היסטוריה • קק"ל נכנע ויוכפף למבקר המדינה

שלמה בן יוסף No Comments on היסטוריה • קק"ל נכנע ויוכפף למבקר המדינה

לאחר מהמורות קשות, מאבקים פנימיים ומשא ומתן של כמעט שנה, אישרו הגורמים הרלוונטיים ובהם דירקטוריון קק״ל, הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית והממשלה את הכפפת קק״ל לביקורת מבקר המדינה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר מהמורות קשות, מאבקים פנימיים ומשא ומתן של כמעט שנה, אישרו הגורמים הרלוונטיים ובהם דירקטוריון קק״ל, הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית והממשלה את הכפפת קק״ל לביקורת מבקר המדינה.

בשבועות הקרובים צפוי להתקיים טקס חגיגי ובו יחתמו מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יו״ר קק״ל, דני עטר, ונציג הממשלה על ההסכם ההיסטורי.

בקק"ל טוענים כי הרעיון לחתום על הסכם מרצון הפותח את שערי קק״ל לביקורת התחיל עם כניסתו של יו״ר קק״ל הנוכחי, דני עטר, לתפקיד לפני כשנה. מתוך אמונה בחשיבות השקיפות, ההתנהלות התקינה וכללי מנהל תקין, ומתוך הערכה לתורמים הרבים הבוחרים לתרום ולסייע לפעילות הקרן הקיימת לישראל בארץ ובעולם, עטר היה נחוש לאפשר ביקורת מקיפה וכוללת להתנהלות הארגון, כדי להבטיח, שהארגון מתקיים ונוהג לפי אמות המידה המוקפדות והגבוהות ביותר.

בעקבות האישור, בירך עטר ואמר: ״אני מאמין בביקורת עצמית ומוביל מהלכים של משוב ותיקון בתוך הארגון. אנחנו מעודדים את העובדים וחברי הדירקטוריון להציף נושאים ולהוביל לשינוי – אך בעיני זה לא מספיק. ארגון כמו קק״ל המשרת את הציבור ואת העם היהודי חייב להחיל על עצמו נורמות מחמירות של מנהל תקין ושקיפות. ביקורת המדינה היא כלי מרכזי, שיכול לסייע בקידום והטמעת נורמות אלה, כמו גם בהגברת אמון הציבור ואמון התורמים בפעילות הארגון, תוך שמירה על עצמאותנו. אני רוצה להודות למבקר המדינה השופט בדימוס שפירא על ההבנות והסיוע במהלך תהליך גיבוש ההסכם, ועל הסכמתו המבורכת להכניס את הארגון לביקורת.״



0 תגובות