשלם משכורות מנופחות לשדלנים, עיתונאים ורו"ח, בשביל לחסוך בלחם ועוף לבחורי הישיבות

  7. 2

    אם הישיבות יתנו אוכל טוב יסגרו הרבה חנויות של ג'אנקפוד