תקנות המזון החדשות פוגעות בשלום הבית המפלגתי

    החוק הוא חוק מצוין אומרים גורמים בכירים ביהדות התורה, אך אין צורך בלחץ וחיפזון שבסופו של דבר רק יזיקו לנו
    מנדי אושר 10 Comment on תקנות המזון החדשות פוגעות בשלום הבית המפלגתי

    ליצמן: "אין חשש" ע"פ דברי החכי"ם מיהדות התורה: "התקנות יפגעו בישיבות קטנות" • מי באמת דואג לנו? • מה עומד לקרוא בסופה של הארכת הזמן אותה נתן יעקב מרגי? • בכיר בש"ס: "לא נגרור את זה יותר"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    החוק הוא חוק מצוין אומרים גורמים בכירים ביהדות התורה, אך אין צורך בלחץ וחיפזון שבסופו של דבר רק יזיקו לנו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הובאו בפני ועדת החינוך של הכנסת תקנות המזון החדשות שמיועדות לכלל מוסדות החינוך, מטבע הדברים התקנות גם מחייבות את מוסדות החינוך החרדיים בהם גם הישיבות הקטנות ומתברר כי יש מי שחושב שהוא עומד להיפגע מתקנות אלו.

    WhatsApp Image 2017-01-30 at 12.21.29 PM

    מכתבו של חה"כ מאיר פרוש

    את התקנות הביא שר הבריאות יעקב ליצמן יחד  עם שר החינוך נפתלי בנט, כאשר ברור הוא שהוא מתכוון לטובתו של הציבור אך מנגד בסיעת יהדות התורה חוששים מתקנות אלו כאשר מנהלי מוסדות רבים, כאשר אותם המנהלים טוענים כי מדובר בנטל כספי כבד  וכמו כן חוששים אותם מנהלים שהדבר יהווה פתח להתערבות עתידית של משרד החינוך בנושאים נוספים.

    בעקבות פניית עשרות ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות, ביקשו ביהדות התורה לעשות את הדבר בהידברות עימם לפני שהדבר עובר בכנסת והופך לחוק מחייב. החוק הוא חוק מצוין אומרים גורמים בכירים ביהדות התורה, אך אין צורך בלחץ וחיפזון שבסופו של דבר רק יזיקו לנו.
    מנגד באגודת ישראל חה״כ מוזס התעקש  על דרישתם להביא את התקנות לאלתר לועדה, תוך הבטחה שההנחיות בישיבות הקטנות יבוצעו בהדרגה כך שימנע נזק ממנו יהדות התורה חוששים.

    חברי הכנסת מדגל התורה הגישו מכתב עמדה בנושא כשחבר  הכנסת פרוש הוסיף בכתב ידו בשולי מכתבם של חברי 'דגל התורה' ליו"ר הועדה הרב מרגי כי "כבר כתבתי אתמול למנכ"לית משרד החינוך לדחות את הדיון בו מבקשים לאשר את התקנות הנ"ל בעוד 30 יום, כדי לנסות ולהגיע להסדר עם אותם מנהלי מוסדות החינוך שמוצאים את עצמם נפגעים מיישום התקנות הנ"ל".

    בסופו של דבר נציג סיעת דגל התורה ח"כ יעקב אשר הגיש רוויזיה בבקשה לדחייה על מנת לדון בטענות מנהלי המוסדות כשבמהלך הדיון נזף חה"כ יעקב מרגי בחברי הכנסת מיהדות התורה על גרירת הרגלים בנושא. כשבסיום  הוא החליט אכן לצדדים פסק זמן של שלושים יום ע"מ להידבר ולסדר את אותם תקנות.

    בכיר בש"ס אמר היום "לא נגרור את זה יותר. אם יהדות התורה לא יסתדרו בינם לבין עצמם, בסופו של דבר התקנות יאושרו".



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      פרוש הכזבת אותי מאוד!!!
      ואגב יעקב אשר זה שהם לא דואגים עד הסוף זה לא תשובה
      הבחורים צריכים לאכול אוכל בריא אז מה אם החכי"ם בפועל(מנהלי הסימנרים)מתנגדים
      קצת אומץ קצת לדאוג לבחורי לא למנהלים כל הזמן

    2. 9

      התקנות צריכות לחול רק על מוסדות המקבלים מימון מלא מהמדינה. מוסדות חינוך שבהם הנטל נופל בעיקר על ההורים, אז או שהמוסדות יפסיקו לתת אוכל וכל בחור יקנה/ידאג לעצמו, או שיחייבו את ההורים בתוספת סכום משמעותי. ברור שלא כולם יעמדו בזה.

      1. נכון רק חילונים צריכים כוח ואוכל בריא
        בי הם מתגייסים לצבא
        אבל בחור חרדי צריך לאכול המשבר את הגוף ומכשיר אותו לענווה ושיפלות
        או טאטע איך וויל זיין אזוי וי השמטאע
        שכוייח

      2. שיפילו את הנטל על כתפי ראשי הישיבות (ראש ישיבה משתכר בממוצע 20,000 ש"ח לפחות!
        (תבדקו בעצמכם ב'גיידסטאר')

    3. 8

      המאבק בעניין בעקרו הוא צודק! לא מדובר בזוטות של כמה שקלים יותר או פחות
      משרד החינוך יחד עם משרד הבריאות עוצרים ומבטלים רשיונות של מוסדות חינוך בגלל אי עמידה בכל מיני
      דרישות של משרד הבריאות שנדרשים ובכל אופן מבוקרים רק כלפי חרדים, הוספת התקנות הנ"ל רק תוסיף קושי גדול על אין ספור קשיים שכבר קיימים.
      חשוב לציין, שהמאבק של משרד החינוך לשינוי מעמדם של מוסדות החינוך בכלל ומוסדות הפטור ולאחרונה גם הישיבות בפרט
      מתנהל בעיקר דרך לחץ כלכלי ולחץ חוקי המפליל את הבעלויות והופך אותם לעבריינים בעל כרחם
      ומדובר בנסיון קשה מנשא! המוסדות גם כך עוברים סנקציות חמורות,ונסיונות לשלול רשיונות,ביקורות נוהל תקציב ונוהל איתנות פיננסית כאשר אותו בנט שמתקצב את הילד החרדי בפחות מ- 10% מהממלכתי,מנסה גם להכשיל מוסדות ולהובילם להחלטה של היעדר איתנות פיננסית (כל זה על קצה המזלג ממש),
      (במילים זה נשמע קצר ופשוט, במציאות מדובר בחודשים ארוכים ולפעמים שנים של מתח וחרדה)
      בנוסף, התקנות האלו מהוות עוד דריסת רגל של משרד החינוך יחד עם רשויות נוספות במגמה לנהל מבפנים "ולעשות סדר" בחינוך החרדי.
      כל זה לגופו של עניין! בצד הדברים דלעיל יש לנו אכן ביקורת נוקבת על כך שאגוד התתי"ם דואג מבחינה גשמית קיומית
      למוסדות גם כן רק בקול ענות חלושה(במבחן התוצאה כאמור ילד חרדי מקבל פחות מ-10% מהסל הכולל לעומת 55% המגיעים לפי התקנות,למרות ההסכמים הקואליציונים שמתיחסים לזה במפורש!), ולעומת זאת בעניין שמירה ועמידה על עקרונות החינוך הטהור המצב גרוע הרבה יותר, מזה זמן רב קולם לא נשמע כמעט כלל
      להוציא פניות בודדות שנראות שיוצאות רק לצאת ידי חובה.

      1. מידה כנגד מידה!
        רשתות הגנים עושקים את הגננות, מתוך תקציב של כ-29,000 ש"ח לגן ילדים חרדי ממוצע (כולל סייעת שניה) הם משלמים לצוות הגן גרושים!
        וכל השאר – לכיסם של המנהלים (והשתדלנים בכנסת)

        1. אתה מדבר כמו אספסוף מוסת!
          א. מה הקשר בין ראשי הישיבות למנהלי רשתות גנים? איזה מידה כנגד מידה יש פה? באותה מידה זה יכול להתלבש עליך עם איזה חקירה של מס הכנסה לפי הקישור שלך שאין בו שום הגיון!
          ב. אם זה כל כך פשוט להרוויח כסף קל דרך גני ילדים, בא נראה אותך מקים את זה! קודם כל נראה אם יהיה ילד מי שירצה לרשום אצלך(ואז נראה מה אתה שווה כאיש חינוך9, אחר כך נראה איזה גננת תסכים להיות מועסקת אצל איש הגון ורחב לב שכמותך(אז נראה כמה אתה הגון באמת), בהמשך נראה איך אתנ מתמודד עם הררי בירוקרטיה שהומצאה על ידי השטניים במשרד החינוך,משרד הכלכלה, משרד המשפטים, חשבות משרד האוצר, עיריה,משרד הבריאות ועוד ועוד (אז נראה גם מה כושר העמידות שלך), בסוף בסוף נשמח שתשתף אותנו כמה באמת הרווחת!
          נו,טוב, כמובן שלא תתנדב לנסות, אבל לכתוב זה לא עולה כסף!

      2. אני כראש מוסד מיזדהה עם כל מילה
        ומוסיף מכן פניה לחברי הכנסת החרדים תדעו קיבלתם מבורא עולם כח ביד לפעול למען התורה לזה נישלחתם לא לשום מטרה אחרת כל תרוץ בעולם לא יעמוד בבוא זמנכם ליתן דין וחשבון על מעשיכם מדוע לא הבאתם את המצב שהישיבות קטנות וגדולות ושאר מוסדות החינוך החרדי לא מתוקצבים ויכולים לעמוד על רגליהם לא יתכן וראשי המוסדות במקום להיות עסוקים עם הבחורים בלימוד ושיעורים ועליה רוחנית יצטרכו כל היום ממש להתעסק בלהשיג כסף להחזיק את עצמם. זוהי בושה וחרפה. אתם צריכים לישכב על הגדר ולא לעשות כלום עד שהדברים הפשוטים האלה יסתדרו. בשביל מה ניבחרתם. בשביל שיהיה לכם תעסוקה. ואני לא מזלזל המה שאתם עושים. אבל זה הא'ב'שצריך תחשוב עליו זה דבר שהוא הלב שלנו. זהו עתיד ילדינו. ותשאלו כל מנהל מוסד או ראש ישיבה כמה התלמידים מפסידים במנהלי המוסד וראשי הישיבות מתרוצצים כל היום להדיג כספים ורשיונות ונוהל תקציב וכו וכו זה לא יאומן
        לכן חיזקו ואימצו והרימו את קרן התורה ובמקום לידפוק על הבימה בכנסת ולמחות על החרדקים וכו תעשו משהו שהוא הלב של עם ישראל
        בתקוה שמישהו יזיז ויזוז בגלל הדברים

    4. 7

      רבותי מה זו התמימות הזו?????????
      חברי הכנסת מיהדות התורה רק ביקשו ..זמן!! קצת זמן לשבת על הדברים, אחרי הכל יש חשש אמיתי בנוגע לתקציב מיותר שיכול ליפול על גביהם של ראשי המוסדות, וכן התערבות של משרד החינוך בתכנים וכ"ו, וזה לא דבר של מה בכך, אז מה קרה? תנו להם זמן, מה החיפזון הזה???

    5. 6

      הזוי שהשר החרדי הוא מוסיף להקשות על הישיבות ששורדות בקושי רב, מה השגעון הזה של האוכל הבריא שצריך להפריע בשבילו לישיבות??? אין בעיות נוספות במדינה?? אחד הקרובים שלי שהה בשבועות האחרונים למעלה מ24 שעות! בחדר מיון בירושלים, זה הבעיות!