השביתה בירושלים "יום עצוב"; אזריה "רעידת אדמה בחברה"

    זוהי פרשיה עגומה. אני מדבר כמי שנמצא בעם ושומע את הקולות. אצל חלק גדול מאזרחי מדינת ישראל זה סיפור שמעבר לחייל. זו התנערות מאחריות.
    עמית דניאל No Comments on השביתה בירושלים "יום עצוב"; אזריה "רעידת אדמה בחברה"

    ח"כ אורי מקלב שוחח ב"זמן אוויר" עם מנחם טוקר ופרש את משנתו באשר לנושאים שעל סדר היום • שביתת התחב"צ בירושלים "יום עצוב בשבילי" • הרשעת אזריה "הנזק הוא עצום" • וגם, מה הוא חושב על תפקיד שליחי הציבור?

    ח"כ אורי מקלב צילום: יונתן סינדלר | פלאש 90
    זוהי פרשיה עגומה. אני מדבר כמי שנמצא בעם ושומע את הקולות. אצל חלק גדול מאזרחי מדינת ישראל זה סיפור שמעבר לחייל. זו התנערות מאחריות.
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התכנית "זמן אוויר" המשודרת מדי צהריים בהגשת מנחם טוקר הוקדשה כולה היום לסיפורי עוולות שארעו למאזינים. לתכנית עלתה מאזינה שסיפרה על עוולה שעבר בן משפחתה ועל ח"כ אורי מקלב שסייע והביא לסיום הסאגה. טוקר הציע בשידור חי להתקשר לח"כ מקלב מאחר והוא יודע כח"כ זמין ועוזר לכל. לאחר מספר שניות מקלב היה על הקו והשיחה עסקה בסיוע לציבור, השביתה הגדולה בתחבורה הציבורית וגם, הרשעתו של החייל אלאור אזריה.

    בהתחלה התוודה מקלב כי בעצם מענהו לשיחה הוא עובר עבירה "אני עובר עבירה תוך כדי שידור שאני מדבר מתוך המליאה" וכשטוקר שאל את מקלב מה יותר חשוב, הוא ענה בחיוך "תמיד קול חי חשוב יותר".

    "זה התפקיד שלנו" פרש מקלב את משנתו באשר לתפקיד שלוחי הציבור "אין סיפוק יותר גדול מלעזור לאנשים, יותר מכל נאום טוב ומאיזו אמירה שנונה" אמר "בסופו של יום, אם אתה יודע שהצלחת לעזור לאנשים, למוסדות, לעמותות, הקב"ה משלם שכר מיידית וכמובן גם בעולם הבא. אתה עושה את שליחותך ברדיו" אמר מקלב לטוקר והוסיף "בשידור אתה עושה את המקסימום. אנשים חושבים שזה קל לדבר, לא יודעים כמה צריך לתמרן וכמה מחשבה צריך לכל שידור מה להגיד ובעיקר מה לא להגיד".

    "שביתה כזו היא יום עצוב בשבילי" | שביתת הנהגים היום בירושלים

    "שביתה כזו היא יום עצוב בשבילי" | הנהגים היום בירושלים

    כשטוקר שאל את מקלב במה עסק לאחרונה, ענה הח"כ "היום זה היה נושא התחבורה הציבורית. העלנו את זה לסדר היום. אנשים לא מרגשים את הסבל של האנשים שנוסעים בתחב"צ, אפילו כשיש רכב אחד במשפחה, זה קל יותר. למי שאין רכב זה ממש שונה. זהו יום עצוב בשבילי שיש כזו שביתה בירושלים והסביבה. אני מבקש שאנשים יתנו יד ויעזרו לאנשים לנוע ממקום למקום היום יותר מתמיד".

    באשר לאשפוזו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ולשחרורו, אמר "ביקרתי את מרן כמה פעמים בעת שהותו בביה"ח. ב"ה בזכות התפילות זכינו שמרן ראש הישיבה השתחרר. צריכים להמשיך להתפלל שמרן ראש הישיבה שליט"א יתחזק".

    לסיום, התייחס ח"כ מקלב לפרשיית אלאור אזריה שהבוקר בית הדין הצבאי החליט על הרשעתו בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. "זוהי פרשיה עגומה. מדובר ברעידת אדמה בחברה הישראלית. אני מדבר כמי שנמצא בעם ושומע את הקולות. אצל חלק גדול מאזרחי מדינת ישראל זה סיפור שמעבר לחייל. זו התנערות מאחריות, זה לקחת אנשים שגם אם הם תועים ולזרוק אותם ולא לעמוד מאחוריהם, כולל מפקדים ישירים. בחלק הזה, זה כשל גדול מאד. בחלק של החייל, אני לא שופט. אני לא יודע אם הוא צריך ענישה, אם עשה את הדבר הנכון או לא. ההסתכלות שלנו היא הרבה מעבר מעונש או לא. זו הסתכלות על כל המערכת. איך היא תפקדה ופעלה, עד להעמדתו לדין. הנזק הוא עצום" אמר.

    "רעידת אדמה בחברה הישראלית" | כרזות לשחרור אזריה
    "רעידת אדמה בחברה הישראלית" | כרזות לשחרור אזריה

    Flash90

    וכשטוקר אמר לו שהוא בשבת הקרובה יכוון עליו בעת אמירת "מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה", ענה מקלב בבדיחות הדעת "יש כאלו האומרים 'מי שעוסק בצרכי ציבור באמונה, אוי אוי אוי, הקב"ה ישלם שכרם'. אני סומך עליך טוקר שתצליח להמחיש את האצבע שעושה 'נו נו נו' ב'אוי אוי אוי'" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות