דוד ביטן דיבר נגד הצבעתם של ערביי ישראל והצית מהומה רבתי

    ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד
    דוד קורצוייל No Comments on דוד ביטן דיבר נגד הצבעתם של ערביי ישראל והצית מהומה רבתי

    יו"ר הקואליציה בשבת תרבות: "הרשימה המשותפת, לא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני" • חוק ההסדרה: "ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת" • ומה הוא חושב על בני בגין?

    ח"כ דוד ביטן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוך כדי חילול שבת צורב ביישוב מבשרת ציון השתתף יו"ר הקואליציה בשבת תרבות וסיפק פנינים רבים. אחד מהם גרם לסערה גדולה.

    היה זה כאשר התייחס לאמירת נתניהו ביום הבחירות על הערבים שנוהרים לקלפיות: לדברי ביטן "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 97% מהם בוחרים ברשימה המשותפת, שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני".

    עוד אמר כי "70% שהתאגיד ייסגר. את ההחלטה הסופית על התאגיד יקבלו ראש הממשלה ושר האוצר. זו החלטה פוליטית. עובדי התאגיד החדש לא עושים שום איזון ואנחנו כבר רואים לאיזה כיוון התאגיד הולך. אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד ולייעל את רשות השידור".

    כאשר נשאל על העונש שהושת על בני בגין שהצביע נגד חוק ההסדרה אמר כי "ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש".

    גם בנוגע לחוק עצמו היה לו מה לומר: "אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ, ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת. נמצא מתווה אלטרנטיבי שיאפשר לקבל את עמדת הממשלה בעניין עמונה, ועד אז לא נגיש את החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית".

    באשר לתבוסת הקואליציה עם החוק של אילן גילאון אמר ביטן כי "החוק הזה עולה למדינה שבעה מיליארד שקל, ואם הוא יעבור נצטרך לעלות את המע"מ ב-2%. הנכים צריכים לקבל קצבה לפי מבחן הכנסה ולא באופן גורף, ולכן החוק צריך לעבור על ידי הממשלה ולא כהצעת חוק פרטית".

    זה לא היה פעם ראשונה שהפה הגדול של ביטן מכשיל אותו. לפני חודש הוא אמר כי רצח רבין לא היה רצח פוליטי והסעיר שוב את התקשורת. גם הפעם התגובות הסוערות לא החלו מלבוא.

    יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: "יו"ר הקואליציה של מדינת העם היהודי קורא לשלילת זכות ההצבעה של המיעוטים, כפי שעשו בכירי האנטישמים באירופה בעבר נגד העם היהודי. מסתבר שמחלת הגזענות שלחה גרורות לליבת החברה הישראלית והיא מביישת תומכי ימין ושמאל כאחד. קשה להאמין שנתניהו שהגיב רק כעבור שבוע לאחר שיו"ר הקואליציה טען שרצח רבין לא היה רצח פוליטי, יאמר משהו כעת כשיו״ר הקואליציה שלו ונאמנו הפוליטי מנסח מגילת גזענות חדשה."

    יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר: ״ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".

    ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת קרא לפיטוריו של יו״ר הקואליצייה ביטן, ואמר: "במדינה מתוקנת דברי גזענות כאלה היו מביאים לפיטוריו המידיים של יו״ר קואליציה. איך הייתה המערכת הפוליטית בצרפת מגיבה אם פוליטיקאי בכיר היה אומר שהוא מעדיף שיהודים לא יגיעו לקלפי? נראה שחברי הממשלה בישראל לא רק שאיבדו כל חוש של אחריות ומוסריות, אלא שהם מפגינים בורות בלקחי ההיסטורייה של העם שלהם".



    0 תגובות