העיר האסורה מתאימה בול לחרדים • יומן מסע מרתק

    אין אינטרנט, אין וויפיי, אין חומר לא ראוי, יש הפרדה בין גברים לנשים (בזמן הקיסרות), והיו כללי התנהגות נוקשים שהונחלו לדורות לשומרים הקשוחים
    דסי זייבלד No Comments on העיר האסורה מתאימה בול לחרדים • יומן מסע מרתק

    והפעם במסע הסיני, ביג'ין, העיר האסורה בלעז • הכל שם משונה ואחר וקומוניסטי ושמרן • לא מפסיקה להפתיע • יומן מסע 2

    אין אינטרנט, אין וויפיי, אין חומר לא ראוי, יש הפרדה בין גברים לנשים (בזמן הקיסרות), והיו כללי התנהגות נוקשים שהונחלו לדורות לשומרים הקשוחים
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בייג'ינג תשע"ז

    העיר האסורה היתה מקום משכן הקיסרים ומשפחותיהם לאורך מאות שנים, יש בה מבנים בני שש מאות שנה ויותר, היא נקראת כך על שם האיסור של פשוטי העם להיכנס אליה, וכן בשל האיסור של קומוניסטים להיכנס לתוכה, לא נעים, סטאלין , אבל אמת.

    את העיר מקיפה תעלה מלאכותית, למניעת חדירה של אויבים ומתנקשים, לשימוש בעת שריפה (המון עשוי שם מעץ) ולשימוש במים הן לבניה והן לחיי היומיום, במתחם פזורים סירי ענק לאחסון מים מפני שריפות, ומתחת הסירים מקום להבערת אש, לימות החורף הקרים שלא יקפאו המים, המלצה חמה לכל אדריכל.

    זה נכון שמלמדים אתכם שכדאי לשמור על סביבה הומוגנית, ולהקפיד על אותם גוונים ומוטיבים באותו מתחם. אבל אל תיסגרו על זה, לפעמים כשהכל אותו דבר זה נהיה משעמם.

    בממלכה הסינית, למספרים יש משמעויות. וכך הספרה שש מסמלת הצלחה, הספרה שמונה מסמלת כסף, והספרה תשע היא סמל לכח, ומשתמשים בה הרבה בקיסרות, למשל – מספר התבליטים על הדלת הוא 81 שזה 9×9 וכדומה.והספרה ארבע, למרבה הצער מסמלת חידלון, מוות, חוסר מזל , וממעטים להשתמש בה,תוכלו לשים לב, אמרה הננצי, שייתכן שבמעלית במלון שלכם חסרה הספרה ארבע, אל תאמינו חסרה.

    המעלית בביג'ין ללא הספרה 4
    חסרה ספרה 4

    דסי זייבלד

    הכל מחושב.

    וכך גם הרצפה.

    ראיתי פתאום רצפה שנראתה לי סתם מושקעת, אממה, זו רצפה, מחוספסת,עשויה ממגוון של אבנים. וכשהייה כבוד הקיסר צועד עליה היא היתה עושה לו מסאז בכפות הרגליים.

    ת'אמת??
    התלהבתי. יצירתי ביותר.

    בסין משו מאד מיוחד.

    יש הקפדה מיוחדת על יופי, על פרטים קטנים, ומאד מאד על סימטריה.על איזון, היין והיאנג משתלבים בכל תורת החיים והעיצוב וזה משפיע מאד גם על הארכיטקטורה.

    וכך רב המבנים והגנים סימטריים ואסתטיים להפליא, אני מוצאת את עצמי מכוונת את המצלמה שוב ושוב כדי להשיג סימטריה, יפה לראות את זה ולשמוע על המוטיב החוזר של ה"בלאנס" – האיזון.

    העיר האסורה מתאימה בדיוק לחרדים, אסור שם הכל, אין אינטרנט, אין וויפיי, אין חומר לא ראוי, יש הפרדה בין גברים לנשים (בזמן הקיסרות), והיו כללי התנהגות נוקשים שהונחלו לדורות לשומרים הקשוחים.

    הקטע הכי מצחיק, שכשיוצאים מהעיר האסורה ההרגשה היא שאנחנו בחוץ וההיפך של אסור מרגיש פתאום מותר.

    אולי קוראים לה "אסורה" כי בעצם זה מלשון אסירים??

    ברוך מתיר אסורים.



    0 תגובות