ההיערכות • "המדינה מגלגלת אחריות, המצב רחוק מלהיות טוב"

    המצב רחוק מלהיות טוב יש פה מצב של הדחקה. המלחמה הבאה תהיה אצלנו. היא תהיה בבני ברק ובתל אביב.
    עמית דניאל No Comments on ההיערכות • "המדינה מגלגלת אחריות, המצב רחוק מלהיות טוב"

    דו"ח המבקר באשר למוכנות העורף למלחמה העלה לסדר היום את השאלה איך וכיצד המדינה נערכת למלחמה ולאירועים משמעותיים • אבי נעים, ראש מועצת "בית אריה" בבנימין ויו"ר וועדת הבטחון במרכז לשלטון מקומי מאשים

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    המצב רחוק מלהיות טוב יש פה מצב של הדחקה. המלחמה הבאה תהיה אצלנו. היא תהיה בבני ברק ובתל אביב.
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח מבקר המדינה באשר לביטחון המדינה ומוכנות העורף, העלה את נושא מוכנות המדינה למלחמה לסדר היום. בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת קובי פינקלר, שוחח ראש מועצת 'בית אריה', אבי נעים מי שמשמש במקביל כיו"ר וועדת הביטחון במרכז לשלטון מקומי.

    "ראשית, אני חייב להגיד שמבקר המדינה שוחח אתנו קודם כתיבת הדו"ח וחלק מהמסקנות נובעות מהשיחה אתי ועם ראש המנהל של תחום בטחון לשעת חירוםבשלטון המקומי יוחאי וג'ינה וגם עם ראשי הערים" אמר והוסיף "המצב רחוק מלהיות טוב יש פה מצב של הדחקה. המלחמה הבאה תהיה אצלנו. היא תהיה בבני ברק ובתל אביב. יו"ש אגב, עד כמה שנשמע מוזר, הוא האיזור הכי בטוח במדינת ישראל, גם בהיבט של רעידת אדמה. אנחנו נקראים רשות קולטת במקרי חירום. זה קרה גם לפני שבועיים כשתושבי נווה צוף הגיעו אלינו בעקבות השריפה ביישובם"

    "הכל רחוק מלהיות טוב. יש 130,000 טילים שמכוונים למדינת ישראל, יש רעידת אדמה שאיש לא יודע מתי תקרה. המלחמה עברה למרכזי הערים. המדינה לאט לאט מגלגלת אחריות ואומרת 'הרשויות שיתכוננו והרשויות לא כולם מסוגלות, בבני ברק יש פערי מקלוט ובניה לא מסודרת. טילים מכוונים לתל אביב בדיוק כמו שמכוונים ליישובים סמוכי גדר, התפיסה של מערכת הביטחון לא מותאמת לגודל האיום"

    זה אומר בפועל שאין מספיק מקלטים. רשויות שיש להם כסף כמו תל אביב והרצליה יותר ערוכות. הם עשירות לא בגלל שראשי הערים מוכשרים, אולי הם מוכשרים אבל זה לא קשור, הם עשירות כי משאבי המדינה מחולקות בצורה לא שיויונית. גם לתושב דימונה מגיעה אותה רמת הגנה. בקרית שמונה, למרות שזה יישוב סמוך גבול, הם במצב לא טוב. בני ברק עיר ענייה ומאויימת אבל יש בה כאמור 80 אחוז פערי מקלוט. אנחנו צריכים לתקצב את הרשויות גם בפריפריה וההתיישבות העובדת. האחריות לנהל מלחמות היא של המדינה והמדינה שכחה את זה. המדינה צריכה לשאת באחריות בהשקעה במוכנות ובתכנון הרב שנתי" אמר נעים.

    באשר לציטוטים שיוחסו לכאורה לשר כחלון באשר למרכז לשלטון המקומי ולעומד בראשו, חיים ביבס, אומר נעים "אחת ההגדרות באקדמיה לפוליטיקה הן חלוקת משאבים. אנחנו נבחרנו כדי לדאוג לאוכלוסיות שלנו. אם השלטון המרכזי היה יציב ומוביל מהלכים כמו השלטון המקומי היה מצב יותר טוב. אבל כל 20 חודשים יש בחירות ומתחלפים שרים. אנחנו נבחרים ל-5 שנים. אני מחזק את ידיו של חיים ביבס. התפקיד לדאוג לתושבים שלנו בדיוק כמו שמפלגות חרדיות דואגות לציבור שלהם ובצדק. פוליטיקה זה הקצאת משאבים. שנים רבות הופלנו לרעה, אני מדבר על האוכלוסיות שלא היו קרובות לשלטון המרכזי. אני נולדתי בירוחם ואני תושב יו"ש הרבה שנים. היו בחירות דמוקרטיות והתפקיד שלי והתפקיד של ביבס ושל ראשי הערים לדאוג לתושבים ואנחנו נילחם בעבורם. הרשויות המקומיות זה מדינת ישראל, זהו הפסיפס של מדינת ישראל" אמר נעים.

    האזינו:



    0 תגובות