שר ההגנה של טראמפ בשימוע בקונגרס: "תל אביב היא בירת ישראל"

אני משתוקק לראות שלום במזרח התיכון. אם יש פיתרון אחר, אשמח לשמוע עליו. עלינו לחדש את מערכת היחסים הטובה עם ישראל ועם שותפותינו הערביות
אבי יעקב 1 Comment on שר ההגנה של טראמפ בשימוע בקונגרס: "תל אביב היא בירת ישראל"

כבר בעבר אמר האדמירל ג'יימס מאטיס, כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום • נגד פוטין: אנחנו מזהים שהוא מנסה לפרק את ברית נאט"ו • נגד ישראל: בתל אביב שם נמצאים כל גורמי הממשל • "הסדר העולמי נמצא תחת המתקפה הגדולה ביותר"

מאטיס צילום: ויקיפדיה
אני משתוקק לראות שלום במזרח התיכון. אם יש פיתרון אחר, אשמח לשמוע עליו. עלינו לחדש את מערכת היחסים הטובה עם ישראל ועם שותפותינו הערביות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אכזבה רבתי. שר ההגנה המיועד בממשל טראמפ לא היה מועדף על ישראל. כבר בעבר אמר הגנרל ג'יימס מאטיס, כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום אולם היום הוא דיבר בצורה בוטה יותר.

מאטיס הופיע בפני ועדת הסנאט לענייני הכוחות המזוינים לשימוע לפני מינויו. על פי דיווחים בתקשורת הוא נשאל על ידי הסנאטור לינדזי גרהאם "מהי בירת ישראל" והשיב "בירת ישראל, אדוני, היא תל אביב, כי שם נמצאים כל גורמי הממשל".

הוא לא היסס כאשר אמר כי הוא בסך הכל "ממשיך את המדיניות האמריקנית בנושא".

לשאלה "אתה תומך בשימור יתרון איכותי לישראל על פני כל שכנותיה?" הוא השיב בחיוב ואף אמר כי "אני משתוקק לראות שלום במזרח התיכון. אם יש פיתרון אחר, אשמח לשמוע עליו. עלינו לחדש את מערכת היחסים הטובה עם ישראל ועם שותפותינו הערביות".

בנוגע לרוסיה אמר מאטיס "אנחנו היינו במגעים עם רוסיה גם בימים האפלים ביותר של המלחמה הקרה, ואני תומך ברצון של הנשיא הנכנס לנהל איתה מגעים היום. עם זאת, כשאנחנו מזהים אזורים שבהם אנחנו לא יכולים לשתף פעולה, אנחנו חייבים להתעמת עם ההתנהגות של רוסיה ולהגן על עצמנו אם רוסיה בוחרת לפעול בניגוד לאינטרסים שלנו".

עוד אמר כי "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו מכירים במציאות של ההתמודדות עם פוטין, ואנחנו מזהים שהוא מנסה לפרק את ברית נאט"ו". הוא הטעים כי "הסדר העולמי נמצא תחת המתקפה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה מרוסיה, מארגוני טרור וממה שסין עושה בים סין הדרומי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    סתם כותרות! הוא לא אמר שום דבר לגבי המדיניות לעתיד, הוא אמר מה המצב נכון לעכשיו.