מה בין חמות לחם? אתי קצבורג עם מילון חנוכה השלם

    אנשים שלא יודעים לעשות כבוד להיסטוריה הפכו את זה ללביבות בטטה, בלי בושה, אם הם היו יודעים מה זה 'כרמזלך' בשביל המבוגרים הם לא היו מתחילים איתה.
    אתי קצבורג 1 Comment on מה בין חמות לחם? אתי קצבורג עם מילון חנוכה השלם

    מילון המושגים החנוכאי אף פעם לא נס ליחו • מה ההגדרה לריבת חלב? ולמה צאת הכוכבים זאת שעה פופולארית בחג הזה ואיך תמיד הכל זה נס אחד גדול ?• קבלו אותו

    סביבון דה קרינה צ. עדי פרץ יחצ דה קרינה
    אנשים שלא יודעים לעשות כבוד להיסטוריה הפכו את זה ללביבות בטטה, בלי בושה, אם הם היו יודעים מה זה 'כרמזלך' בשביל המבוגרים הם לא היו מתחילים איתה.
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאי חנוכה?

    מצד אחד חג החנוכה עונה להגדרת חג מכל כוון אפשרי, הוא יפה, הוא חגיגי, יש מלא אוכל וכל המשפחה ביחד, מצד שני חלק מהזמן יש לימודים והעבודה?? כרגיל!!.

    אז הוא בעצם מיני חג.

    ולמרות ההגדרה החגיגית חלקית שלו הוא מספק כל כך הרבה מושגים וטעמים שבלי ספק אפשר ליצור מהם מילון שלם אז הנה הוא מוגש לכם, חגיגי מואר ונוטף שמן זית זך, חג אורים שמח.

    אבקת סוכר – הכח שלה מצוי דוקא בפיזור הדעת שלה, וגם אם המוצר מתחתיה לא משו, היא תחפה עליו באופן מושלם, עד שיחול עליה חק התיישנות.

    ברוווך אתההה – הברכה המסורתית הופכת למנגינה בחנוכה כל משפחה ומסורת הברכה שלה, העיקר שכולם שרים בסוף אותו מעוז צור.

    גזר– מלך הטיפים בטיגון, חתיכת גזר בשמן הטיגון והשמן יישאר נקי.

    דונט – אחותה של הסופגניה,עגולה ומשמינה אותו דבר אז נא לא להתלהב.

    הלל והודיה – תזכורת בתפילה על נצחון המכבים , וכן זה גם שמות של בנות שכמו כל שנה הן השתלטו על ימי החופש (לבנים נשאר יומיים).

    וטמאו כל השמנים – השמן הוא המוצר הפופלארי ביותר בימים אלו, אולי חסכי עבר? אז וגם היום כד שמן קטן (ראה ערך סופגניה) דולק 8 ימים (המרכז הישראלי לשמירת משקל).

    זדים ביד עוסקי תורתך – שם תואר ליוונים, שונאי ישראל, מהרסי דת, היום הם קרויים באלף שמות אחרים, מתעתעים אבל עדיין נשארים אותם זדים.

    חמות – האמא של הבעל או של האשה, תמיד היא מציעה את הערב לביבות בזמן שלא מתאים לכם, ותמיד המתנה שהחמות האחרת הביאה שווה הרבה יותר.

    ט,ג,ן – שרש הבעיה. בכל הטייה זה בעייתי; טגנו, טגנתם, מטגנים, מטוגן, ובלי זה המסיבה לא מתחילה, וגם תכלס' זה הכי טעים.

    יהודית – האשמה העיקרית בכמויות הפיצות והלזניות שנאכלים בחג הזה טוב שיש את מי להאשים וזה עוד מוצדק.

    כסף – דמי חנוכה המיתולוגיים של הסבתות הפכו למטבעות משוקולד, כי למי יש כסף בדור שלנו?

    לביבות – אנשים שלא יודעים לעשות כבוד להיסטוריה הפכו את זה ללביבות בטטה, בלי בושה, אם הם היו יודעים מה זה 'כרמזלך' בשביל המבוגרים הם לא היו מתחילים איתה.

    מתייונים – בסיפורים של המורות על חנוכה הם היו הכי מסוכנים, האם מאז ועד היום משהו השתנה? (חרדים חדשים, חרדקים, דתלשים, מחקו את המיותרים).

    נס גדול היה פה – הרגע הראשון אחרי הדלקת נרות חנוכה שהילדים עוד עסוקים בשירה וליקוק הריבה מהסופגניה, השקט הזה זה בלי ספק אחד הניסים הגדולים.

    סופגניה – קיוויתי שלא נגיע לזה אבל תמיד היא מגיעה בסוף, מכווצת, שמנונית ומעצבנת , ויש לה עוד זכות לדרוש הכרה, המעלה שלה שחרף ההאשמות הבוטות היא תמיד בעמדת ספיגה.

    על הניסים – החג הזה זהו זמנם היפה של חובבי השירה הווקאלית, כך תוכלו למצוא ברחובות אנשים מפזזים ורוקדים על הניסים לצד הנרות הזוהרים. את מי מעניין הזיופים?.

    פופקורן – הממתק בערבי הלביבות שמחפה על מחסור בסלטים ולחמניות.

    צאת הכוכבים – פעם בשנה למשך שמונה ימים כל המשפחה מהופנטת לחלון וסופרת בצוותא כוכב אחר כוכב, עד להגעת הכוכב השלישי והמיוחד. (בתנאי שזו משפחה חסידית)

    קנקנים – מושר בקול ניחר ע"י תינוקות של בית רבן כשאף לא אחד יודע את המשמעות.

    ריבת חלב – השדרוג של התות ,הריבה שקיבלה עדנה בבוקר בהיר שמאן דהוא מאס בשגרה.

    שם נונתן – גרסאת 2016 לחובבי השדרוגים והשינויים,עד כה לא ברור האם מדובר בשם תואר או שם עצם הנושא בבדיקה.

    תו"ת – תבנה ותכונן ירושלים ונזכה להנות מאורה של המנורה בבית המקדש.



    1 תגובות

    מיין תגובות