מתוך המיליארד ו- 300 מיליון ש"ח פחות מ- 15% הלך כתיקון לחינוך חרדי

    איתי גדסי 1 Comment on מתוך המיליארד ו- 300 מיליון ש"ח פחות מ- 15% הלך כתיקון לחינוך חרדי

    "הביקורת על החרדים לא הייתה מוצדקת, רוב המוחלט של הכסף היה לכלל המגזרים, לתאגיד ודברים נוספים" • במקביל: סיעת ש״ס החליטה לתמוך בחוק ההדחה שמוביל השר זאב אלקין • תקציב: "היו לנו הישגים גדולים בתקציב. הצלחנו לספק דברים גדולים"

    צילום: יצחק הררי, פלאש 90
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום למסע ההסתה של לפיד ושות' כנגד הקיצוץ הרוחב בתקציב ותוספת של 1.3 מיליארד מאידך.

    לדבריו: "מתוך המיליארד ו- 300 מיליון ש"ח רק פחות מ- 15% הלך כתיקון לחינוך החרדי. רוב המוחלט של הכסף היה לכלל המגזרים, לתאגיד ודברים נוספים. הביקורת על החרדים לא הייתה מוצדקת".

    בהמשך דבריו השתבח דרעי בהישגים החברתיים ואמר "היו לנו הישגים גדולים בתקציב. הצלחנו לספק דברים גדולים. בשבוע הבא הכנסת תצביע על חוק ההנחות במים. התקציב חברתי שמנסה לעזור לאוכלוסיות חלשות".

    בישיבה הוחלט כי סיעת ש״ס תתמוך בחוק ההדחה שמוביל השר זאב אלקין. בסיום ישיבת סיעת ש"ס בעניין נאמר: "ח״כ באסל גאטס חצה את כל הקווים האדומים. נבחר ציבור שמבריח מכשירים סלולאריים לאסירים ביטחוניים שעלולים לשמש לתכנון והוצאתם לפועל של פיגועים, אינו יכול להיות חבר בכנסת ישראל".

    דרעי אמר "היו לנו הישגים יפים מאוד. עם חוק הארנונה וקרן הארנונה של למעלה מ-500 מיליון שקל, שאמורה לעשות צדק חברתי, לראשונה במדינת ישראל, לקחת מהחזקים ולתת לחלשים.

    העברנו שורה של רפורמות: בע"ה בשבוע הבא הכנסת תצביע על חוק ההנחות במים. זה הנחה של 14.5% למשקי הבית על מחירי המים. היות וזה כסף קואליציוני ששס נתנה, קיבלנו מיליארד שקל בהסכמים הקואליציוניים. שמנו מהכסף הזה 600 מיליון שקל לטובת ההנחות בתחבורה הציבורית וב"ה כל אזרחי מדינת ישראל נהנים מההנחה הזאת.

    ייעדנו 350 מיליון שקל לטובת ההנחות במים, ואני ביקשתי לעמוד על כך שההבטחה תקויים וזה יהיה רטרואקטיבי מינואר 2016, כי מה שהבטחנו צריך לקיים.

    אני חושב שהתקציב הזה הוא חברתי. תקציב שמנסה לעזור לחלשים. חרה לי שאתמול הכותרות היו שהקיצוץ הוא בגלל החרדים ועמונה. מתוך 1.3 מיליארד. פחות מ15% מזה הולך לחינוך החרדי לתיקון עוולות לחרדים. 150 מיליון לתאגיד, הורדת המיסוי לקיבוצים 150 מיליון, מימון מפלגות 60 מיליון וכו'.


    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      על מה בדיוק ההתנצלות??? המוכש"ר והפטור מקבלים פחות מ-10 % ביחס לחינוך חילוני, זה נתון בדוק שמוכר על ידי כל אנשי המקצוע
      מתוך תקציב עתק של 53 מליארד של משרד החינוך, שזה המשרד הכי מתוקצב מתוך המשרדים שמתוקצבים לשירות לאזרח, החרדים מקבלים אחוזי פירורים מתוך פירורים, אפילו אם על ה-1.3 מליאר המדוברים היה הולך לחינוך החרדי זה לא היה סוגר את הפער
      הבעיה שדרעי מעולם לט למד את הנתונים כי הוא לא מקצועי או כי זה לא יותר מידי מעניין אותו
      לכן הוא צריך להתנצל בפני לפיד(זה שמעולם לא עשה בגרות) כאילו החרדים גנבים!
      החרדים לא גנבים, החרדים נגנבים כבר כמה עשורים במליארדיםעל ידי חילונים ובראשם הקיבוצים עושי ההון ולא במשפט