"דוושת הגז נצמדה לרצפת הרכב" • ישראל פריד על הרגעים שלא ישכח

    עמית דניאל 3 Comment on "דוושת הגז נצמדה לרצפת הרכב" • ישראל פריד על הרגעים שלא ישכח

    ישראל פריד מספר לטוקר ב"זמן אוויר" על הרגעים שלא ישכח לעולם ועל מה שרץ בראש ברגעים בהם הרכב מאיץ ולא עוצר • "מה שרץ בראש זו השיחה של הטרגדיה שארעה למשפחה שחייגה אז למשטרה ולא היה למשטרה איך לעזור"

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסיפור הבא התרחש אתמול בשעת לילה כאשר בני משפחת פריד נסעו ברכב חזרה משבת נופש בצפון. אב המשפחה, ישראל פריד (מנכ"ל גלי ישראל), נהג והכל היה נראה בסדר אך לפתע מגלה ישראל כי הרכב מאיץ בעוד שרגלו כלל לא לוחצת על דוושת הגז. על הרגעים הארוכים שלאחר מכן הוא סיפר למנחם טוקר ב"זמן אוויר".

    "מי שמכיר את הכביש לכיוון צמח" אומר פריד "מדובר בכביש צר וחשוך ממש. מאחור באוטו ישבו אשתי, שתי בנותי ובני הקטן. כשקלטתי שהרגל לא על הגז והרכב מאיץ, ניסיתי ללחוץ על על הגז ואני שם שם לב שדוושת הגז דבוקה לרצפה. ניסיתי להכניס את הרגל מתחת לדוושא אבל לא הצלחתי. בנתיים הרכב מאיץ ממש. הילדה הגדולה שלי הבינה את הסיטואציה ובכתה השניים האחרים לא הבינו את המתרחש. אשתי גם נכנסה ללחץ. מה שרץ בראש זו השיחה של הטרגדיה שארעה למשפחה שחייגה אז למשטרה ולא היה למשטרה איך לעזור. התחלתי ב-70 ומצאתי את עצמי ב-120. כל האופציות שיש רצו לי בראש. ניסיתי ללחוץ עם כל הכח על הברקס ואז הרכב החל מעט להאט ניסיתי תוך כדי להרים את בלם היד (האמברקס) לאט לאט, ממש נגיעה אחר נגיעה, והרכב המשיך להאט. כשהגעתי ל-30 קמ"ש העברתי לניוטרל וכיביתי את המנוע והרכב נעצר באמצע הכביש" מספר פריד אך בזה לא תם המתח "אנחנו מוצאים את עצמנו בתוך הרכב באמצע כביש חשוך ממש. אשתי אומרת לי 'מה אנחנו עושים באמצע הכביש אי אפשר להישאר פה' הנעתי שוב ועם הצרחות של המנוע נסעתי עם ברקס לחוץ עוד 200 מטר עד למפרץ קרוב לשם הגיע חברי, אריאל שנבל, שהחזיר אותנו למלון". מספר פריד

    "הזמנתי מכונאי רכב שהגיע לשם ולאחר כמה דקות אמר שאני יכול לנסוע אבל לנסוע רק למוסך אמרתי לו שאני לא מעלה את המשפחה שיל על רכב לא בטוח והוא תיקן לי את הרכב. עשיתי לרכב בדיקות חצי שעה באיזור ורק לאחר מכן נסענו לאט ובטוח לביתנו".

    "בשלוש דקות האלו, הכי ארוכות בחיים שלי, גיליתי את האופי שלי בלחץ" אומר פריד "בזמן שזה קרה הייתי דרוך. בשניה שזה נגמר, איך שנעמדנו, התחלתי לרעוד. אם אתה עושה משהו לא נכון אתה יכול להפוך את הרכב. אם הייתי מכבה, הרכב מתהפך. מישהו כתב לי לאחר מכן, שמה שצריך לעשות במצב כזה, זה להעביר לניוטרל ואז ללחוץ על הברקס, האוטו עוצר לאט ואז לכבות מנוע. לא ניסיתי. בזמן אמת כשניסיתי להעביר לניוטרל המנוע צרח מה שגרם לי להחזיר למצב הקודם"

    לא מזמן פורסם הסיפור על החתול שהיתה לפריד במנוע עד לפסגת זאב וכשטוקר העלה את האופציה שהחתול אמרה את מילתה האחרונה אמר פריד בחיוך "יכול להיות אבל לא מדובר באותו רכב".

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מילה של הודאה לד' על הנס?
      ברוך ה',הודו לד' כי טוב, משהו!!!!!

    2. 1

      מעניין באיזה רכב זה קרה
      שכרתי רכב לפני כמה שנים מיצובישי גרנדיס
      אצתי אותו בירושלים ליד צומת יד שרה ומולי רמזור אדום
      ניסיתי לבלום והרגשתי שהרכב נלחם בי להכנס לצומת ברמזור אדום
      לחצתי יותר חזק וסגרתי מנוע.
      המשכתי לנסוע בלי להבין בדיוק מה קרה
      למחרת הרכב המשיך בתעלוליו כאן כבר הייתי יותר מיומן וכיביתי מיד מנוע
      כשהחזרתי את הרכב למשכיר סיפרתי לו על תעלולי הרכב
      תגובתו "אה כן נתפס לך השטיח בדוושת הגז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      אמרתי לו למה לא הודעת ?
      וכן מעתה תודיע לשוכרים להזהר