עם 18 בתים שרופים בנווה צוף מנסים לחזור לשגרה

    צבי הדס No Comments on עם 18 בתים שרופים בנווה צוף מנסים לחזור לשגרה

    ביישוב הדגישו כי במידה ויתקבל פיצוי מטעם המדינה ויישאר כסף – התרומות יועברו במלואן למשפחות אחרות שביתם נשרף וזקוקות לסיוע או לציוד כבאות שנהרס במהלך השריפה • עד כה נאספו 939,727 מתוך 1,250,000 כאשר למימון נותרו עוד 21 יום

    צילום: TPS-הלל מאיר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד שעם ישראל החל אט אט לשכוח את השריפות שהתחוללו במדינה בשבועות האחרונים, תושבי היישוב נווה צוף (חלמיש) שבמועצה האזורית מטה בנימין, חשים על בשרם את הנזק האדיר שהותירה אחריה השריפה שפרצה בהצתה לאומנית.

    18 משפחות איבדו את ביתן, מעל 250 משפחות נמלטו מהישוב כאשר במהלך הלילה שבין שישי לשבת נשרפו כליל בישוב נווה צוף(חלמיש) 18 בתים שמתגוררים בהם 20 משפחות ונשאר מהבתים רק אפר בלבד, וזאת בנוסף ל-40 בתים שניזוקו בדרגות שונות מהשריפה. כל תושבי הישוב כ -300 משפחות פונו בליל שבת מהישוב, נקלטו בישוב עטרת הסמוך.

    לאחר שגילו את התוצאות המחרידות של השריפה, פנו תושבי היישוב נווה צוף לעם ישראל ופתחו בגיוס חירום לסיוע למשפחות שאיבדו את ביתן, להתלכד ולהשתתף בסיוע בתרומות כדי שיוכל לקנות למשפחות ציוד בסיסי ובגדים.

    ביישוב הדגישו כי במידה ויתקבל פיצוי מטעם המדינה ויישאר כסף – התרומות יועברו במלואן למשפחות אחרות שביתם נשרף וזקוקות לסיוע או לציוד כבאות שנהרס במהלך השריפה. עד כה נאספו 939,727 מתוך 1,250,000 כאשר למימון נותרו עוד 21 יום.

    במקביל שוקדים במועצה האזורית בנימין בשיקום היישוב לאחר השריפה. בשלב ראשוני אוכלסו עשרה משפחות ביחידות דיור ביישוב, כאשר שמונה המשפחות הנותרות ישוכנו בשכונת קראוונים שמצויה בשלב אחרון לפני איכלוס. שלב הביניים, תיבנה שכונת קראווילות משמעותית יותר שתהווה בית זמני למשפחות כאשר המהלך הסופי, שיארך על פי ההערכות מספר שנים ישוכנו המשפחות בבתים החדשים אותם ייבנו.

    במקביל שוקדים במועצה האזורית על שיקום היער, הצמחתו ופריחתו מחדש, סידור הגינון והשבילים על מנת שיחזור היער להיות הירוק הרענן והיפה שהיווה את הנוף.

    אבי רואה ראש מועצת מטה בנימין אמר "אויבינו מנסים להצית את המדינה, כמו שהם מנסים לפגוע בנו בכל דרך. אך אין לנו ספק שהתמודדנו בגבורה גם עם גל טרור זה. אנו נחושים לנצח גם במערכה זו ולצאת ממנה מחוזקים ולהמשיך לפתח, לבנות, לנטוע עצים ולהפריח את מרחבי ארצנו ברוח בנימין".

    שר הביטחון אביגדור ליברמן שסייר ביישוב ציין לשבח את פעילות הכוחות ואמר "בגל האחרון 110 מקרי שריפה. ב-17 מקרים בוודאות ההצתה בזדון. האחרים בבדיקה" השר הביע הערכה ליישוב, שהתמודד בעבר עם מספר משברים וכבר נערך כעת לבנייה ושיקום.

    שר החינוך נפתלי בנט שסייר ביישוב ציין כי "צריך להחזיר את המשפחות שבתיהם נשרפו לישוב. כי החיים צריכים להימשך. לאחר מכן ניכנס למהלך של בניית הבתים מחדש. אנחנו רואים כאן גל טרור לאומני של מחבלים שרצו לשרוף ולהרוג אסור להתבלבל ומול גל טרור צריך להיערך. מעבר לזה אנחנו רואים התגייסות של כל הציבור בישראל".



    0 תגובות