ועדת העבודה אישרה את הרפורמה בענף התמרוקים

    עשינו מאמצים אדירים כדי להקל על המשווקים והיבואנים, ואני צופה שגם ציבור הצרכנים ירוויח
    איתי גדסי No Comments on ועדת העבודה אישרה את הרפורמה בענף התמרוקים

    לא רק הקורנפלקס: ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה הבוקר את הרפורמה בשוק התמרוקים לצורך הגברת התחרות בשוק והורדת מחירים • שוק התמרוקים בישראל נאמד על ידי משרד האוצר בכ-6 מיליארד ש"ח בשנה

    עשינו מאמצים אדירים כדי להקל על המשווקים והיבואנים, ואני צופה שגם ציבור הצרכנים ירוויח
    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון סוער, אישרה היום ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת פה אחד את הפרק מתוך חוק ההסדרים העוסק באסדרת ענף התמרוקים (שמפו, תכשירי שיזוף, סבונים, בשמים וכד') בישראל, לצורך הגברת התחרות בשוק והורדת מחירים. כיום, שיווק, ייבוא וייצור תמרוקים מחייבים קבלת רישיונות ממשרד הבריאות בתהליך הנמשך חודשים.

    בפרק שאושר היום הוחלט כי בדומה ל"רפורמת הקורנפלקס", אשר אושרה בוועדה בחוק ההסדרים הקודם, תאמץ מדינת ישראל גם בתעשיית התמרוקים רגולציה אירופאית המקצרת משמעותית את קבלת האישורים. זאת באמצעות דיווח של היבואן ופיקוח בשווקים, תוך הקפדה על שמירת בריאות הציבור והחמרת העונשים הפליליים, כולל עיצום כספי של עד 75 אלף שקלים על אי מניעת שימוש בתמרוק מזיק.

    עם זאת, שר הבריאות וועדת הבריאות של הכנסת יוכלו לדרוש הליך קבלת רישיון מלכתחילה (כפי שנהוג כיום) לגבי סוגי תמרוקים מסוימים, אם יהיו סבורים שהדבר נחוץ לצורך הגנה על בריאות הציבור. תחילת החוק: 6 חודשים מיום פרסומו.

    יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) בירך על אישור הצעת החוק, ואמר כי הוא סבור שהדבר יוביל להורדת מחירים בתחום, ובמקביל להגדלת המכירות. "עשינו מאמצים אדירים כדי להקל על המשווקים והיבואנים, ואני צופה שגם ציבור הצרכנים ירוויח", אמר.

    חרף בקשת נציגי התעשייה, בהם עדי שאולי מהתאחדות התעשיינים ונורית הראל מחברת ד"ר פישר, לא אישרה הוועדה את הפחתת אגרות הרישיונות, בסך 1,723 שקלים למוצר. רכז תעשייה ומסחר באגף התקציבים במשרד האוצר, אמיר רשף, אמר בדיון כי האגרות צפויות לכסות רק כמחצית מעלות התהליך, המוערך בכ-30 מיליון שקלים.

    עם זאת, בעקבות פניית ח"כ רועי פולקמן (כולנו), יינתן פטור מהאגרות למשך שנתיים עבור בשמים וסבונים מוצקים, אשר לעומת תמרוקים אחרים, לא שולמו בעבורם אגרות עד כה. כן תפחת האגרה עבור הודעה על שינוי שם או גוון של מוצר. "אתם מקלים בכך רק על היבואנים, מה עם התעשייה המקומית? החוק הזה מכביד עלינו ועלול לגרום לסגירת מפעלים קטנים", אמרה הראל. "המעבר לשיטה החדשה חוסך לכם הרבה כסף", השיב רשף. ח"כ אלאלוף הוסיף: "החוק הולך רבות לקראתכם".

    בדיון קודם בנושא עלה כי מחזור המכירות השנתי של שוק התמרוקים בישראל נאמד על ידי משרד האוצר בכ-6 מיליארד ש"ח.



    0 תגובות