עמק המעינות מחכה לכם • טיול בעקבות הרוח והמים

"גן בעדן" אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום
קובי פינקלר 1 Comment on עמק המעינות מחכה לכם • טיול בעקבות הרוח והמים

פארק המעיינות מחבר למעשה מארבע מעיינות, נקיים ויפים במיוחד: עין שוקק , עין מודע , עין הטחנה ונחל הקבוצים המקבץ את כולם ומכאן גם שמו.. למתחם מטופח ומושקע, בו ניתן לבקר בכניסה חופשית חינם ללא כל תשלום בשעות היום ולטייל באין מפריע ברגל, ובכלים ידידותיים לסביבה בלבד

"גן בעדן" אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרוח מנשבת בעצמה בשעות אחר הצהרים ברכס הגלבוע. טחנות הרוח עובדות במרץ ומלבד המראה היפה גם מפיקים חשמל מכך. ימים אחדים אחרי שהתחלנו לומר "ותן טל ומטר לברכה" ו"משיב הרוח", הבקשה על הרוח לפחות התקבלה. גשם עדיים אין, אך מים למטה בעמק בהחלט יש, ועוד נגיע עליהם.

כדי ללמוד על האנרגיה הירוקה הקימנו במצוד לקיבוץ מעלה גלבוע מרכז מבקרים ובו סרט, תצפיות והדרכה על משאב הטבע האדיר הזה.

למטה בעמק, כולנו מכירים כבר את התופעה. שומעים על מעיין או מקור מים מסוים, (מי בארץ לא מחפש מקור מים?) בודקים אם יש עלות כניסה וכשמתברר שלא, מיד אצים אל המקום, מציפים אותו והופכים אותו למיני מזבלה.
לטייל, לבלות, לפוש, לאכול ולישון בעמק המעיינות (פעם קראו למקום עמק בית שאן..), זו הרגשה של ארץ ישראל אותה אנו מחפשים. מים (יש בשפע), מרחבים ( ועוד איך?), היסטוריה ( יישובי חומה ומגדל- ניר דוד הוא הראשון שבהם) ושמירת המצוות (קיבוצים דתיים, אוכל כשר ואוירת שבת).

מים בשפע בפארק המעיינות
פארק המעיינות מחבר למעשה מארבע מעיינות, נקיים ויפים במיוחד: עין שוקק , עין מודע , עין הטחנה ונחל הקבוצים המקבץ את כולם ומכאן גם שמו.. למתחם מטופח ומושקע, בו ניתן לבקר בכניסה חופשית חינם ללא כל תשלום בשעות היום ולטייל באין מפריע ברגל, ובכלים ידידותיים לסביבה בלבד.

החנייה והכניסה לפארק המעיינות החדש אמנם חינם כאמור וניתן כמובן להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים החדשות בפארק המעיינות, אך לאלו המעוניינים בהשלמת החוויה המשפחתית, ניתן לשכור רכבים ידידותיים לסביבה ( לנהוג ברכב חשמלי על המסלולים החדשים, להגיע בנוחות ובכיף אמיתי עד לשפת הנחל , או מקור המים זו חוויה אמיתית), או אופניים למשפחות, זוגות, קבוצות ובודדים מכל הגילאים.

ניתן לרכוב על אופניים בשבילי הפארק, לסייר ברגל, לטבול ולהשתכשך במעיינות או בנחל הקבוצים, (לצערנו עדיין חם באזור ולכן האפשרות הזו מעשית ), לעצור לפיקניק רגוע בחורשות מוצלות המצויות ליד המעיינות או ליד טחנת הקמח העתיקה, לצפות בציפורים הרבות המאכלסות את בריכות הדגים, ליהנות מהטבע במיטבו, ופשוט לחוות את עמק המעיינות בצורה הזו.

דרך נוסף ויצירתי היא ה"בר אופן" . עגלה גדולה לכעשרים איש, במרכזה בר בירה קר, חטיפים, הרבה דוושי רגלים (להוריד את מה שהעלנו בבירה ובחטיפים..) והרבה טבע.

ועכשיו ברגל לשביל הרטוב.

השביל המכונה "כח צביקה" והמחבר בין עין שוקק לעין הטחנה הוקם על ידי חברים ובני הנוער בקיבוץ מירב לזכרו של סרן צביקה קפלן הי"ד, שנהרג בקרב הקשה בשכונת סג'עיה במהלך מבצע 'צוק איתן'. המסלול עובר בין בריכת השוקק ובין בריכת טחנת הקמח החדשה, אורכו כ – 300 מטר והוא מתפתל בתוך סבך צפוף מלא בצמחי קנה ופטל קוצני.

לביא מאירי מהקיבוץ הסמוך, ניר דוד, שהיה במקום כתב לקהילת מירב " אין עליכם! ראיתי מהצד מה ניתן לבצע כשמתגייסים כי רוצים ולא כשמתגייסים כי צריך".

יש גם אפשרות להגיע למעיינות היפים והקרירים הללו גם ברגל. מחנים את הרכב בכניסה לפארק, נכנסים למרכז המידע, נוטלים מפה, מצטיידים במזון אם שכחתם ופשוט הולכים כמה דקות ברגל עד למקור המים המעניין אתכם. פרטים: 04-6488060

גן גורו
אחרי הטיול לגולת הכותרת של העמק. "לא שותה מים" הוא שמו של הקאולה, אחד מבעלי החיים המיוחדים שהובאו היישר מאוסטרליה. היום נשאר רק אחד. לטובת הצילומים הוא נאות להניע את רגליו למספר שניות. לא הבנתם? יש הסבר אלקטרוני. איפה זה? כן. בגן גורו. גן שבו עשרות קנגרו מסוגים שונים.

בגן גורו ניתן לפגוש קנגורו חופשיים, ללטף ולהאכיל אותם ולפגוש מקרוב את הגורים המציצים מהכיסים. להכיר את הקזואר ואת השועל המעופף, להאכיל תוכים, לצפות בקואלות המתוקות ולהאזין לשירתן של ציפורים אוסטרליות מיוחדות. 04-6488060
למידע נוסף – מרכז ההזמנות "בשביל המעיינות" 04-6881427

והיכן לנים?
גם כאן הלכנו בעקבות ההתיישבות הדתית לקיבוץ טירת צבי בעמק בית שאן ( הופ. סליחה. עמק המעיינות).

"גן בעדן" אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום.

מדשאות מוריקות, (למרות החום ובעיות המים. וזה יפה) ואוירה חמה תרתי משמע.

באחת מפינות החמד של הקיבוץ "בית התמר" ובו סליק סודי אליו יורדים בגרם מדרגות, סיפורו של עץ התמר ושלל מזוזות עשויות מעצי הסביבה. יוסי שמואלי אמן בן המקום , הוא זה שיצר את האוסף. יוסי הוא גם אחד ממדריכי הסיורים במקום. לכו שם גם למוזיאון הקיבוץ. נפלא ומרתק.

לצדו של יוסי, לוי גבעון בן הקיבוץ שעמל בשבתות כבימי חול להסביר על האזור והמקום.

ובלי בעלי חיים הרי אי אפשר. אז או בטיול של שבת אחר הצהרים או בזמן אחר סורו לדורסיה. בעלי חיים מסוגים שונים ובהם ציפורים דורסות, קופים וחסידות, גדיים שאך נולדו. חוויה לכל המשפחה תיירות טירת צבי- אירוח כפרי גן בעדן 04-6078884

מתבלבלים? רוצים הדרכה באזור עם הגעה למקומות הכי מיוחדים? טלפנו ותאמו עם לוי גבעון מורה הדרך של האזור. כל פינה נהירה לו, כל שביל פותח בפניכם צוהר חדש 050-5700380.
במרכז תוכלו ליהנות מבילוי חוויתי לכל המשפחה. במסגרת סיור בן כשעה תכירו



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    האמת שממש הייתי אוהב לשמוע את קובי פינקלר עד לא מזמן.. עד שהוא גילה כמה הוא שמלאני בהתבטאויות אומללות נגד אלאור אזריה… כמו הוא לא הבן של כולנו.. העונש מגיע לו.. ממש כואב הלב לראות יהודי שמדבר ככה…. לא מתאים לקול חי.