"מודה שבעשור האחרון לא באמת פעלנו עבור הציבור המסורתי בפריפריה"

עמית דניאל 2 Comment on "מודה שבעשור האחרון לא באמת פעלנו עבור הציבור המסורתי בפריפריה"

ח"כ גואטה מספר בהתרגשות בתכנית "הפוך על הפוך" על מינויו החדש כמזכ"ל תנועת ש"ס ועל ההכנות שלו למושב החורף הקרוב • "בכל פעם כשאתה אומר מזכ"ל ש"ס יש לי לחץ בחזה" • "רעדו לי הברכיים כשהודיעו לי על המינוי"

צילום: Miriam Alster/FLASH90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול, די במפתיע, התרחשו מספר מינויים בצמרת ש"ס כשגולת הכותרת היא – התפטרותו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מתפקידו כחבר כנסת וכניסתו הצפויה של הבא בתור ברשימה – מיכאל מלכיאלי – ששימש עד כה כחבר מועצת ירושלים מטעם ש"ס. במסגרת סבב המינויים אתמול, מונה ח"כ יגאל גואטה, למזכ"ל תנועת ש"ס.

"רעדו לי הברכיים כשהודיעו לי על המינוי" אומר ח"כ גואטה בראיון לרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" היום (שלישי) "זו אחריות גדולה" הוסיף "ואני לוקח את זה בכובד ראש ונכון למשימה המאתגרת שהוטלה עלי"

ח"כ גואטה סיפר על המפגש המיוחד שהיה אתמול לחברי הכנסת מטעם ש"ס עם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט"א. המפגש עסק בהכנה למושב החורף שנפתח אתמול. גואטה מספר על דברי חכם שלום כהן במפגש ואומר "מרן חכם שלום כהן הורה לנו לעסוק בעזרה לכל אחד ובמיוחד לשכבות החלשות. חכם שלום אמר שמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כך הורה ומחובתנו להמשיך את דרכו ולהציב את המסר הזה למול עינינו"

על השתלשלות האירועים אתמול ועבודת ש"ס מתחילת הקדנציה סיפר גואטה "יו"ר התנועה עסוק כל הזמן בעשיה. הוא התפטר אתמול מהכנסת כדי שיוכל להתעסק יותר בעבודתו במשרד הפריפריה, הנגב והגליל שם הוא משקיע רבות. בנוסף, כידוע לכם בתקציב הקודם אושרו מליונים מהתקציב של ש"ס למען החלשים. כעת יש תהליך להפחתה בתשלומי המים. כמו כן, יש את העזרה לקעמפים של בני הישיבות. 40,50 שנה אף אחד לא חשב על האופציה הזו לתת מתוך התקציב עזרה לקעמפים של בחורי ישיבות כך שיוכלו לצאת לנוח ולהחליף כוחות. כמעט ולא הייתה ישיבה שלא קיבלה עזרה לצאת לקעמפ. במשך חגי תשרי מאות במות ואירועי שמחות בית השואבה התקיימו. אני הייתי בכל ערב ב6,7 מקומות. כולם קיבלו תקציב לעשות שמחות".

הרב בן לולו שאל את ח"כ גואטה האם בקדנציה הזו נפתחו עוד מוסדות חינוך ברשת החינוך של ש"ס? "במקרה הייתי בשמחת בית השואבה בחדרה" סיפר גואטה "ויש ת"ת שהכניסו אותו לרשת החינוך. זהו ת"ת מיוחד לילדים מוחלשים. בנוסף, ישבתי עם אנשים שרוצים להקים מוסד לנערים שלא יכולים לשבת כל היום ללמוד. אנחנו כל הזמן בתנועה"

וכשהרב בן לולו נפנה לשאול אותו על הזמן והעבודה אותו יקדיש לעבודתו כמזכ"ל מעבר לתפקידו כח"כ פורץ גואטה לשאלה ואומר "בכל פעם כשאתה אומר מזכ"ל ש"ס יש לי לחץ בחזה" וכשהמראיין מסיים את שאלתו גואטה עונה "בשעות שאין עבודה בכנסת אני אסתובב בכל הארץ בכל עיר ועיר – מקרית שמונה ועד אילת – בכדי לשמוע את התושבים, להיפגש עם אזרחים ולראות היכן אפשר לעזור. הכי חשוב זה להיות עם אוזן קשבת ולהקשיב לרחשי הציבור".

על העשיה הפרלמנטרית בה הוא מתמקד כעת אומר גואטה "יש לי הצעה לסדר שעולה בעוד מספר שעות שתתקן את הבעיה שעלתה מסקר הלמ"ס המצביעה על כך שבחור הרוצה לסיים תואר ראשון ומתגורר ברעננה יש לו סיכוי של 2.5 אחוזים יותר מבחור עם אותם הנתונים המתגורר בנתיבות. הנה דוגמא של משהו שלא קשור בהכרח לחרדים. זה קשור לפריפריה." בעניין דברים שאמר העיתונאי אבישי בן חיים בערוץ 10, שש"ס איבדה את המצביעים מהפריפריה בגלל קמפיין שלילי לש"ס, אומר גואטה "לאט לאט הציבור המסורתי מבין שמי שבאמת דואג לחלשים ודואג לפריפריה, זה רק שס. אנחנו רואים את זה בכל ישיבת עבודה עם יו"ר התנועה שזה דגלו. נכון היו שניסו לחקות את מה שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל ואריה דרעי עשו אבל בשורה התחתונה מבינים מי באמת דואג. עם זאת, אני מודה שאנחנו בעשור האחרון לא פעלנו מספיק עבור הציבור בפריפריה. הנה תראה את מה שנקרא "התנועה האזרחית. שהם אנשים שאינם דתיים, אנשי רוח ותרבות שנפגשתי אתם. אנשים מדהימים שהיו במפלגות שונות אבל מבינים שמי שבאמת עושה ודואג זה אריה דרעי."

לסיום שאל הרב בן לולו האם קיים שיחה עם הח"כ הנכנס, מיכאל מלכיאלי וגואטה ענה "דיברתי עם מלכיאלי והצעתי לו להתעסק רק בעשייה. ככל שאתה מתעסק בקשקושים, אתה עוסק פחות בעשיה. הזמן הוא מוגבל. זה המסר שמעבירים לנו רבותינו וזה המסר שמעביר לנו יו"ר התנועה."

האזינו:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    עד שאתה מדבר על על הפריפריה בא נשמע מה עשיתםך באלעד????
    (חוץ מאיזה משבצת מצומצמת מאוד ומקושרת מאוד…)