היום לפני • 99 שנה לשפעת האלימה שחיסלה 50 מליון איש

הנגיף, שהופיע בראשונה במרכז ארה"ב, חיסל בתוך שבועות אחדים כמעט חצי מאוכלוסיית אלסקה. אחד ממפקדי הצבא האמריקאי העריך שקצה של האנושות יבוא לפני תחילת האלף השלישי. אבל באביב 1919 נעלמה המגיפה כשם שהופיעה
איתמר זינגר No Comments on היום לפני • 99 שנה לשפעת האלימה שחיסלה 50 מליון איש

השפעת הספרדית – מגיפה שפרצה בחורף 1918 וחיסלה כ-50 מיליון איש בתוך פחות מעשרה חודשים, מתו בה יותר בני אדם מבכל מגיפה אחרת בהיסטוריה האנושית • שחזור הנגיף לאחרונה הכה את המדענים בעולם בתדהמה

צילום: ויקיפדיה
הנגיף, שהופיע בראשונה במרכז ארה"ב, חיסל בתוך שבועות אחדים כמעט חצי מאוכלוסיית אלסקה. אחד ממפקדי הצבא האמריקאי העריך שקצה של האנושות יבוא לפני תחילת האלף השלישי. אבל באביב 1919 נעלמה המגיפה כשם שהופיעה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום לפני 99 שנה (15.01.1918): דיווחים ראשונים על מחלת שפעת אלימה בארה"ב.

השפעת הספרדית – מגיפה שפרצה בחורף 1918 וחיסלה כ-50 מיליון איש בתוך פחות מעשרה חודשים, מתו בה יותר בני אדם מבכל מגיפה אחרת בהיסטוריה האנושית.

בניגוד לזנים האחרים, שממיתים כמעט רק זקנים או חולים כרוניים, השפעת הספרדית אהבה את קורבנותיה צעירים ובריאים. רוב הנפגעים היו בני 20 עד 40. רבים מהם אפילו לא הספיקו לשמוע את הדיאגנוזה. בבוקר הם קמו והלכו לעבודה, ובשעות הערב נאספו גופותיהם אל מרכזי איסוף מיוחדים שהוקמו בערים הגדולות. במהלך השנתיים שבהן השתוללה המגפה, נדבקה כחמישית מאוכלוסיית העולם. מגפת השפעת התפשטה בעולם כולו. התפרצויות תועדו בצפון אמריקה, אירופה, אסיה, אפריקה והאוקיינוס השקט. מלחמת העולם הראשונה ותנועת החיילים ממקום למקום תרמה אף היא להתפשטות המגפה.

השפעת הספרדית השפיעה על מהלכים פוליטיים, ויש אומרים כי הכריעה את תוצאות מלחמת העולם הראשונה. מכתב שנשלח מהחזית הגרמנית מתעד דיווחים על מקרי תמותה רבים בקרב החיילים, שייתכן כי הובילו להכנעת המדינה.

הנגיף, שהופיע בראשונה במרכז ארה"ב, חיסל בתוך שבועות אחדים כמעט חצי מאוכלוסיית אלסקה. אחד ממפקדי הצבא האמריקאי העריך שקצה של האנושות יבוא לפני תחילת האלף השלישי. אבל באביב 1919 נעלמה המגיפה כשם שהופיעה.

ב-2005 נעשה שחזור של הנגיף במעבדה מאובטחת של הממשל האמריקני באטלנטה, ג'ורג'יה. שחזור הנגיף הכה את המדענים בעולם בתדהמה. התברר כי נגיף השפעת הספרדית היה יצור כלאיים, מהקטלניים שפגשה האנושות.

במדינות ההסכמה קראו למגפה "השפעת הספרדית", בעיקר כי בספרד זכתה המגפה לפרסום רב יותר מאשר בשאר העולם.



0 תגובות