קסם בהישג ידכם: בואו לגלות את מסתורי עמק המעיינות

    השביל שנפרץ ומתוחזק בעזרת מתנדבים רבים מזמן היכרות עם ישובים, קהילות, אתרי טבע ונוף, היסטוריה, מורשת ומעיינות העמק וסביבותיו
    קובי פינקלר 1 Comment on קסם בהישג ידכם: בואו לגלות את מסתורי עמק המעיינות

    בין הזמנים בפתח, וזה הזמן לגלות את אחד מחבלי ארץ המרתקים והנסתרים בישראל • טיולים, קומזיץ, מופעים מוסיקליים בכניסה חופשית לקהל, ארוחות מיוחדות במסעדות האזור עם טעימות מיוחדות לערב, ריצת לילה, וחוויות רבות ומיוחדות לעמק

    השביל שנפרץ ומתוחזק בעזרת מתנדבים רבים מזמן היכרות עם ישובים, קהילות, אתרי טבע ונוף, היסטוריה, מורשת ומעיינות העמק וסביבותיו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראלים רבים נוסעים ברחבי העולם אחר טרקים מיוחדים. ב"עמק המעיינות" שעה וחצי ממרכז הארץ, מציעים למטיילים את שביל עמק המעיינות, שביל מעגלי המקיף את כל עמק המעיינות ואורכו כ-140 ק"מ.

    זהו שביל המתחיל בהר הגלבוע, יורד לעמק, עובר בין מעיינות, גשרים, ונחלים ומאפשר חוויות ואטרקציות לכל אורכו. השביל שנפרץ ומתוחזק בעזרת מתנדבים רבים מזמן היכרות עם ישובים, קהילות, אתרי טבע ונוף, היסטוריה, מורשת ומעיינות העמק וסביבותיו.

    אבל זה רק חלק משלל הפעילויות באזור המיוחד הז. ניתן לטייל עם עששיות בפארק המעיינות, לצאת למסע בעקבות ציפורים, להשתתף בטיול ארכיאולוגי, להאכיל חמורים בשדות ועוד שלל הפתעות לכל המשפחה.

    ליל ירח מלא בעמק המעיינות יתקיים בפעם הראשונה בט"ו בתמוז (21.7) במסגרת הלילה המיוחד אותה יזמה המועצה האזורית עמק המעיינות.

    לאורך הערב והלילה, יקיימו אתרי התיירות ברחבי המועצה שלל אירועים אשר יפתחו את שעריהם בשעות לא רגילות עם פעילויות מיוחדות למשפחות במחירים סמליים של 10 ₪ בלבד למשתתף.

    סיורים מודרכים לכל המשפחה ללא תשלום במסלולי טיול ברחבי עמק המעיינות, טיולים, קומזיץ, מופעים מוסיקליים בכניסה חופשית לקהל, ארוחות מיוחדות במסעדות האזור עם טעימות מיוחדות לערב, ריצת לילה, וחוויות רבות ומיוחדות לעמק.

    הפעילויות במחיר 10 ₪ בלבד למשתתף ובהרשמה מראש באתר המועצה האזורית עמק המעיינות http://www.maianot.co.il/

    גן השלושה-סחנה:

    באתר שחזור 'חומה ומגדל' – אתר לשחזור 'תל עמל', הישוב הראשון מיישובי "חומה ומגדל", מציינים תכף 80 שנה להקמת הישוב עם הפעלות מיוחדות לילדים ברוח החלוצים – כיבוס בגיגיות, צילום משפחתי בבגדי חלוצים, מילוי סלים בחצץ, ופעילויות רבות נוספות. לפרטים: 04-6581017 במוזיאון לארכיאולוגיה 'עקבות בעמק' הסמוך, שלל תערוכות הקבע פרטים נוספים בטלפון – 04-6586219.

    בית הילדים

    פארק המעיינות:

    פארק המעיינות השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה), מציע למטיילים בו מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי. בפארק המעיינות ארבעה מעיינות יפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל רחב ידיים -נחל הקבוצים, בריכות דגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדות– חגיגה שלמה של מים, טבע ונוף.

    עמק המעיינות - טירת צבי 015

    אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בפארק וניתן גם לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה ואופניים או לנסוע בשאטל חשמלי הנוסע ברחבי הפארק לאורך כל היום. השנה גם הושלמה הכנתו של שביל רטוב חדש בפארק וזו פשוט חוויה רטובה, נעימה וקרירה. לפרטים נוספים 04-6881427.

    IMG_3809

    ביו-תור:

    ב-'ביו-תור' שבקיבוץ שדה-אליהו סיור מיוחד למשפחות בענפי החקלאות האורגנית של הקיבוץ, בו מבקרים בכרמים, במטעים ובגני הירק האורגניים, צופים על הכוורות ועל תיבות הקינון של התנשמות, מאכילים חמורים ועורכים הכרות עם 'הפתעות' הטבע. אם רעבים במקום מסעדה ובית קפה.

    תבלינים

    קפה בשדה:

    בנוסף לכך מתקיימות סדנאות "טעם השדה", במסגרתן מעמיקים את החוויה החושית מהשדות האורגניים בפעילות באורך שעה הכוללת ליקוט צמחי בר למאכל והכנת ארוחה קלה מהצמחים. 04-6096986.

    מקור החסידה – כפר רופין:

    סיורי טבע וציפורים במרכז הצפרות ומרכז המבקרים החדש בכפר רופין: סיורי חוויה הכוללים תצפית בעשרות מינים של ציפורים בבריכות הדגים והשדות, נקודת המפגש בין האדם, הטבע והחקלאות; היכרות עם התנשמת וההדברה הביולוגית של המכרסמים ומקנחים בתצפית על הנוף המקסים של הירדן והגלעד. במרכז החדש סרט טבע נפלא. כל הסיורים בהרשמה מראש. לפרטים – 04-6068396.

    סרט טבע

    גן גורו:

    לכבוד הקיץ בגן גורו הפארק האוסטרלי \חוויה ייחודית עם סיור מודרך לאור עששיות בשעות הדמדומים, המזמן הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות של בעלי החיים. טלפון: 04-6488060.

    ן גורו

    בית הכנסת העתיק באלא ובנחל באלא:

    נחל באלא "אורי וחבריו" נמצא בין הקיבוצים מעוז חיים ונווה איתן, בו נובע מעיין קטן, ובמרכזו בית הכנסת של הכפר העברי הקדום באלא. בית הכנסת עובר "מתיחת פנים" בימים אלו. רשות העתיקות משמרת ומשחזרת אותו. על ימי פעילותו תקופת המשנה והתלמוד (מאות ראשונה-שביעית לספירה) יספר מדריך הטיולים יפתח אופק, ועל מחלוקות של הימים ההם כפי שניתן לראות בשרידי בית הכנסת. לתאם הסיור עם יפתח אופק. 050-7390514

    הגן היפני, חפציבה:

    הגן היפני שבקיבוץ חפצי-בה, הוא מקום אינטימי, מטופח וקסום. גן יפני מסורתי מתנת תנועת המקויה מיפן. הסיור בגן מספר על תנועת המקויה והקשר עם קיבוץ חפצי-בה. על גנים יפנים ותרבות יפן, ועל הקשר הארץ ישראלי.

    הגן כולו מכוון להנאת המבקר ונושא ברכות הקשורות במסורת היפנית. העגור הוא אחד המרכיבים החשובים בגן. פסלים של זוג עגורי הכתר האדום מיפן, מקשטים את בריכת דגי הזהב. ובהדרכה על המסורות העמוקות המיוחסות לעגור.

    לאוהבי ציפורים, בגן השקט נמצאות תמיד ציפורים יציבות, שלל עצים, סבך, שיחים ומים. מסלול הנדידה של הציפורים עובר בעמק חרוד וניתן מהגן, הגלבוע ובריכות הדגים ליהנות משלל מינים ולהקות.

    אתר התיירות נהריים בגשר:

    שעת סיפור לילדים באמצעות 'פנס הקסם' של פעם, בבית הילדים המשוחזר, הכולל תצוגה אינטראקטיבית הממחישה את סיפורם של בתי הילדים הקיבוציים בתקופת ההתיישבות ואת סיפור פינוי ילדי גשר במלחמת העצמאות בנוסף סדנאות אפיית פוקצ'ות בתנור בן 90 שנה.

    עמק

    אוכל ברוזליה בבית שאן:

    בתוך מבנה עתיק בפאתי העיר מסעדת רוזיליה. איכות, טריות, טעם, דיוק וחוויה ייחודית. רוזליה ממוקמת במבנה לשימור עם סיפור משלו בסמוך לגן הלאומי בעיר העתיקה בית שאן. הפטיסרי הייחודי הוא גולת הכותרת והוא כולל קינוחים מתוקים וייחודים, עוגות מוס עשירות, בחושות, טארטאלטים ועוד המון…בנוסף המקום מציע תפריט מוקפד מחומרי גלם איכותיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אהבתי את הכתבות שלכם, תמשיכו. אני אוהב מקומות תיירותיים והיסטוריים. אולי בעקבותיכם גם אצא לטייל!