מהי הסגולה של נשיא מועצת חכמי התורה לאריכות ימים

    איתי גדסי 10 Comment on מהי הסגולה של נשיא מועצת חכמי התורה לאריכות ימים

    הרב זמיר כהן השתתף היום בשיעורו השבועי של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן ביחווה דעת • מרן הגר"ש כהן עורר את הציבור לקבוע עיתים לתורה ולנצל כל רגע

    צילום: יצחק חיים סעדה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שבוע השתתפו מאות אברכים ובני תורה בשיעורו השבועי של מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה בהיכל ביהמ"ד יחווה דעת. מרן הגר"ש עורר את הציבור לקבוע עיתים לתורה ולנצל כל רגע. בדבריו הקשה מרן שליט"א מפרשתנו "תמוה הוא שאיוב שרק שתק, נגזר עליו לסבול באופן נורא במשך  שנים רבות. ואילו בלעם שהסית את פרעה נגד ישראל ולחובתו נזקפות כל צרותיהם בגלות מצרים הנוראה וע"כ רק נהרג בחרב.

    "אולם" אמר מרן "מכאן אנו לומדים מהו חשיבות רגע של חיים. שעדיף לו לאדם לסבול אבל לחיות, מאשר ח"ו למות כעונש קודם זמנו. וכפי שאירע לבלעם שללא חטא זה היה מאריך ימים ואולי היה  זוכה לתשובה כשאיפתו "תמות נפשי מות ישרים".

    ועל כך הביא מרן שליט"א את דברי בן סירא: אל תצר צרת מחר (אל תדאג מדברים שאמורים להתרחש למחר), כי לא תדע מה ילד יום (מה יארע היום). שמא למחר איננו (שמא הדואג ימות כבר היום), ונמצא מצטער על עולם שאינו שלו. והובאו דבריו בגמ' סנהדרין (ק ע"ב). כלומר שמא לא תהיה בעולם מחר ומה לך לדאוג את דאגת מחר". בדבריו התבטא מרן ראש הישיבה "מי שחי בצורה כזאת, מאריך ימים.  זוהי הסגולה לאריכות ימים".

    יצויין כי קודם שיעורו של מרן הגר"ש נשא שיעור בהלכות שבת הגאון הרב זמיר כהן שליט"א ראש ישיבת היכל מאיר שמילא את מקומו של רב ביהמ"ד הגר"ד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה השוהה בחו"ל במסע של חיזוק בקהילות היהודיות. הגר"ז כהן בשיחה לתלמידיו אף הוסיף על דברי מרן הגר"ש  כי מסופר על דודתו של המהרי"ל דיסקין שביקשה שיתפלל עליה שתאריך ימים על אף מצבה הגופני, וזאת משום שפעם בחודש היו רוחצים אותה היטב ורשאית לומר דברי תורה ומסיימת באותן שלש שעות את כל ספר התהלים עד ששוב תחזור למצבה ולא תהיה נקיה.

    הגר"ז הוסיף את דבריו של הגה"ק בעל החתם סופר זי"ע, על דברי בן סירא שזוהי עצה טובה לאדם איך להתגבר על יצרו, כי אם האדם מעלה על לבו שיחיה שבעים שנה ויצטרך תמיד ללא הרף ללחום עם היצר הרע, יכול הוא בקלות להתייאש לפיכך יאמר ויחשוב בליבו: אין לי לחיות אלא את היום הזה בלבד, וביום הזה אני לא שומע לעצת יצרי. יום אחד זה לא קשה כל כך. וכך בכל יום יאמר לעצמו מחדש: רק היום ותו לא. וכך יוכל להתגבר על יצרו בנקל". אמר הגר"ז כהן.



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      "מרן" חחחחח אהבתי

      1. חוצפן מי אתה כן מרן ראש הישיבה הוא מרן של הדור הזה, יש לך בעיה לך מכאן חוצפן רשע מרושע… אם היית מכיר קצת את מרן שליטא היית מדבר אחרת אבל אתה ניזון רק מהתקשרות ולכן מדבר כאחד הרקים…

      2. הטיפשות שלך מתחרה היטב עם הטמטום שלך…

    2. 9

      נכון שצריך לנצל כל רגע ללימד תורה. אבל שס בראשות דרעי עושה ההיפך מזה כאשר עשו הסכם עם בנט לפתוח מכללה וסמינר לבני ישיבות מגיל 17 שילמדו שם מקצועות חול ויעזבו את התורה. אוי לנו מה קרה לנו שאבדנו את מרן האדיר הגאון רשכבהג שמסר נפשו על התורה. אם הוא עדיין בינינו לא היתה קמה תכנית גרועה לעקירת התורה

    3. 7

      מרן רבינו הצדיק והקדוש הכהן הגדול מאחיו חכם שלום הכהן שליט"א

    4. 6

      חבל שהשיעור לא עובר פה בשידור ישיר שיחזק את עם ישראל
      ןאם משהו יודע איך אפשר לשמוע את השיעורים של הרב נשמח מאוד

      1. את השיעור ניתן לשמוע בשידור חי ובשידור חוזר בקו מראה כהן הקו של מרן במס' 079304000 בשלוחה 161
        וכן בכמה אתרים בשידור חי בלבד

    5. 4

      ימי מלך תוסיף…עד ביאת משיח צדקינו, אמן!