האזינו לחובש מנסה לדלות מידע קריטי להצלת חיים

יהודה, כונן איחו"ה "כשאני יודע על אירוע שמתרחש באזור מסוים זה בזכות אנשים שחשוב להם הצלת חיים שמעבירים לנו מידע בזמן אמת"
עמית דניאל 11 Comment on האזינו לחובש מנסה לדלות מידע קריטי להצלת חיים

תחקיר "קול חי" חושף: כך נשמעות שיחות של כונני איחוד הצלה למוקד מד"א • יהודה, חובש באיחו"ה "מקבלים מידע ממדליפים המתנדבים במד"א" • גורם בכיר במד"א "הקלטות מגמתיות" • וגם, מה התגובה הרשמית ועדויות על הנעשה בשטח

ניידת טיפול נמרץ בזירת אירוע | אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א
יהודה, כונן איחו"ה "כשאני יודע על אירוע שמתרחש באזור מסוים זה בזכות אנשים שחשוב להם הצלת חיים שמעבירים לנו מידע בזמן אמת"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחקיר התכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, חשף תמונת מצב מצערת באשר להלך הרוח בימים אלה בתחום הצלת חיים ורפואת החירום במדינת ישראל. הקלטה מסעירה שהושמעה בתכנית בה נשמעים כונני איחוד הצלה מנסים לדלות מידע בכדי להציל חיים אך בפועל, לא מקבלים.

גורם בכיר במד"א אמר ל"קול חי" כי ההקלטות אינן מקריות וכי מדובר בהקלטות מגמתיות. בנוסף, כונן הרוצה לקבל מידע על אירוע מקבל זאת ממוקד הכוננים ולא ממוקד מד"א הרגיל.

יהודה, כונן איחו"ה בבת ים אמר "כשאני יודע על אירוע שמתרחש באזור מסוים זה בזכות אנשים שחשוב להם הצלת חיים שמעבירים לנו מידע בזמן אמת, מישהו ממד"א מדליף לנו" יהודה הוסיף "היום באיזור בת ים, חולון ואזור יש קרוב ל-80 מקרים ביום. יש לנו חובשים מוכנים 24 שעות להצלת חיים. עד לא מכבר המוקד של איחו"ה היה מקבל פרטים מלאים. מה שקרה בשבוע האחרון משישי מוקד מד"א החליט שהוא יותר לא מעביר מידע לאיחוד הצלה בשום צורה. השיתוף פעולה עם אנשי מד"א בשטח מעולה ומקצועי. הבעיה בדרגים הגבוהים" אמר.

השר ליצמן עם בכירי מד"א ואיחוד הצלה לאחר חתימת 'מזכר ההבנות' בתשע"ד

השר ליצמן עם בכירי מד"א ואיחוד הצלה לאחר חתימת 'מזכר ההבנות' בתשע"ד

תגובת מד"א כפי שנמסרה להפקת התכנית והובאה בשידור היא: "לצערנו הרב עמותת איחוד הצלה מנהלת קרב הישרדות על כסף ותרומות ואינה בוחלת בשום אמצעי כדי להשיג את מטרתה. כנראה מסיבה זו הם מסרבים לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ומעדיפים שיטות של המערב הפרוע. שבנו והבהרנו כי במצבים של הצלת חיים נדרשת מיומנות גבוהה ורק מתנדבים אשר עומדים בסטנדרטים המקצועיים רשאים להשתלב בפעילות מבצעית. כפי שלא יעלה על הדעת שתקום עמותה אשר תבצע את משימות צה"ל או המשטרה, כך לא ייתכן שעמותה סרבנית המונעת משיקולים כלכליים תסכן חיי אדם ולא תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות ובפיקוח המקצועי של מד"א.

משרד הבריאות קבע שמתנדבי איחוד הצלה צרכים להוריד אפליקציה ייעודית כדי שמוקד מד״א יוכל לזהות אותם ואת ההכשרה המקצועית שעברו ורק אז להזניק אותם בשעת צורך, בדיוק כפי שפועלות 20 עמותות הצלה נוספות העובדות בשיתוף פעולה מלא עם מוקד מד"א. יובהר כי מגן דוד אדום, צה"ל, המשטרה וכיבוי אש, הנם ארבעת ארגוני החירום וההצלה של מדינת ישראל המרכיבים יחדיו את מערך פיקוד העורף. על פי החוק, מד"א מופקד על שירותי רפואת חירום טרום אשפוזית בפריסה כלל ארצית. כוחות מד"א מונים כ-15,000 עובדים, מתנדבים, חובשים, פרמדיקים ורופאים, עם צי של כאלף אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, מסוקים ומיטב הציוד הטכנולוגי. המוקד הלאומי של מד"א נותן מענה מהיר ומקצועי לאלפי קריאות מידי יום".

שיחה 01:

שיחה 02:

שיחה 03:

האזינו לשיחה עם יהודה, החובש המשוחח בשתי השיחות שהובאו לעיל:



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    כתבה בהחלט מגמתית וחוטאת לאמת.
    גם כונן של מד"א לא יקבל מידע ממוקד מד"א אלא ממוקד הכוננים .
    בזה שאיחוד הצלה לא מעבירים מידע הם נמשלים לאדם שניגש לטפל בפצוע ובא מישהו ונעמד באמצע ולא נותן לגשת.
    בושה לארגון ובושה לכם על שיתוף הפעולה עם יח"צנותם. הזיקה בינכם היא עילה לתחקיר עיתונאי.

    1. תאזין להקלטות.. הם עם מוקד כוננים

    2. ראשית רק עכשיו איחוד הצלה החליט לא לתת את הטלפון של המודיע זאת בגלל שמד"א החלו להטריד אנשים שהתקשרו לאיחוד הצלה. מידע מדויק לכתובת ניתן מיידי באמצעות איחוד הצלה וככל שהיה צורך בועידה, חיברו את האמבולנס שבדרך לכונן של איחוד שכבר נמצא במקום דקות ארוכות קודם לכן, לצורך הכוונה מדוייקת. אין בכך שום בעיה של הצלת חיים. הבעיה האמיתית היא שמד"א לא מסכימים לדווח לאיחוד וגם כשכונן כן קיבל פרטים ממקורות אחרים, מד"א לא מוכנים לתת מיקום מדויק. מבחינתם שהמטופל ימות אלא אם ישרוד עד שיגיעו. וכולנו יודעים מה ממוצע ההגעה של מד"א. כך לוקחים בעלות על החיים של כולנו.

  2. 10

    מגיע להם הם לא עושים שום דבר

  3. 9

    כמה אנשים נהרגו בגלל השטות והבריונות האלו!!!

  4. 7

    בושה וחרפה שרדיו כל חי נותן במה לארגון החצוף איחוד הצלה
    כמו שכבר כתבו מוקד מדא לא נותן פרטים לאנשים חיצוניים וגם לא לכונני מדא אלא במוקד הכוננים
    למדא יש 15 ארגוני הצלה חרדיים שביחד עם עוד אלפי חובשי מדא נותנים מענה לכל קריאה במיידי
    ולא מתעסקים בזוטות של מי הגיע ומי מצלם ומי מדברר

    1. כל ה15 ארגונים יחד לא מגיעים לסניף אחד של איחוד הצלה

  5. 6

    בשלושת השיחות הם נמצאים בדיוק "על הרחוב"

  6. 5

    מד"א הם בריונים, שלוקחים המון המון כסף מאנשים מסכנים שחשבו בתמימותם שהם מזמינים הביתה "מתנדבים", ובסוף, אחרי כמה ימים או שבועות מגיע להם מכתב ממשרד עורכי דין שאוי ואבוי להם אם הם לא ישלמו למד"א את מלא הכסף, כאשר אף אחד מעולם לא אמר להם שצריך לשלם, ואם הם היו יודעים מראש שצריך לשלם הם היו פונים לאיחוד הצלה שם כל הטיפול הוא בחינם ובהיתנדבות מלאה.

  7. 4

    בושה וחרפה שיש מוקד כוננים של מדא שמונע לאנשי רפואה להציל חיים