אפקט גאטס • חכי"ם יצטרכו אישור לפגישה עם אסירים בטחוניים

    איתי גדסי No Comments on אפקט גאטס • חכי"ם יצטרכו אישור לפגישה עם אסירים בטחוניים

    ועדת הכנסת קבעה כי ביקורי אסירים ביטחוניים, אינם חוסים תחת הגדרת חסינות חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מביקורים אלו, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון

    אסיר | אילוסטרציה צילום: וויסם נסאר, פלאש 90
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת הכנסת התכנסה היום בעניין יוזמת השר גלעד ארדן לביטול ביקורי החכ"ים אצל האסירים הביטחוניים לאחר פרשת גאטס.

    "ועדת הכנסת מתנגדת לקיום ביקורים של חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים, כהגדרתם על ידי שירות בתי הסוהר, וסבורה שיש בביקורים גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם".

    ועדת הכנסת קבעה כי ביקורי אסירים ביטחוניים, אינם חוסים תחת הגדרת חסינות חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מביקורים אלו, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון.

    הוועדה אישרה את הצעת השר לביטחון הפנים, לקבוע בתיאום עם יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת ויו"ר וועדת ביקורת המדינה, מספר בעלי תפקידים מקרב חברי הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, שלהם תינתן האפשרות לקיים ביקורים אצל אסירים ביטחוניים, על מנת להבטיח פיקוח פרלמנטרי נאות על תנאי כליאתם.

    השר גלעד ארדן אמר בתגובה להחלטת וועדת הכנסת לאמץ את יוזמתו לביטול ביקורי החכ"ים אצל אסירים ביטחוניים: "אני שמח שוועדת הכנסת קיבלה את הצעתי להפסיק את המצב ההזוי שאיפשר לח"כ לבקר מחבלים ורוצחים. ביקורים אלו נותנים במה ציבורית לאסיר ומחזקים את מעמדו ובכך הם פוגעים בביטחון המדינה. החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס ממחישים גם הם את פוטנציאל הפגיעה בביטחון שביקורים אלה מאפשרים. אני גאה שהצלחתי לשים קץ לתופעה הבזויה הזו."



    0 תגובות